Jump to content
IGNORERAD

Freddie Wadling är död


edvardpop

Recommended Posts

En av de allra starkaste rösterna här i landet har tystnat. Hade sett fram att se de den gubben i Så mycket bättre.

Ej så överraskande iof sig och efter att Olle Ljungström trillade av pinn tänkte jag att Freddie Wadling nog kanske

stod på tur. Fast inte redan nu. Detta år suger verkligen för en musikälskare likt undertecknad. Vila i frid Freddie.

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    21

  • Mankan

    9

  • Sam sip sam

    5

  • Jive

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

spooncreek

Minns ännu en suverän artist med hjälp av ett svep på Youtube. Det har vart lite för ofta i år som du skriver edvardpop, men även Freddie lämnar efter sig en fantastisk låtskatt.  Som duetterna med andra svenska artister som Sofia Karlsson, Sophie Zelmani, Helen Sjöholm mfl

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

En låta som man aldrig hört förut!:misdoubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Mycket trist men han har sett halvdöd ut i många år R.I.P.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Har du vänner omkring dig?"
"Nej. Ingen hör av sig när man är sjuk. De tycker inte att det är roligt. Jag har frun och min gamla katt.

De är allt som finns kvar. Min polare dog för inte så länge sen. Det tog oerhört hårt på mig. Jag har känt honom så länge."

 

http://www.svt.se/kultur/musik/se-en-av-freddie-wadlings-sista-intervjuer?cmpid=del%3Apd%3Any%3A20160603%3Ase-en-av-freddie-wadlings-sista-intervjuer%3Anyh

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

 

IMG_6470 copy 2.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Psalmer är väl inte min kopp te men som han sjunger i den här... 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

"Nu lyfter vi från marken" från i år skrevs av Stina Nordenstam och kom att bli en av de sista låtarna han gjorde.

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

En punkklassiker.

 

 

 

Vad är det för mening med livet?
Det är ändå alltid samma sak
Åt vilket håll man än vänder sig
har man alltid ändan bak
Du kan inte lita på någon
Överallt är det låst
Alla vill tjäna stålar
men ingen vill bli blåst

Jag vill inte bli levande begravd
Jag vill inte vara någons slav

Du är bara nyttig när du jobbar
annars är du ett problem
Vi är köpta och betalda
av samhällets system
Vi kan inte nå varandra,
vi kan inte längre se
Vi har blivit tomma skuggor
som helst vill vara ifred

Jag vill inte bli levande begravd
Jag vill inte vara någons slav

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Han var en uppskattad herre här hemma ... R.I.P  !!!

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen en av dom bästa rock-rösterna vi haft i Sverige. Tragiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hans skiva där han tolkar filmmusiken till Bondfilmer är magisk.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mäktig duett tillsammans med Stina Nordenstam kompade av Fläskkvartetten.

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk med Monica Zetterlund. Magisk i Freddie Wadlings och Esbjörn Svensson Trios tolkning. En av mina absoluta

favoriter med den gamle punkikonen. 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

SVT2 just nu. 

 

En fascinerande människa.

 

http://www.svtplay.se/video/8999627/vi-minns-freddie-wadling/vi-minns-freddie-wadling-avsnitt-1?info=visa

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag nog missat vad han var bra på. Han verkar ju inte sjunga så bra i alla fall

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag nog missat vad han var bra på. Han verkar ju inte sjunga så bra i alla fall

 

Du är nog en av dem få i så fall. Småtejerna som sjunger karaoke i Idol kanske passar herrn bättre då... Fast smaken är ju som vanligt delad förstås. Enligt min uppfattning ter sig dock de flesta svenska artister vid en jämförelse tämligen själlösa. Freddie är en av få sångare här i landet som haft SOUL med stora bokstäver i sin röst.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev edvardpop:

 

Du är nog en av dem få i så fall. Småtejerna som sjunger karaoke i Idol kanske passar herrn bättre då... Fast smaken är ju som vanligt delad förstås. Enligt min uppfattning ter sig dock de flesta svenska artister vid en jämförelse tämligen själlösa. Freddie är en av få sångare här i landet som haft SOUL med stora bokstäver i sin röst.

 

Ja se där gillar jag inte Freddie så har jag tydligen en väldigt ytlig musiksmak med idoltjejerna som förebild. Nja där är du ute och cyklar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Ja se där gillar jag inte Freddie så har jag tydligen en väldigt ytlig musiksmak med idoltjejerna som förebild. Nja där är du ute och cyklar.

 

Ingen aning om vilka musikaliska förebilder du har. Var bara ett exempel. Men berätta gärna.

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev edvardpop:

 

Ingen aning vilka musikaliska förebilder du har. Var bara ett exempel. Berätta gärna.

Nja jag avstår, men du var rätt lång borta när du tillskrev mig småtjejerna i idol.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...