Jump to content
IGNORERAD

Freddie Wadling är död


edvardpop

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Mankan:

Nja jag avstår, men du var rätt lång borta när du tillskrev mig småtjejerna i idol.

 

Så du backar nu...

 

Ger du en kommentar likt den du gav i denna sortens tråd får du naturligtvis räkna med mothugg.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    21

  • Mankan

    9

  • Sam sip sam

    5

  • Jive

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag nog missat vad han var bra på. Han verkar ju inte sjunga så bra i alla fall

Hej Mankan!

Även om du inte själv har möjlighet att se Freddies kvaliteter, så kan du ju ligga lite lågt i ditt omdöme och kritik och kanske ta en funderare varför så många andra stora musiker gärna jobbade med honom.

Ja, jag var tvungen att skriva detta. Vilken känsla att tolka stämningar med toner!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev edvardpop:

 

Så du backar nu...

 

Ger du en kommentar likt den du gav i denna sortens tråd får du naturligtvis räkna med mothugg.

 

1 minut sedan, skrev Jive:

Hej Mankan!

Även om du inte själv har möjlighet att se Freddies kvaliteter, så kan du ju ligga lite lågt i ditt omdöme och kritik och kanske ta en funderare varför så många stora musiker gärna jobbade med honom.

Ja, jag var tvungen att skriva detta. Vilken känsla att tolka stämningar med toner!

Öhh. Jag skev frågande vad han var bra på för att jag inte förstår det. Jag tycker inte han sjunger speciellt bra. Vad fan är problemet får inte jag tycka det? Å varför skall jag liga lågt med det?

 

Starta en grupp för fan så kan ni radera alla inlägg där man inte tycker som er.

 

Vad är det jag har backat ifrån? Jag räknar med att det finns många som inte håller med mig och de får man gärna skriva. Men man kanske kan komma med något lite mer konstruktivt är att tillskriva mig den allmänt dålig musiksmak.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Öhh. Jag skev frågande vad han var bra på för att jag inte förstår det. Jag tycker inte han sjunger speciellt bra. Vad fan är problemet får inte jag tycka det? Å varför skall jag liga lågt med det?

 

Starta en grupp för fan så kan ni radera alla inlägg där man inte tycker som er.

 

Vad är det jag har backat ifrån? Jag räknar med att det finns många som inte håller med mig och de får man gärna skriva. Men man kanske kan komma med något lite mer konstruktivt är att tillskriva mig den allmänt dålig musiksmak.

Nä, det är klart att du inte skall ligga lågt! Fel av mej, förlåt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

När blev den här Freddie Wadling populär?  Jag måste erkänna att jag aldrig har hört talas om honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
1 minut sedan, skrev Nemo:

När blev den här Freddie Wadling populär?  Jag måste erkänna att jag aldrig har hört talas om honom.

Samma här aldrig hört talas om men Mankan har jag hört spela ett flertal ggr och han är riktigt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man allmänbildad och äldre än tjugo så bör man känna till Freddie Wadling.

 

Sedan är ju smaken som baken vad man gillar att lyssna på men det är ju en annan femma.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
3 minuter sedan, skrev Enis:

Är man allmänbildad och äldre än tjugo så bör man känna till Freddie Wadling.

 

Sedan är ju smaken som baken vad man gillar att lyssna på men det är ju en annan femma.

 

/Enis

Här har du grabbar som kan sjunga och dom kan jag namnen på även vilka band dom spelade i ,det kallar jag allmänbildning he he :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Öhh. Jag skev frågande vad han var bra på för att jag inte förstår det. Jag tycker inte han sjunger speciellt bra. Vad fan är problemet får inte jag tycka det? Å varför skall jag liga lågt med det?

 

Starta en grupp för fan så kan ni radera alla inlägg där man inte tycker som er.

