Jump to content
IGNORERAD

Tomboy,Ladyboy,bi-sex eller homo?


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Hej Jag har under 3 års-tid varit med (sett med egna ögon) om hur en ung thailänsk man förändras till en vacker thailänsk  tjej. Hen lever tillsammans med en thailänsk kille och de är lyckliga. Min frus dotter har besökt oss med klasskompisar som är ladyboy's. Jag undrar ifall Ladyboy's Tomboy's är vanligt i Asien eller är det bara i Thailand. OBS  Jag lägger mig inte i vilken sexuell läggning någon person har utan det är deras sak. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    7

  • kitungmakmak

    4

  • Surin P3

    1

  • Boa52

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Väldigt vanligt även i Filippinerna.

 

Här en som jag känner som har gått den vägen du beskriver, jag har postat några bilder tidigare.

http://www.mirror.co.uk/news/real-life-stories/meet-transgender-beauty-queen-who-6463651

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyttar denna tråd ifrån Politik i Thailand till bättre passande forumdel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kort 

Tomboy är en lesbisk tjej som klär ut sig till en kille och brukar vara dominant i relation

Ladyboy är en bög som klär ut sig till en tjej oftast undergiven i relation 

Det finns i Sverige också men inte så accepterad som det är i Thailand.

I buddismen betraktas det som straff från Buddha. För saker de har gjort i sina tidigare liv.

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag tror jag sett nån ladyboy i Kambodja åxå, men inte lika vanligt som i Thailand men jag kikar inte så noga längre. Har fått nån radar som bara ser riktiga kvinnns.

 

Men det finns väl överallt, och dom [katoyer] jag snackat med i Thailand (exet jobbade på en lite skum bar så jag var där ganska mycket) var ju trevliga. Dessa hade haft den inställningen (att dom var tjejer) sen dom var små barn, och familjen hade om jag fattade det rätt inte nåt större problem med det.

 

Tomboys har jag inte sett i Kambodja, men jag rör mig ju i dom finare kvarteren. Resten av Asien har jag inte varit i, så jag har ingen aning.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Jag tror jag sett nån ladyboy i Kambodja åxå, men inte lika vanligt som i Thailand men jag kikar inte så noga längre. Har fått nån radar som bara ser riktiga kvinnns.

 

Men det finns väl överallt, och dom [katoyer] jag snackat med i Thailand (exet jobbade på en lite skum bar så jag var där ganska mycket) var ju trevliga. Dessa hade haft den inställningen (att dom var tjejer) sen dom var små barn, och familjen hade om jag fattade det rätt inte nåt större problem med det.

 

Tomboys har jag inte sett i Kambodja, men jag rör mig ju i dom finare kvarteren. Resten av Asien har jag inte varit i, så jag har ingen aning.

Ha ha finare kvarteren, fick känna på en katoy tutte när ja var i pucket en gång han tog min hand drog upp tröjan och la den på ena tutten. dom är inte " riktiga tuttar " tycker jag. min fru blev arg som ett bi på katoyen

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev haan:

Hej Jag har under 3 års-tid varit med (sett med egna ögon) om hur en ung thailänsk man förändras till en vacker thailänsk  tjej. Hen lever tillsammans med en thailänsk kille och de är lyckliga. Min frus dotter har besökt oss med klasskompisar som är ladyboy's. Jag undrar ifall Ladyboy's Tomboy's är vanligt i Asien eller är det bara i Thailand. OBS  Jag lägger mig inte i vilken sexuell läggning någon person har utan det är deras sak. mvh

Singapore var väl en av de första länderna som satsade på könssoperationer ( i större skala) någon gång på 60-/70-talet kan jag tänka. De hade en gata (Bugis street) där de visade upp sig under nätterna.

 

http://eresources.nlb.gov.sg/infopedia/articles/SIP_184_2005-01-25.html

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Broskan:

Väldigt vanligt även i Filippinerna.

 

Här en som jag känner som har gått den vägen du beskriver, jag har postat några bilder tidigare.

http://www.mirror.co.uk/news/real-life-stories/meet-transgender-beauty-queen-who-6463651

 

//Broskan

Den där donnan hade jag tagit fel på. Frågan är väl om jag skulle ha blivit nöjd eller besviken på småtimmarna? om jag inte blivit nobbad så säg...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Billi Boys fans det i Filippinerna och även Singapore på 50-60 talet.

Men om de var opererade eller bara utklädda har jag ingen aning om.

Behövde inte testa 555.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Jag tror jag sett nån ladyboy i Kambodja åxå, men inte lika vanligt som i Thailand men jag kikar inte så noga längre. Har fått nån radar som bara ser riktiga kvinnns.

 

Men det finns väl överallt, och dom [katoyer] jag snackat med i Thailand (exet jobbade på en lite skum bar så jag var där ganska mycket) var ju trevliga. Dessa hade haft den inställningen (att dom var tjejer) sen dom var små barn, och familjen hade om jag fattade det rätt inte nåt större problem med det.

