Jump to content
IGNORERAD

Skicka paket till Thailand


Jompa

Recommended Posts

Hej MPR.

 

Planerar att skicka ner ett antal paket till Thailand snart och håller på med att kolla vad som är enklast och det billigaste alternativet för detta, vet att jag sett att det finns ngt i Göteborg via Facebook där man kan få köpa plats i en Container men har lyckats tappa (glömt) bort vad dom heter.

Så om det finns någon här som kan hjälpa mig så hör gärna av er.

 

Med vänlig hälsning Jompa.  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    5

  • Soengsang

    5

  • Jompa

    5

  • Nemo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Sam sip sam
1 minut sedan, skrev Jompa:

Hej MPR.

 

Planerar att skicka ner ett antal paket till Thailand snart och håller på med att kolla vad som är enklast och det billigaste alternativet för detta, vet att jag sett att det finns ngt i Göteborg via Facebook där man kan få köpa plats i en Container men har lyckats tappa (glömt) bort vad dom heter.

Så om det finns någon här som kan hjälpa mig så hör gärna av er.

 

Med vänlig hälsning Jompa.  

är det mindre paket ,dhl,posten,tnt kolla vilka som är billigast

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej MPR.

 

Planerar att skicka ner ett antal paket till Thailand snart och håller på med att kolla vad som är enklast och det billigaste alternativet för detta, vet att jag sett att det finns ngt i Göteborg via Facebook där man kan få köpa plats i en Container men har lyckats tappa (glömt) bort vad dom heter.

Så om det finns någon här som kan hjälpa mig så hör gärna av er.

 

Med vänlig hälsning Jompa.  

Sök på Krister Singstrand på FB, han erbjuder plats i container, hört bara gott om det.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
3 minuter sedan, skrev knasen:

Med uncen såklart :crazy:

 

minuskarma 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
12 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

minuskarma 

 

Börja grina då din jävla tönt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att kolla importtullen, kan kosta mer än det smakar....

Många gånger nöjer dom sig med 7% moms(VAT).

Sen beror det ju vad man anger värdet till i tullfakturan när man skickar. Är det bara ett mindre paket son inte är superbråttom så funkar posten EMS ganska ok.

UPS och DHL är relativt dyra.

Skickade ett kretskort med UPS för ett par månader sedan. Tror jag betalade ca 1100 efter att dom dragit min rabatt som jag har med avtal hos UPS.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎05‎-‎29 at 17:42, skrev Tallviking:

 

On ‎2016‎-‎05‎-‎29 at 17:45, skrev Soengsang:

Sök på Krister Singstrand på FB, han erbjuder plats i container, hört bara gott om det.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

 

Orkar inte kolla just nu, förlåt, fixar de transport på andra hållet också?

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Orkar inte kolla just nu, förlåt, fixar de transport på andra hållet också?

Vad det gäller han på FB tror jag inte det. Tror de håller på med klädinsamlingar som de sänder till behövande i Thailand.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svaren.

Kollar igenom för att se vad som passar frugan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/29/2016 at 09:26, skrev janne_h:

Många gånger nöjer dom sig med 7% moms(VAT).

Sen beror det ju vad man anger värdet till i tullfakturan när man skickar.

 

Sen kan det ju också bero på vad tulltjänstemannen anser att värdet är..... :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka med Uncen så får du garanterat en överraskning på slutet.

Tillkommer en svindyr tull..

Krister är helt klart bäst på frakt Sverige till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka med Uncen så får du garanterat en överraskning på slutet.

Tillkommer en svindyr tull..

Krister är helt klart bäst på frakt Sverige till Thailand.

Undrar om man inte kan råka illa ut på fler sätt om man använder filurer som denna Uncen.

Skulle tro att det är olagligt att utnyttja o betala för tjänster från de som inte har WP i Thailand?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Undrar om man inte kan råka illa ut på fler sätt om man använder filurer som denna Uncen.

