Jump to content
IGNORERAD

Automatfoton ok for VISA ?


aake

Recommended Posts

Planerar en 3 man till Thailand. Vet ngn om automatfoton duger till VISA ?

 

Tacko hej

Link to comment
Dela på andra sajter

I själva automaten brukar det stå vad som gäller. Så var det för 10 år sedan när jag tog ett för körkort. Men för nytt pass måste man gå till polisen för detta!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja! Dom duger, använder alltid såna.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hmm, då jag har gjort pass de senaste åren så har jag gjort det på polisstationen.

På polisstationen tar jag foto och sedan är det färdigt.

 

Enklast är väl att göra passet och alla grejer hos polisen. Då blir det med stor sannolikhet helt riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander

När det gäller Polisen så får du inte med dig något foto till VISA mm. Allt sköts digitalt. (om jag nu förstod dig rätt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, passet = ok, det ar foton till VISA. Jag tar automaten da det funkat enl. Prathom ประถม.

 

Tack for era svar// A

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-06-03 at 14:55, skrev aake:

Ok, passet = ok, det ar foton till VISA. Jag tar automaten da det funkat enl. Prathom ประถม.

 

Tack for era svar// A

När jag fotade i automat så rekommenderade de fel storlek på fotot i automaten. Kolla vad det står i ansökan vilken storlek fotot skall ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, rolba said:

När jag fotade i automat så rekommenderade de fel storlek på fotot i automaten. Kolla vad det står i ansökan vilken storlek fotot skall ha.

Det ska jag gora, TACK !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

3,5 x 4,5 cm ska de vara

 

Gjorde egna då det finns en gratistjänst på nätet och jag har en laserskrivare

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Enligt Thai ambassadens (och konsulatets) hemsida tillåts inga hemgjorda foton. Men det är nog mest för att dom vill undvika dom värsta avarterna. 

Själv brukar jag ta bra foton med vit bakgrund hemma. 

Sedan går jag in på hemsidan http://www.fotoautomaten.se/  och fixar mina blad med passfoton. Oftast ett par stycken personer så man beställer kanske 10 kort. 

Och sedan beställer jag dessa kort på samma ställe. 39:- i porto och under en krona per kort. Så max 50:- och då har man fixat kort till fler personer. Leverans efter en vecka. 
Eftersom jag inte har färgskrivare är detta det absolut bästa. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...