 

Vad är det jag har backat ifrån? Jag räknar med att det finns många som inte håller med mig och de får man gärna skriva. Men man kanske kan komma med något lite mer konstruktivt är att tillskriva mig den allmänt dålig musiksmak.

 

Hakat upp dig på småtjejerna...Självklart får du tycka vad du tycker fast varför just i en tråd likt denna? 

Lite okänsligt kan jag tycka. Varför inte bara skriva i en annan tråd istället?

 

23 minuter sedan, skrev Nemo:

När blev den här Freddie Wadling populär?  Jag måste erkänna att jag aldrig har hört talas om honom.

 

Är man en musiclover vet man det. Musik kanske inte är din grej. Inget konstigt med det. Jag är tex totalt ointresserad 

av husbygge i Thailand och vet följaktligen inget om det.

 

21 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Samma här aldrig hört talas om men Mankan har jag hört spela ett flertal ggr och han är riktigt bra

 

Det finns mycket musik man aldrig hört talas om beroende på hur intresserad man är och vilka informationskanaler

man använder sig av. Själv har jag aldrig hört Mankan spela men litar på ditt ord och hoppas att upplevelsen var njutbar.

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Här har du grabbar som kan sjunga och dom kan jag namnen på även vilka band dom spelade i ,det kallar jag allmänbildning he he :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

 

Ja tänk så torftigt livet vore utan musik, vilken sort man än gillar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Enis:

Är man allmänbildad och äldre än tjugo så bör man känna till Freddie Wadling.

 

/Enis

 

Då klarar jag mig.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
 

Det finns mycket musik man aldrig hört talas om beroende på hur intresserad man är och vilka informationskanaler

man använder sig av. Själv har jag aldrig hört Mankan spela men litar på ditt ord och hoppas att upplevelsen var njutbar.

 

Jag lyssnar mkt på musik men dålig på namn på många artister

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev edvardpop:

 

Hakat upp dig på småtjejerna...Självklart får du tycka vad du tycker fast varför just i denna tråden? 

Varför inte bara skriva i en annan tråd istället?

 

Tråden handlar om att Freddie är död och hur fantastisk han var. Om jag vill kommentera det i viken tråd skall jag skriva det då tycker du?

 

Som sagt starta en Grupp så kan du radera alla inlägg där man inte tycker som dig. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Är man allmänbildad och äldre än tjugo så bör man känna till Freddie Wadling.

 

Sedan är ju smaken som baken vad man gillar att lyssna på men det är ju en annan femma.

 

/Enis

 

Så borde det väl kanske vara men den största delen av världen har förmodligen ej heller hört talas om varken

Lemmy, Bowie, Prince eller George Martin som alla gått bort under det senaste halvåret. 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Tråden handlar om att Freddie är död och hur fantastisk han var. Om jag vill kommentera det i viken tråd skall jag skriva det då tycker du?

 

Som sagt starta en Grupp så kan du radera alla inlägg där man inte tycker som dig. 

 

Så det är därför du måste påpeka hur fantastisk du inte tycker att Freddie är... 

 

Klart det passar bäst att svara i denna tråd om du inte har något bättre för dig och om det nu inte råkar finnas en annan tråd här på

forumet om mannen i fråga vilket jag betvivlar. 

 

Har inget intresse av att starta en grupp omgiven av ryggdunkare eller sitta och radera en massa inlägg. Om jag ogillar en nyss

bortgången artist skulle jag dock aldrig få för mig att delge en massa negativa åsikter i en tråd som denna. Hade tex Arvingarna dött

i en bussolycka(vilket Popsicle önskade på en Grammisutdelning för en del år sedan) vore en kommentar typ att det var bra att

dem dog och det var ett riktigt skitband varit ytterst okänslig och opassande från min sida. Fast det är jag det.

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev edvardpop:

 

Så det är därför du måste påpeka hur fantastisk du inte tycker att Freddie är... 