 

Tomboys har jag inte sett i Kambodja, men jag rör mig ju i dom finare kvarteren. Resten av Asien har jag inte varit i, så jag har ingen aning.

Finns massa dojor i Kambodla.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 timme sedan, skrev Changnoi:

Finns massa dojor i Kambodla.

Möjligt, men jag skriver om det jag sett. Och sen beror det väl lite på var man befinner sig åxå i landet antar jag.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
6 timmar sedan, skrev JJC:

Kort 

Tomboy är en lesbisk tjej som klär ut sig till en kille och brukar vara dominant i relation

Ladyboy är en bög som klär ut sig till en tjej oftast undergiven i relation 

Det finns i Sverige också men inte så accepterad som det är i Thailand.

I buddismen betraktas det som straff från Buddha. För saker de har gjort i sina tidigare liv.

 

hej JJC  kan du utveckla det där om straffet från buddha lite mera. De unga ladyboy's som besökt oss tillsammans med min fru's dotter är bara 14 år ( klasskamrater ) mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
13 timmar sedan, skrev Surin P3:

Flyttar denna tråd ifrån Politik i Thailand till bättre passande forumdel. 

inga problem jag skall  bättra mig mvh haan

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
3 timmar sedan, skrev j43:

Billi Boys fans det i Filippinerna och även Singapore på 50-60 talet.

Men om de var opererade eller bara utklädda har jag ingen aning om.

Behövde inte testa 555.

Singapore Boogie street

singapore.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev Scandinaviancorner:

.

singapore (3).jpg

Var fick du tag på en bild av min flickvän ???

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
9 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Var fick du tag på en bild av min flickvän ???

I Singapore för helvete

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
7 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

I Singapore för helvete

 

Det var ett skämt Anders... Tjejen min är inte så snygg som "donnan" på bilden. ;)

 

(hoppas fan att hon inte läser på MPR för då lär jag åka på stryk, hon kan ju Svenska)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎06‎-‎06 at 09:12, skrev haan:

Hej Jag har under 3 års-tid varit med (sett med egna ögon) om hur en ung thailänsk man förändras till en vacker thailänsk  tjej. Hen lever tillsammans med en thailänsk kille och de är lyckliga. Min frus dotter har besökt oss med klasskompisar som är ladyboy's. Jag undrar ifall Ladyboy's Tomboy's är vanligt i Asien eller är det bara i Thailand. OBS  Jag lägger mig inte i vilken sexuell läggning någon person har utan det är deras sak. mvh

 

I Indonesien är det ganska vanligt, men jag tycker ändå att jag ser mer katoyer i Thailand.
Hur som haver är dom sköna att umgås med :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-06-07 at 05:26, skrev Scandinaviancorner:

Boogie street efter klockan 8

singapore (2).jpg

Härlig bild.. ..där satt man som tuff jungman början av 70-talet... Sen en repa på Anson Road... Clifford Pier var bra också, vill minnas det var thai brudar i schappen runt där :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Naam jai:

Härlig bild.. ..där satt man som tuff jungman början av 70-talet... Sen en repa på Anson Road... Clifford Pier var bra också, vill minnas det var thai brudar i schappen runt där :big_smile:

Ja det var så många Thai luder där så att den Thailändska navyn fick segla dit med två båtar för att hämta hem dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2016-06-06 at 09:46, skrev Broskan:

Väldigt vanligt även i Filippinerna.

 

Här en som jag känner som har gått den vägen du beskriver, jag har postat några bilder tidigare.

http://www.mirror.co.uk/news/real-life-stories/meet-transgender-beauty-queen-who-6463651

 

//Broskan

 

Ojsan, det var ju inte helt gratis.

 

Men värt vartenda krona, säger han. "What ever makes you happy", säger jag. Det är ju dina pengar. Men hur skulle den allmänna opinionen reagera om det skulle bekostas av det allmänna. Ungefär om man jämför att någon älskar att göra totalt livsfarliga omöjliga klättringar - ramlar ner och får akut sjukvård som du och jag betalar via skatten. 

Vad försöker jag egentligen säga? Ingen jävla aning, glöm ovanstående, jag är inte vid mina sinnens fulla bruk...

 

 

On 2016-06-06 at 18:02, skrev JJC:

 

I buddismen betraktas det som straff från Buddha. För saker de har gjort i sina tidigare liv.

 

 

 

On 2016-06-06 at 01:06, skrev haan:

hej JJC  kan du utveckla det där om straffet från buddha lite mera. De unga ladyboy's som besökt oss tillsammans med min fru's dotter är bara 14 år ( klasskamrater ) mvh

 

Inte hört det tidigare. Säkert många (pålästa) Buddister här som kan förklara närmare.

Ibland är det trist att det inte är fler thailändare/thailändskor här som kan ge sin syn på saken.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...