Skulle tro att det är olagligt att utnyttja o betala för tjänster från de som inte har WP i Thailand?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Uncen tror säkert att han står över lagen.Han är ju kung åtminstone på sitt rövslickarforum.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Sen kan det ju också bero på vad tulltjänstemannen anser att värdet är..... :wacko:

Jag har importerat tillräckligt till Thailand för att se att enstaka paket inte behandlas godtyckligt.

Många gånger när det skickats via posten har dom inte tagit ut avgifter över huvudtaget.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag har importerat tillräckligt till Thailand för att se att enstaka paket inte behandlas godtyckligt.

Många gånger när det skickats via posten har dom inte tagit ut avgifter över huvudtaget.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Jag har fått en avi i postlådan och fått åka till postkontoret och där betala Vat samt någon annan avgift för att få ut mitt paket.

Det är varuvärdet som avgör och det finns en deklaration på importerade varor utanpå paketet.

 

(köpt via Ali Express)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
9 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag har importerat tillräckligt till Thailand för att se att enstaka paket inte behandlas godtyckligt.

Många gånger när det skickats via posten har dom inte tagit ut avgifter över huvudtaget.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Märkligt, om dom ibland tar ut avgifter och ibland inte så anser jag det vara lite godtyckligt. Om det nu är samma grejjor som skickas.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått en avi i postlådan och fått åka till postkontoret och där betala Vat samt någon annan avgift för att få ut mitt paket.

Det är varuvärdet som avgör och det finns en deklaration på importerade varor utanpå paketet.

 

(köpt via Ali Express)

Det ska normalt vara så. Har beställt mindre saker via ebay som skickats med posten, där dom bara lämnat ut det utan att begära några avgifter. Det verkar således vara slumpen som avgör. Då ingen lämnar ut ett paket i Thailand och den skickar en faktura som kan ske i Sverige.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
4 timmar sedan, skrev janne_h:

Det ska normalt vara så. Har beställt mindre saker via ebay som skickats med posten, där dom bara lämnat ut det utan att begära några avgifter. Det verkar således vara slumpen som avgör. Då ingen lämnar ut ett paket i Thailand och den skickar en faktura som kan ske i Sverige.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

Väldigt ofta man beställer grejor från Kina till Sverige som man inte behöver betala något heller. Det är mer standard än undantag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Väldigt ofta man beställer grejor från Kina till Sverige som man inte behöver betala något heller. Det är mer standard än undantag

 

Har handlat många gånger från Kina via Ebay. Alltid fraktfritt, aldrig något som helst tillägg.

Även ett antal gånger med leveransadress i Thailand. Samma sak då, fraktfritt och utan några tillägg.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev janne_h:

Jag har importerat tillräckligt till Thailand för att se att enstaka paket inte behandlas godtyckligt.

Många gånger när det skickats via posten har dom inte tagit ut avgifter över huvudtaget.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

Har du skickat privata saker någon gång?  Fick intrycket att det var vad ts skulle göra (kan ha fel dock).

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Har du skickat privata saker någon gång?  Fick intrycket att det var vad ts skulle göra (kan ha fel dock).

Nu om jag beställer nånting på ebay privat eller till företaget anser jag inte gör någon skillnad.

Dock är det många försändelser som skickats. Och i dom flesta fall har tullen om dom tagit något. Nöjt sig med 7% moms. Detta lägger fraktbolaget ut. Vilket vi senare betalt kontant vid leverans.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2016-05-31 at 06:57, skrev Soengsang:

Undrar om man inte kan råka illa ut på fler sätt om man använder filurer som denna Uncen.

Skulle tro att det är olagligt att utnyttja o betala för tjänster från de som inte har WP i Thailand?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Om Uncen har en firma registrerad i sverige så kan knappast den som äger godset lagmässigt råka illa ut, sannolikt inte heller om firman finns i Thailand däremot kan Uncen råka illa ut om någon tipsar immigration.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...