Jump to content
IGNORERAD

Immigration godkänner IT-arbetande på distans


Tallviking

Recommended Posts

Tallviking

Thai Immigration godkänner tydligen att man jobbar med IT på distans från Thailand utan att ha Work Permit

 

Thai immigration officials say digital nomads OK to work on tourist visas

 

https://asiancorrespondent.com/2014/08/thai-immigration-officials-say-digital-nomads-ok-to-work-on-tourist-visas/

 

Artikeln är från 2014

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 

"Digital nomads – people working remotely or running online businesses – in Thailand can legally work there on tourist visas, said immigration officials in Chiang Mai."

 

Så om detta fortfarande gäller, (tror jag inte) artikeln är ju 2 år gammal, så är det nog bara i Chiang Mai och inte rikstäckande. Kan säkert ha fel och hoppas någon kommer med aktuell info. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
8 minuter sedan, skrev Nemo:

 

"Digital nomads – people working remotely or running online businesses – in Thailand can legally work there on tourist visas, said immigration officials in Chiang Mai."

 

Så om detta fortfarande gäller, (tror jag inte) artikeln är ju 2 år gammal, så är det nog bara i Chiang Mai och inte rikstäckande. Kan säkert ha fel och hoppas någon kommer med aktuell info. :)

Jo, det låter lite för bra för att vara sant, men hoppas nån kan bringa klarhet i detta. Jag hittar inget om det i alla fall.

Skulle ju vara perfekt för mig i alla fall, men jobbar jag olagligt på distans med mail, skype osv så är det ju lite svårt att veta det åxå för den Thailändska polisen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
2 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Jo, det låter lite för bra för att vara sant, men hoppas nån kan bringa klarhet i detta. Jag hittar inget om det i alla fall.

Skulle ju vara perfekt för mig i alla fall, men jobbar jag olagligt på distans med mail, skype osv så är det ju lite svårt att veta det åxå för den Thailändska polisen.

 

Det finns ett globalt forum för IT-nomader som kanske någon här är medlem i och kan ställa frågan där ?

 

https://nomadforum.io/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Jo, det låter lite för bra för att vara sant, men hoppas nån kan bringa klarhet i detta. Jag hittar inget om det i alla fall.

Skulle ju vara perfekt för mig i alla fall, men jobbar jag olagligt på distans med mail, skype osv så är det ju lite svårt att veta det åxå för den Thailändska polisen.

De scannar väl allt nu för tiden?

Jag har en bekant som jobbar, med wp, och han påstår att speeden mot utlandet halverats för deras del och misstänker att det beror på brandväggar och dyligt som satts upp. Han funderar på att flytta till Vietnam nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev rolba:

De scannar väl allt nu för tiden?

Jag har en bekant som jobbar, med wp, och han påstår att speeden mot utlandet halverats för deras del och misstänker att det beror på brandväggar och dyligt som satts upp. Han funderar på att flytta till Vietnam nu.

Bara att använda VPN så är saken löst. Kör alltid med VPN oavsett var jag är, framförallt från Thailand.

Här är en bra leverantör: https://www.privateinternetaccess.com/

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad en officerare i Chiang Mai säger är inte en officiell policy.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...