Jump to content
IGNORERAD

Rivningar beordrade vid Phukets Paradise Beach


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Ett privat företag har blivit beordrat att riva 14 byggnader vid stranden Paradise Beach på Phuket.
Under torsdagen sade Phukets guvernör Jamroen Thippayapongthada att han instruerat lokala administrativa myndigheter att återta marken vid Paradise Beach i Kathu från Paradise Beach Management Co Ltd. En rivningsorder utfärdades även för de 14 byggnaderna, som måste tas ner inom 30 dagar.
Besluten kommer efter att man upptäckt att företaget endast har en Sor Khor 1 – ett dokument som indikerar markägande, men endast i jordbrukssyfte. Snarare än jordbruk har företaget istället byggt en resort med restauranger, butiker och ett 'Half Moon Party' varje månad.

 

1780825.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    10

  • MaiChai

    5

  • leifen

    5

  • Tallviking

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I Thailand råder djungelns lag så att den starke tar vad han vill och bygger hotell förvånar ingen.

Bra att det blir lite "rättning mittåt"

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Förvirrande, man vill ha turister men förbjuder parasoll och river hotell. Ska jag behöva ta med tältet nästa gång om jag vill sova nånstans. ???

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Förvirrande, man vill ha turister men förbjuder parasoll och river hotell. Ska jag behöva ta med tältet nästa gång om jag vill sova nånstans. ???

Sov på Hotel som står på laglig mark

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
21 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Sov på Hotel som står på laglig mark

Vad jag vet så kan inte faranger äga mark, så vad ditt hotell är byggt på (leasat antar jag) eller nåt annat är ju inte så noga för mig. Men river dom alla hotell så blir det ju lite trist för dom turister som kommer dit.

 

Tja, det var så jag tänkte i alla fall. Målen verkar vara lite olika - öka turismen och riv hotell som ligger bra till och förbjud parasoller åxå. Stäng dykplatser och slå hårt ner på bridgespelare. Men låt taximaffian hålla igång, polisynglingar (barn till poliser) som dräper handikappade osv verkar bara vara bortglömt. Hur fan prioriterar man då.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Vad jag vet så kan inte faranger äga mark, så vad ditt hotell är byggt på (leasat antar jag) eller nåt annat är ju inte så noga för mig. Men river dom alla hotell så blir det ju lite trist för dom turister som kommer dit.

 

Tja, det var så jag tänkte i alla fall. Målen verkar vara lite olika - öka turismen och riv hotell som ligger bra till och förbjud parasoller åxå. Stäng dykplatser och slå hårt ner på bridgespelare. Men låt taximaffian hålla igång, polisynglingar (barn till poliser) som dräper handikappade osv verkar bara vara bortglömt. Hur fan prioriterar man då.

Hej

Problemet är väl att det inte är Generalerna och deras närstående som driver och har inkomster ifrån dessa hotell och restauranger, men Thailands rykte och attraktivitet som turistnation påverkas helt klart av det som nu pågår, turister gillar ju som bekant stränder med aktiviteter och service.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Problemet är väl att det inte är Generalerna och deras närstående som driver och har inkomster ifrån dessa hotell och restauranger, men Thailands rykte och attraktivitet som turistnation påverkas helt klart av det som nu pågår, turister gillar ju som bekant stränder med aktiviteter och service.

Med vänlig hälsning isan lover

Ja, det är liksom att dom drar åt motsatta håll, vill skaffa mer turister och nedmontera turistnäringen samtidigt. Lite märkligt. 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
25 minuter sedan, skrev Nemo:

Det är ju för mycket turister redan nu, det behövs en minskning.

 

Hej

Det tycker nog en del, men är åtgärder riktade mot turism, arbetstillfällen och inkomster till landet precis vad som behövs just nu i det ansträngda ekonomiska läget?

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det tycker nog en del, men är åtgärder riktade mot turism, arbetstillfällen och inkomster till landet precis vad som behövs just nu i det ansträngda ekonomiska läget?

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jo men de stänger ju öar, dykställen mm och visar bilder på fullpackade öar med kineser (Phi Phi), sopberg som de inte har resurser att ta hand om osv. För mycket turister helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant
1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Problemet är väl att det inte är Generalerna och deras närstående som driver och har inkomster ifrån dessa hotell och restauranger, men Thailands rykte och attraktivitet som turistnation påverkas helt klart av det som nu pågår, turister gillar ju som bekant stränder med aktiviteter och service.

