Jump to content
IGNORERAD

Freddie Wadling är död


edvardpop

Recommended Posts

On 2016-06-05 at 10:47, skrev Mankan:

 

Öhh. Jag skev frågande vad han var bra på för att jag inte förstår det. Jag tycker inte han sjunger speciellt bra. Vad fan är problemet får inte jag tycka det? Å varför skall jag liga lågt med det?

 

Starta en grupp för fan så kan ni radera alla inlägg där man inte tycker som er.

 

Vad är det jag har backat ifrån? Jag räknar med att det finns många som inte håller med mig och de får man gärna skriva. Men man kanske kan komma med något lite mer konstruktivt är att tillskriva mig den allmänt dålig musiksmak.

Håller med dig om det, sångröst hade han inte men han kanske skrev bra låter i bluesens anda, men har aldrig hört en bra låt med han som har gjort att jag har lagt han på minnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    21

  • Mankan

    9

  • Sam sip sam

    5

  • Jive

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Seaserpent

Aldrig hört namnet, va helt säkert ingen som gillade honom förrän han dog och media såg en chans att sälja lösnummer och dra TV tittare genom att hylla honom.

Totalt meningslöst med alla dessa minnestrådar för mer eller mindre kända personer, men det är väl tillräckligt med muppar på forumet som går på medias trams och samtid sitter samma personer på FB å delar å gillar hyllningar till både allt och alla.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Idag satt jag och lyssnade på Olle Ljungströms tolkningar från så mycket bättre. 

Han är sällan eller aldrig lika tonsäker som de han tolkar och ändå blir det i mitt tycke så mycket bättre. Varför tycker man då så? Jag tycker att det blir personligare och mer originellt, mera stil och känsla. Jussi Björling var en jävel på att sjunga men inte min grej. Gillar heller inte dansande deodoranter eller pojkband om man så vill. En bra låt måste förmedla en känsla men det kan man aldrig förklara för någon som har personlighet som en plåttermos och inte vågar berätta vad man själv tycker om.

För mig finns inga rätt och fel nu för tiden. När jag var ung då lyssnade jag bara på musik som var "rätt" men det har jag som tur är växt ifrån. Jag ser inte ner på någon som gillar Scorpions som jag själv tycker är det smaklösaste man kan lyssna på. Det är som med mat och dryck, om någon tycker att något är gott så kan ingen säga, nej det tycker du inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Om jag fattat saken rätt

 

Gillar man inte Freddie Wadling så är man tondöv och gillar Håkan Hellström istället

 

Nu har jag nog inte fatta dig riktigt ???

 

13 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Är benägen att hålla med, tycker att han var en i mängden, finns väl både bättre och sämre sångare.

 

Ja jag är en stor  musikälskare (i dubbel bemärkelse).

 

Obegripligt att du kan tycka att han var en i mängden. Själv tyckte jag att han skiljde sig från mängden

och sjöng som ingen annan. Däremot kan jag förstå om hans röst och hans sätt att sjunga på kanske inte

tilltalar jämfört med dem sångare du uppskattar.

 

 

45 minuter sedan, skrev jan53:

Håller med dig om det, sångröst hade han inte men han kanske skrev bra låter i bluesens anda, men har aldrig hört en bra låt med han som har gjort att jag har lagt han på minnet.

 

Ingen sångröst?!;) Du måste förväxla Freddie med någon annan. Var det inte du som gillade Thomas Ledin förresten :big_smile:

 

 

29 minuter sedan, skrev Seaserpent:

Aldrig hört namnet, va helt säkert ingen som gillade honom förrän han dog och media såg en chans att sälja lösnummer och dra TV tittare genom att hylla honom.

Totalt meningslöst med alla dessa minnestrådar för mer eller mindre kända personer, men det är väl tillräckligt med muppar på forumet som går på medias trams och samtid sitter samma personer på FB å delar å gillar hyllningar till både allt och alla.

 

Aldrig hört namnet:mellow: 

Låter ju ungefär lika korkat som dem som alltid förnärmat ska opponerar sig när nån artist till en ny säsong av Så mycket bättre ska presenteras

och bestämt på förhand att musiken måste va kass bara för dem inte hört talas om den. Resten av vad du skriver är ungefär lika ogenomtänkt. 

Fattar inte ens varför du skriver i denna typen av trådar om du ändå inte gillar dem. Känns det verkligen så jobbigt att många uppskattar en

artist du aldrig hört talas om?

 

 

28 minuter sedan, skrev Fredman:

Idag satt jag och lyssnade på Olle Ljungströms tolkningar från så mycket bättre. 

Han är sällan eller aldrig lika tonsäker som de han tolkar och ändå blir det i mitt tycke så mycket bättre. Varför tycker man då så? Jag tycker att det blir personligare och mer originellt, mera stil och känsla. Jussi Björling var en jävel på att sjunga men inte min grej. Gillar heller inte dansande deodoranter eller pojkband om man så vill. En bra låt måste förmedla en känsla men det kan man aldrig förklara för någon som har personlighet som en plåttermos och inte vågar berätta vad man själv tycker om.

För mig finns inga rätt och fel nu för tiden. När jag var ung då lyssnade jag bara på musik som var "rätt" men det har jag som tur är växt ifrån. Jag ser inte ner på någon som gillar Scorpions som jag själv tycker är det smaklösaste man kan lyssna på. Det är som med mat och dryck, om någon tycker att något är gott så kan ingen säga, nej det tycker du inte.

 

Word!