 

Klart det passar bäst att svara i denna tråd om du inte har något bättre för dig och om det nu inte råkar finnas en annan tråd här på

forumet om mannen i fråga vilket jag betvivlar. 

 

Har inget intresse av att starta en grupp omgiven av ryggdunkare eller sitta och radera en massa inlägg. Om jag ogillar en nyss

bortgången artist skulle jag dock aldrig få för mig att delge en massa negativa åsikter i en tråd som denna. Hade tex Arvingarna dött

i en bussolycka(vilket Popsicle önskade på en Grammisutdelning för en del år sedan) vore en kommentar typ att det var bra att

dem dog och det var ett riktigt skitband varit ytterst okänslig och opassande från min sida. Fast det är jag det.

 

Jag har aldrig påstått att det var bra att han dog och inte ens tänk tanken så lägg ner dit skitsnack.

 

Nej det måste inte påpekas något men nu är ju detta ett forum där man diskuterar saker och ting. Men tydligen tycker vissa att man bara får komma med positiv kritik.

 

Jag har flera gånger sett och hörd denne man framträda men aldrig förstått hans storhet. Tycker i själva verket att han är en ganska medioker sångare. Där av frågade vad han var bra på. Men det tålde uppenbarligen inte du.

De hade ju varit betydlig intressantare och få höra av de som nu gillade han vad det var han "hade". Och vem vet kanske jag i framtiden kommer bättre förstå mig på hans sångstil. Det är inte första gången jag börjat gilla en artist efter den död.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har aldrig påstått att det var bra att han dog och inte ens tänk tanken så lägg ner dit skitsnack.

 

Nej det måste inte påpekas någon men nu är ju detta ett forum där man diskuterar saker och ting. Men tydligen tycker vissa att man bara får komma med positiv kritik.

 

Jag har flera gånger sett och hörd denne man framträda men aldrig förstått hans storhet. Tycker i själva verket att han är en ganska medioker sångare. Där av frågade vad han var bra på. Men det tålde uppenbarligen inte du.

De hade ju varit betydlig intressantare och få höra av de som nu gillade han vad det var han "hade". Och vem vet kanske jag i framtiden kommer bättre förstå mig på hans sångstil. Det är inte första gången jag börjat gilla en artist efter den död.

Svårt att sätta fingret på, tycker jag, men jag grips - blir känsligt berörd när jag lyssnar till honom. Han har sina egna tolkningar av musikstyckena som är så enormt finstämda - tycker jag.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Jive:

Svårt att sätta fingret på, tycker jag, men jag grips - blir känsligt berörd när jag lyssnar till honom. Han har sina egna tolkningar av musikstyckena som är så enormt finstämda - tycker jag.

Jag får väl lyssna lite mer på hans låter så kanske det lossnar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev edvardpop:

Är man en musiclover vet man det.

Mycket märklig kommentar

 

Vet man inte vem han är/var så gillar man alltså inte musik ???

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Freddie är till och med känd här nere i Khao Lak och var en mycket bra musiker..

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag har aldrig påstått att det var bra att han dog och inte ens tänk tanken så lägg ner dit skitsnack.

 

Nej det måste inte påpekas något men nu är ju detta ett forum där man diskuterar saker och ting. Men tydligen tycker vissa att man bara får komma med positiv kritik.

 

Jag har flera gånger sett och hörd denne man framträda men aldrig förstått hans storhet. Tycker i själva verket att han är en ganska medioker sångare. Där av frågade vad han var bra på. Men det tålde uppenbarligen inte du.

De hade ju varit betydlig intressantare och få höra av de som nu gillade han vad det var han "hade". Och vem vet kanske jag i framtiden kommer bättre förstå mig på hans sångstil. Det är inte första gången jag börjat gilla en artist efter den död.

 

Skitsnack?! Och vem fan har påstått att jag påstått att du påstått att det var bra att Freddie dog. Läs igen!

