Jump to content
IGNORERAD

Center mot vadslagning på EM öppnas i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailands polis meddelade under dagen att man öppnar ett center för att bekämpa vadslagning på fotbollsmatcher under EM, som drar igång den 10:e juni.
Centret kommer ledas av vice polischef Pongsapat Pongcharoen och ska utöver bekämpning av online-spelande på matcher även undervisa personer om skadorna som spelande kan åsamka de som blir beroende samt deras familjer. Centret kommer ansvara för att göra utredningar om spelande för att hitta storspelare, operatörer och finansiärer.
Ansträngningarna kommer främst ske i större städer, såsom Chiang Mai, Udon Thani och Ubon Ratchathani, eftersom man har information om att stora speloperationer finns där.

 

euro2016-wpjcf_728x409.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

Thailands polis meddelade under dagen att man öppnar ett center för att bekämpa vadslagning på fotbollsmatcher under EM, som drar igång den 10:e juni.
Centret kommer ledas av vice polischef Pongsapat Pongcharoen och ska utöver bekämpning av online-spelande på matcher även undervisa personer om skadorna som spelande kan åsamka de som blir beroende samt deras familjer. Centret kommer ansvara för att göra utredningar om spelande för att hitta storspelare, operatörer och finansiärer.
Ansträngningarna kommer främst ske i större städer, såsom Chiang Mai, Udon Thani och Ubon Ratchathani, eftersom man har information om att stora speloperationer finns där.

 

euro2016-wpjcf_728x409.jpg
Källa

 Löjligt och naivt är bara förnamnen. Det är ju för fan inte tavelträff nån gång i det här landet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Så in i helvete dumt så man tror inte det är sant..

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev frogfish:

Kan man betta på om det kommer få nån effekt:big_smile:?

 

Oddsen för att lyckas är mycket bra. Jag skulle nog sätta en slant på att dom lyckas. :):) 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant
10 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Oddsen för att lyckas är mycket bra. Jag skulle nog sätta en slant på att dom lyckas. :):) 

Jag hoppas att de lyckats , det skulle ske på fler ställen i Thailand

På den ort jag befinner mig finns två illegala spelhålor som Polisen troligtvis känner till.

Ett av ställena drivs av en känd näringsidkare , vars ställe jag av princip inte nyttjar

Detta spelande leder i många fall till ekonomiska tragedier och tyvärr så lånar

fölorarna mer pengar för att vinna tilbaka. Känt mönster från flera länder

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det finns spelhålor i varenda liten by i Thailand  och naturligtvis vet polisen om det, dom får ju en del av pengarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant
4 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det finns spelhålor i varenda liten by i Thailand  och naturligtvis vet polisen om det, dom får ju en del av pengarna

Ja och det är väl bra ????

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2016-06-07 at 17:01, skrev Scandinaviancorner:

Så in i helvete dumt så man tror inte det är sant..

hej scandi jag håller med dig helt och hållet. Jag har 4-5 pressklipp på lut om poliser och militärer inblandade i spel. De flesta  här vet ju att polisen ser mellan fingrarna och m.m  Min tanke varför gör man detta utspel nu. Man kastar verkligen stora stenar i glashuset. Man säger att man skall hjälpa spelmissbrukare och deras familjer. Det låter väl bra. Jag tror att detta utspel från juntan är ett sätt att skapa GOODWILL för juntan. Titta vi gör någonting mot brottsligheten som vi lovade när vi tog makten. Varför behöver juntan  mycket och ännu mer  GOODWILL nu. Jo valet den 7 aug! mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om de kommer ge sig på högdjuren eller "parasolluthyrarna"(fotfolket) i bettingträsket? Man kanske kan betta på det oxå:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 timmar sedan, skrev Persistant:

Ja och det är väl bra ????

Persistant

Ja för några är det bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...