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

En av världens sämsta sångare, fast inte. En levande legend som alltid kommer tillhöra en av dom absolut största. Han hade garanterat blivit utskrattad av en mongolidisk idoljury. En del har det andra kan sjunga hur jävla tonsäkert och klockrent som helst.. men kommer aldrig bli nåt förutom att kanske dominera det lokala karaokehaket?! :mdr:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev edvardpop:

 

Nu har jag nog inte fatta dig riktigt ???

 

 

Obegripligt att du kan tycka att han var en i mängden. Själv tyckte jag att han skiljde sig från mängden

och sjöng som ingen annan. Däremot kan jag förstå om hans röst och hans sätt att sjunga på kanske inte

tilltalar jämfört med dem sångare du uppskattar.

 

 

 

Ingen sångröst?!;) Du måste förväxla Freddie med någon annan. Var det inte du som gillade Thomas Ledin förresten :big_smile:

 

 

 

Aldrig hört namnet:mellow: 

Låter ju ungefär lika korkat som dem som alltid förnärmat ska opponerar sig när nån artist till en ny säsong av Så mycket bättre ska presenteras

och bestämt på förhand att musiken måste va kass bara för dem inte hört talas om den. Resten av vad du skriver är ungefär lika ogenomtänkt. 

Fattar inte ens varför du skriver i denna typen av trådar om du ändå inte gillar dem. Känns det verkligen så jobbigt att många uppskattar en

artist du aldrig hört talas om?

 

 

 

Word!

Precis. ingen sångröst hade han. och ja, jag gillar Thomas Ledin för han kan o har en bra sångröst vilket inte freddie hade, absolut ingen bra sångröst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Dylan gillar jag en hel del av vad han har gjort. Olle Ljungström som någon nämnde har jag dock aldrig riktigt förstått mig på. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ståpäls. Berör inte denna låten så ska man nog hålla sig till Ledin och resten av Sveriges idoldyrkan och schlagerelit. :)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev jan53:

Precis. ingen sångröst hade han. och ja, jag gillar Thomas Ledin för han kan o har en bra sångröst vilket inte freddie hade, absolut ingen bra sångröst.

 

Den argumentationen hade säkerligen en barnunge lyckats formulera bättre.

 

Hade tänkt pränta ner en rad mindre smickrande adjektiv i syfte att beskriva Ledins musik men inser att

det kommer ta på tok för lång tid att skriva ner dem alla så lägger in en youtubare istället. Om nu helvetet

finns och det även är en dålig plats att befinna sig på spelas förmodligen denna landsplåga på repeat där.

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-06-05 at 17:38, skrev Kenneth4618:

Om jag fattat saken rätt

 

Gillar man inte Freddie Wadling så är man tondöv och gillar Håkan Hellström istället

minus + minus blir plus.

 

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Broschan. haha. lyssnade mycket på fläskvartetten, man jag har bara lyssnat på licens to kill och jag har aldrig skämts så mycket framför teven. men vad fan vet jag.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, den här tråden blev nog lite väl tjafsig. Till viss del beroende på mig själv får erkännas. Vore kanske 

bäst att avsluta den nu varför inte med Rolf Wikströms tolkning av Nils Ferlin. Wikström som liksom Wadling 

har en minst sagt säregen ton sjunger här med en otrolig inlevelse. Framförallt  är han en duktig gitarrist

vilket det med eftertryck ges prov på i det efterföljande gitarrsolot...

 

Till Freddie.

 

 

 

Man kan inte räkna dem alla
sägner och sånt man hör
Det sägs att en stjärna skall falla 
var gång när en människa dör  

 

Lyhörd i nätternas kyla 
och vindarnas frusna musik
hundarna hörde jag yla
som hundar yla för lik

 

änkorna hörde jag skrika
och barnen snyfta för bröd 
Stjärnorna kvittar det lika
om någon är född eller död

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎06‎-‎05 at 07:42, skrev Mankan:

Jag nog missat vad han var bra på. Han verkar ju inte sjunga så bra i alla fall

Nej, det kan man fråga sig. Tror inte att han ens skulle tagit sig vidare i Klippans Karaokecup...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Gillar man inte detta så måste man vara musikaliskt efterbliven. Dessa norrlänningar och framför allt trummisen är helt sjukt bra! Trummisen kommer alltid leva vidare som en av dom bästa!

 

Njut av baskaggarna! 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Gillar man inte detta så måste man vara musikaliskt efterbliven. Dessa norrlänningar och framför allt trummisen är helt sjukt bra! Trummisen kommer alltid leva vidare som en av dom bästa!

 

Njut av baskaggarna! 

 

 

Brutalt dåligt. Solly :burn_joss_stick:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev Khonis:

Brutalt dåligt. Solly :burn_joss_stick:

Inget du behöver be om ursäkt för. När man inte kan nåt om musik så är det ok. Hoppas nästa säsong av idol blir bättre för dig. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Inget du behöver be om ursäkt för. När man inte kan nåt om musik så är det ok. Hoppas nästa säsong av idol blir bättre för dig. :mdr:

"Kan musik" jo tjenare :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Khonis:

"Kan musik" jo tjenare :big_smile:

 

Bara jag som kan musik här på forumet. Förutom Sam sip sam då. Det inte han vet om musik är inte värt att veta ;) 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
30 minuter sedan, skrev edvardpop:

 

Bara jag som kan musik här på forumet. Förutom Sam sip sam då. Det inte han vet om musik är inte värt att veta ;) 

Det var snällt sagt om en tondöv :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

 lyssna och njut  5555555555555

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...