Jump to content
IGNORERAD

Skicka paket till Thailand


Jompa

Recommended Posts

24 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Om Uncen har en firma registrerad i sverige så kan knappast den som äger godset lagmässigt råka illa ut, sannolikt inte heller om firman finns i Thailand däremot kan Uncen råka illa ut om någon tipsar immigration.

 

Det var bara en ren spekulation, finns ju många filurer som jobbar på olika sätt utan rätt WP......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    5

  • Soengsang

    5

  • Jompa

    5

  • Nemo

    4

Mest aktiva i denna tråd

1 timme sedan, skrev janne_h:

Nu om jag beställer nånting på ebay privat eller till företaget anser jag inte gör någon skillnad.

Dock är det många försändelser som skickats. Och i dom flesta fall har tullen om dom tagit något. Nöjt sig med 7% moms. Detta lägger fraktbolaget ut. Vilket vi senare betalt kontant vid leverans.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

Nej jag menar skickat privat alltså, inte köpa något på ebay utan skicka egna prylar till Thailand. Var det inte Raggson som skickade sin cykel till Thailand med följd att skatten blev högre än vad cykeln var värd.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Nej jag menar skickat privat alltså, inte köpa något på ebay utan skicka egna prylar till Thailand. Var det inte Raggson som skickade sin cykel till Thailand med följd att skatten blev högre än vad cykeln var värd.

 

Det är ju en sak. Men man måste vara medveten på att dom vill ha moms på i princip allt. Huruvida det är nytt eller gammalt. Men fortfarande så utgår detta ifrån vad man anger i tulldeklarationen när paketet skickas.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ngn som har Uncens kontaktuppgifter.

PM dessa till mig om ni inte vill lägga ut dessa här.

 

Mvh Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer jag i kontakt med Krister om jag behöver frakt hjälp till Thailand.
(har inte facebook)
 
Mvh Jompa.
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
40 minuter sedan, skrev Jompa:

Är det ngn som har Uncens kontaktuppgifter.

PM dessa till mig om ni inte vill lägga ut dessa här.

 

Mvh Jompa.

 

Varfor inte skicka ett pm till Uncen?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Jompa:

Är det ngn som har Uncens kontaktuppgifter.

PM dessa till mig om ni inte vill lägga ut dessa här.

 

Mvh Jompa.

 

 

Denna mail kanske fungerar

 

 
 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

hej jag var inne på postkontoret i Angthong och skulle skicka ett vanligt litet brev med ett A-4 i till sverige. Kassörskan frågade passet tack" va sa jag "  ja vi är skyldiga att registrera alla personer som sänder brev och paket m.m utrikes, sade kontors-bossen. Ifall jag inte hade giltig leg så hade jag inte fått skickat mitt brev! Fråga? om jag hade stoppat brevet i en postlåda i stället inga problem! mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-06-09 at 11:02, skrev Enis:

 

 

Denna mail kanske fungerar

 

 
 

Att rekommendera denna ockrare till någon borde rendera i typ 1000 minuskarna ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev haan:

hej jag var inne på postkontoret i Angthong och skulle skicka ett vanligt litet brev med ett A-4 i till sverige. Kassörskan frågade passet tack" va sa jag "  ja vi är skyldiga att registrera alla personer som sänder brev och paket m.m utrikes, sade kontors-bossen. Ifall jag inte hade giltig leg så hade jag inte fått skickat mitt brev! Fråga? om jag hade stoppat brevet i en postlåda i stället inga problem! mvh

Tror att du även kan få visa passet för inrikes brev och paket, en rätt ny regel då det visat sig att det skickas mycket droger i vanliga försändelser mellan faranger inom landet.

 

Fick visa mitt KK när jag skickade ett vadderat kuvert från Pranburi till Chaiyaphum.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...