 

Jag skrev det tidigare vilket du verkar missat att positiv kritik och negativ kritik passar fint i de flesta trådar men inte just i

en sådan som den här. Lite som att besöka nåns begravning och lägga av en rökare ungefär.

 

Ok here we go again apropå medioker sångare. Det handlar inte om att sätta alla toner rätt utan vilken känsla man lyckas förmedla.

Det är i alla fall min uppfattning. Dessutom var Freddie Wadling långt ifrån en av de minst tonsäkra sångarna här i landet

 

 

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag får väl lyssna lite mer på hans låter så kanske det lossnar.

 

Så du har knappt lyssnat? Ja, då är det ju inte lätt att ha en uppfattning. Fast det är nog svårt att omvända nån som

har en väldigt avog inställning från början. Finns annat att göra än att försöka lyssna in sig på en massa artister som av nån

anledning inte faller en i smaken.

 

 

50 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Mycket märklig kommentar

 

Vet man inte vem han är/var så gillar man alltså inte musik ???

 

Kan man nog göra men jag tror det finns många som varken lyssnar, läser om, är nyfikna på eller bryr sig om ny musik 

annat än tex den de växt upp med eller matats med i nån reklamkanal i radion. Dessutom var ju Freddie ingen duvunge

direkt och gjorde musik i bortåt 40 år så den som missat honom måste nästan ha sovit under en sten. Eller bara som jag

skrev tidigare inte varit speciellt intresserad av musik.

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev edvardpop:

Skitsnack?! Och vem fan har påstått att jag påstått att du påstått att det var bra att Freddie dog. Läs igen!

 

Jag skrev det tidigare vilket du verkar missat att positiv kritik och negativ kritik passar fint i de flesta trådar men inte just i

en sådan som den här. Lite som att besöka nåns begravning och lägga av en rökare ungefär.

 

Ok here we go again apropå medioker sångare. Det handlar inte om att sätta alla toner rätt utan vilken känsla man lyckas förmedla.

Det är i alla fall min uppfattning. Dessutom var Freddie Wadling långt ifrån en av de minst tonsäkra sångarna här i landet

 

Du har nog lite väl höga tankar om dina trådar om du jämför detta med att sabotera på någons begravning. Jag skiter fullständigt i var du tycker negativ kritik passar och inte.

 

Hur fan kan man göra så stor grej över en så lite fråga som jag ställde om vad som var så bra med honom. Helt obegripligt

 

20 minuter sedan, skrev edvardpop:

Så du har knappt lyssnat? Ja, då är det ju inte lätt att ha en uppfattning. Fast det är nog svårt att omvända nån som

har en väldigt avog inställning från början. Finns annat att göra än att försöka lyssna in sig på en massa artister som av nån

anledning inte faller en i smaken.

Vart har jag sagt att jag knappt lyssnat. Dessutom vet du väl inget om min inställning från början. Jag har tvärt om lyssnat med intresse för att många tycker han har något.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

 

Du har nog lite väl höga tankar om dina trådar om du jämför detta med att sabotera på någons begravning. Jag skiter fullständigt i var du tycker negativ kritik passar och inte.

 

Hur fan kan man göra så stor grej över en så lite fråga som jag ställde om vad som var så bra med honom. Helt obegripligt

 

Vart har jag sagt att jag knappt lyssnat. Dessutom vet du väl inget om min inställning från början. Jag har tvärt om lyssnat med intresse för att många tycker han har något.

 

 

 

Orka! Du tröttnar visst aldrig :D

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Om jag fattat saken rätt

 

Gillar man inte Freddie Wadling så är man tondöv och gillar Håkan Hellström istället

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
19 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag nog missat vad han var bra på. Han verkar ju inte sjunga så bra i alla fall

 

Är benägen att hålla med, tycker att han var en i mängden, finns väl både bättre och sämre sångare.

 

Ja jag är en stor  musikälskare (i dubbel bemärkelse).

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...