Med vänlig hälsning isan lover

Hej

Jovisst gillar turister stränder och alla dess aktiviteter . Men ALL ILLELEGAL byggnation skall bort om det är strandhotell eller resorter på landet så skall skiten bort.

Som du vet så gäller inte demokratins lagar i detta land och det  kommer tyvärr aldrig att bli så.

Korruptionen finns i modermjölken

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror man att Thailands rykte som turistland förvärras för man tar tag i olagligheter och brottslighet samt korruption?

 

Tycker det är märkligare att några skribenter måste in och försvara korruption samt brottslighet hela tiden.

 

 Bygger man olovligt på mark man inte äger eller inte får bygga på, har olagliga papper mm. så får man stå sitt kast.

 

Bra att myndigheter börjar röja i träsket med korruption.

Hoppas dom börjar syna och rensa taximaffian i HH snart också, men där får vi nog vänta länge.......

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja visst är det märkligt att en del tycker det är ok att bygga svart

Undrar om de har samma åsikt det här i Sverige ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Ja visst är det märkligt att en del tycker det är ok att bygga svart

Undrar om de har samma åsikt det här i Sverige ?

 

"Skärgårdsbor" brukar ju inte gilla att "fastlänningar" bygger svart på deras öar men skiter själva i reglerna när dom skall bygga till sig själva !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 

Det är ju för mycket turister redan nu, det behövs en minskning. Ja NEMO men har Thailand råd med att minska ned på turismen?

Förvirrande, man vill ha turister men förbjuder parasoll. ja jag undrar också detta KITUNG. Vilket geni har tänkt till?

Ett annat geni  på Immigrations byrån kom på att nu skall vi registrera alla faranger vilken pub, restaurang vi äter på och vilken bank vi har plus konto numret på kontot. Vill man inte ha faranger i Tailand !!!!!!!!!. Det STÖRSTA hjärnsläppet är när PM startar en klappjakt på arbetande immigranter med arbetstillstånd och utan tillstånd ifrån BURMA, LAOS och KAMBODJA. MELLAN 800 000-1 miljon återvänder hem. Säg att 600 000 var människor som jobbade i olika företag inom landet. Många företag blev utan sin arbetskraft den som skulle ge Thailand en bättre möjlighet till en bättre ekonomi. Kontentan blev att juntan insåg att man behövde denna arbetskraft. Så man lockade tillbaka dessa och nu fick alla arbetstillstånd. Bra va?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att även denna tråd kom att handla om generaler och junta, well done. :44:

 

Klart som fan att illegala byggnationer ska bort. I Thailand och i Sverige.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.eturbonews.com/53602/Bangkok-will-4-star-aetas-hotel-be-demolished-due-corruption

 

AETAS hotel riskerar också att rivas - eller iallafall minst de 16 våningar som finns över plan 8 på hotellet. De är inne på sista överklagande rundan nu och hoppas väl kunna fördröja den processen till det sitter en annan regering på plats...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev haan:

 

Det är ju för mycket turister redan nu, det behövs en minskning. Ja NEMO men har Thailand råd med att minska ned på turismen?

Förvirrande, man vill ha turister men förbjuder parasoll. ja jag undrar också detta KITUNG. Vilket geni har tänkt till?

Ett annat geni  på Immigrations byrån kom på att nu skall vi registrera alla faranger vilken pub, restaurang vi äter på och vilken bank vi har plus konto numret på kontot. Vill man inte ha faranger i Tailand !!!!!!!!!. Det STÖRSTA hjärnsläppet är när PM startar en klappjakt på arbetande immigranter med arbetstillstånd och utan tillstånd ifrån BURMA, LAOS och KAMBODJA. MELLAN 800 000-1 miljon återvänder hem. Säg att 600 000 var människor som jobbade i olika företag inom landet. Många företag blev utan sin arbetskraft den som skulle ge Thailand en bättre möjlighet till en bättre ekonomi. Kontentan blev att juntan insåg att man behövde denna arbetskraft. Så man lockade tillbaka dessa och nu fick alla arbetstillstånd. Bra va?

