Jump to content
IGNORERAD

Munk försökte kidnappa 4-åring i Loei


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En 53-årig munk i provinsen Loei blev misshandlad av en mobb efter att han med våld tagit en 4-årig flicka från hennes mormor under torsdag kväll eftersom han ville att flickan skulle bli hans fru.
Flickans 25-åriga mor sade att den berusade munken kom till hennes hus under torsdag kväll, där flickan lekte med mormodern och släktingar utanför. Plötslig grep han tag i flickan och kramade om henne, varpå släktingarna blev arga och sade åt honom att gå. Munken slet istället till sig flickan och började springa mot templet. Han föll dock till marken, men vägrade släppa henne.
Den folkmassa som hade samlats blev då arg och började slå munken medan andra ringde polisen. Flickan fick lindriga skador medan munken fick skador i ansiktet samt blåmärken på kroppen. Han berövades på sin munkstatus och är nu i polisens förvar.

 

s1p.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett riktigt ämne till panben inslagning :Bang::boom:

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

han med våld tagit en 4-årig flicka från hennes mormor under torsdag kväll eftersom han ville att flickan skulle bli hans fru.
 

 

Någonting säger mig att det inte bara är rödvin och oblat som förtärs i det templet.......

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En munk som får stryk av en folkmassa, ja det kanske går åt rätt håll iaf :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer naturligtvis att hävdas att detta är ett särfall och alla andra munkar är så fromma sååååå. Fan trot!

Link to comment
Dela på andra sajter

En "munk" kan väl vara vem lite som helst?

Det är vanligt att män väljer att tillbringa några månader i Tempel, oftast yngre män, men även gamla gubar.

 

Och jag kan iaf inte se skillnad på heltidsmunkar, och de som bara praktiserar ett tag...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Tommy:

En "munk" kan väl vara vem lite som helst?

Det är vanligt att män väljer att tillbringa några månader i Tempel, oftast yngre män, men även gamla gubar.

 

Och jag kan iaf inte se skillnad på heltidsmunkar, och de som bara praktiserar ett tag...

 

MVH Tommy

 

Där har du förstås en poäng. Men just den här munken var 53 år, vilket kanske talar för att han är mer än en pojkmunk som gör några veckor eller månader i templet som en del av sin fostran?

 

Bra att han fick en omgång. Problemet är ju att förfallet verkar gå ganska djupt i hela tempelbranschen i Thailand. Flera skandaler pågår ju precis nu (tigertemplet och dhammakaya t ex) och det finns långa rader av dom i närtid. Hela det problemkomplexet smittar förstås av sig på samhället i stort, eftersom dom pojar som skickas till templet för att fostras får helt felaktiga förebilder.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Där har du förstås en poäng. Men just den här munken var 53 år, vilket kanske talar för att han är mer än en pojkmunk som gör några veckor eller månader i templet som en del av sin fostran?

 

Bra att han fick en omgång. Problemet är ju att förfallet verkar gå ganska djupt i hela tempelbranschen i Thailand. Flera skandaler pågår ju precis nu (tigertemplet och dhammakaya t ex) och det finns långa rader av dom i närtid. Hela det problemkomplexet smittar förstås av sig på samhället i stort, eftersom dom pojar som skickas till templet för att fostras får helt felaktiga förebilder.

Nja, frugans morbror tog en 3-månaders munksväng på nåt tempel söder om Bkk för ett par år sedan, han var 60 år gammal då.

 

Vad gäller Wat Dhammakaya så har jag varit på deras "Tempel" i Borås, och om man inte fattar att pengar är viktigast efter att ha varit där i 5 minuter, så är man antagligen Boa52, Clion eller BTT...

Köp en medaljong för 1000kr så är du helig... köp en för 100.000 så är du fantastiskt helig...

http://www.dhammakaya.se/

 

 

VH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Tommy:

Nja, frugans morbror tog en 3-månaders munksväng på nåt tempel söder om Bkk för ett par år sedan, han var 60 år gammal då.

 

Vad gäller Wat Dhammakaya så har jag varit på deras "Tempel" i Borås, och om man inte fattar att pengar är viktigast efter att ha varit där i 5 minuter, så är man antagligen Boa52, Clion eller BTT...

Köp en medaljong för 1000kr så är du helig... köp en för 100.000 så är du fantastiskt helig...

http://www.dhammakaya.se/

 

 

VH Tommy

Tror hellre att sörlänningar inte fattar nåt, du går ju på deras " tempel " och du viste inte, sörlänning

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Tror hellre att sörlänningar inte fattar nåt, du går ju på deras " tempel " och du viste inte, sörlänning

Stolle, jag vart tvungen att gå dit 1 gång, och då visste jag inte vad det var för tempel, för att nån kompis barn gjorde nåt som liknar konfirmation där.

Norrlänningar med lapptofsar ombedes lära sig stava och ta det lugnt med det hemkörda.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Stolle, jag vart tvungen att gå dit 1 gång, och då visste jag inte vad det var för tempel, för att nån kompis barn gjorde nåt som liknar konfirmation där.

Norrlänningar med lapptofsar ombedes lära sig stava och ta det lugnt med det hemkörda.

 

MVH Tommy

Du är en rackare du fattar allt efter 5 min. Kan inte du bli Statsminister

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Du är en rackare du fattar allt efter 5 min. Kan inte du bli Statsminister

Nix, har fel partibok...

Ta nu en klunk till ur pet-flaskan å gå å lägg dej.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tommy:

Nix, har fel partibok...

Ta nu en klunk till ur pet-flaskan å gå å lägg dej.

 

MVH Tommy

Har inte kommit dit än, vedklyven du vet men snart kommer jag att ta mej en god öl. Sen spelar det ingen roll vilken bok du har, fatta allt på fem min, jag röstar på dej

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Har inte kommit dit än, vedklyven du vet men snart kommer jag att ta mej en god öl. Sen spelar det ingen roll vilken bok du har, fatta allt på fem min, jag röstar på dej

Tack!

Om du någonsin funderar på nåt svårt, så skicka ett PM, jag lovar att svara snabbt och korrekt!

 

Jag får väl fundera på att bli partiledare, Borgerlig Framtid verkar intressanta!

http://www.borgerligframtid.se/

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tommy:

Tack!

Om du någonsin funderar på nåt svårt, så skicka ett PM, jag lovar att svara snabbt och korrekt!

 

Jag får väl fundera på att bli partiledare, Borgerlig Framtid verkar intressanta!

http://www.borgerligframtid.se/

 

MVH Tommy

Socialdemokraterna eller borgelig styre inte så stor skillnad,  bara nån visa med hela handen som Göran Person gjorde. I bland fel Ibland rätt men nån måste styra inte som nu

Löven vet inte att han är statsminister, fuckgubbe, nä fack heter det väl

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Socialdemokraterna eller borgelig styre inte så stor skillnad,  bara nån visa med hela handen som Göran Person gjorde. I bland fel Ibland rätt men nån måste styra inte som nu

Löven vet inte att han är statsminister, fuckgubbe, nä fack heter det väl

 

Jodå en stor skillnad finns det.

 

Den ena höjer skatter och bidrag.

 

Den andra sänker skatter och bidrag.

 

Vad som är rätt får var och en avgöra själv.

 

Vi lever i ett land med världens högsta skattetryck och enligt mig blir det fel med ytterliga höjningar av skatten. Bättre att de ser till att skattemedel används på ett effektivt sätt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...