 

 

Du kan läsa om hur dessa kambodjaner flydde landet och framför allt varför i denna tråd:

http://www.maipenrai.se/forum/topic/30056-kambodjaner-flyr-Thailand-efter-kuppen/?page=1

En väldigt lång och pratig tråd, men om du orkar läsa igenom den kommer du se att denna flykt inte alls initierades från Thailändsk sida. Det var en kambodjansk organisation som heter ADHOC som låg bakom det hela och med hjälp av ett antal nyttiga idi*ter lyckades piska upp panik bland kambodjanerna i Thailand.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev haan:

 

Det är ju för mycket turister redan nu, det behövs en minskning. Ja NEMO men har Thailand råd med att minska ned på turismen?

Förvirrande, man vill ha turister men förbjuder parasoll. ja jag undrar också detta KITUNG. Vilket geni har tänkt till?

Ett annat geni  på Immigrations byrån kom på att nu skall vi registrera alla faranger vilken pub, restaurang vi äter på och vilken bank vi har plus konto numret på kontot. Vill man inte ha faranger i Tailand !!!!!!!!!. Det STÖRSTA hjärnsläppet är när PM startar en klappjakt på arbetande immigranter med arbetstillstånd och utan tillstånd ifrån BURMA, LAOS och KAMBODJA. MELLAN 800 000-1 miljon återvänder hem. Säg att 600 000 var människor som jobbade i olika företag inom landet. Många företag blev utan sin arbetskraft den som skulle ge Thailand en bättre möjlighet till en bättre ekonomi. Kontentan blev att juntan insåg att man behövde denna arbetskraft. Så man lockade tillbaka dessa och nu fick alla arbetstillstånd. Bra va?

 

 

Om 600.000 illegala migrantarbetare som jobbat under slavliknande förhållanden och låga löner försvinner så öppnar det ju möjligheten för arbetslösa thailändare till sysselsättning och försörjning.

Thailand har ju arbetslöshet och jag tycker att det är bra att slaveriet samt illegala migranter sätts under luppen.

 

En skam för landet....

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev leifen:

Om 600.000 illegala migrantarbetare som jobbat under slavliknande förhållanden och låga löner försvinner så öppnar det ju möjligheten för arbetslösa thailändare till sysselsättning och försörjning.

Thailand har ju arbetslöshet och jag tycker att det är bra att slaveriet samt illegala migranter sätts under luppen.

 

En skam för landet....

 

 

 

Jovisst, men de skulle nog inte vara intresserade av att göra det arbetet för samma lön, kanske inte ens om de fick minimilönen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller att rädda naturresurser som reservat, öar och korallrev etc. om man vill locka turister som är beredda att betala för sig i framtiden. Att kortsiktigt exploatera naturresuser är väl inte särskilt begåvat. 

 

Var är parasollförbudet ett problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Förvirrande, man vill ha turister men förbjuder parasoll och river hotell. Ska jag behöva ta med tältet nästa gång om jag vill sova nånstans. ???

Du behöver inte tälta p.g.a. att det saknas hotell i Thailand i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
5 minuter sedan, skrev haan:

http://svenska.yle.fi/artikel/2014/06/18/flyende-gastarbetare-hotar-thailands-ekonomi  Jag  öppnade  alla tre webb-sidorna Läs denna artikel så faller era  båda argument. leifen och turisten. Hej NEMO du har så rätt så.  Nu börjar det att åska här mvh 

 

Det var tyvärr många västerländska tidningar som spred en felaktig bild av vad som egentligen hände den gången och vad som låg bakom. IL till exempel gjorde sig riktigt pinsamt löjlig i sina envetna försök att skylla det på juntan trots att bevis han fick om att det var fel

 

Artikeln du länkar till är tyvärr en av alla de där journalisten saknar förmåga till källgranskning och källkritik

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
11 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Det var tyvärr många västerländska tidningar som spred en felaktig bild av vad som egentligen hände den gången och vad som låg bakom. IL till exempel gjorde sig riktigt pinsamt löjlig i sina envetna försök att skylla det på juntan trots att bevis han fick om att det var fel

 

Artikeln du länkar till är tyvärr en av alla de där journalisten saknar förmåga till källgranskning och källkritik

Den sista meningen är intressant. Hur ska en läsare veta vad som är sant och inte? D.v.s. hur ska en läsare veta om journalisten saknar förmåga till källgranskning och källkritik? 

Och hur kan det vara sådan att många västerländska tidningar spred en felaktig bild?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...