Jump to content
IGNORERAD

Seating mm med Aeroflot


frogfish

Recommended Posts

Har bokat upp mig på en billig tripp Arn-Moskva-Bkk tor med Aeroflot.

Tydligen kan man inte seata sig i förväg på deras hemsida om man snålar på biljettklassen (pengafokus på annat). Är det nån som vet om man kan seata sig när man checkar in via nätet? Eller måste man chansa att man kan charma incheckningspersonalen vid avresa?

 

Dessutom, nån som har koll på avståndet mellan terminalerna i Moskva? Ett byte är mellan terminal D och F.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag åkte den vägen var det en lång promenad mellan "gaterna", ungefär 15 - 20 minuter.

Påminde som att gå från Arlandas terminal 4 till längst ut till F vid terminal 5.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev leifen:

När jag åkte den vägen var det en lång promenad mellan "gaterna", ungefär 15 - 20 minuter.

Påminde som att gå från Arlandas terminal 4 till längst ut till F vid terminal 5.

Tackar för det.

 

Kompletterar själv med en flygplatskarta jag hittade på deras sajt:

http://www.svo.aero/en/transport/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev frogfish:

Har bokat upp mig på en billig tripp Arn-Moskva-Bkk tor med Aeroflot.

Tydligen kan man inte seata sig i förväg på deras hemsida om man snålar på biljettklassen (pengafokus på annat). Är det nån som vet om man kan seata sig när man checkar in via nätet? Eller måste man chansa att man kan charma incheckningspersonalen vid avresa?

 

Dessutom, nån som har koll på avståndet mellan terminalerna i Moskva? Ett byte är mellan terminal D och F.

Jag tror du kan boka sittplats via deras hemsida för alla bokningsklasser. Det som skiljer är nog bara hur lång tid innan du kan göra det.

 

Sist när jag reste kunde jag bara boka stol på utresan till en början. Jag trodde det berodde på att det var olika bokningsklasser men efter en viss tid kunde jag även boka på hemresan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag tror du kan boka sittplats via deras hemsida för alla bokningsklasser. Det som skiljer är nog bara hur lång tid innan du kan göra det.

 

Sist när jag reste kunde jag bara boka stol på utresan till en början. Jag trodde det berodde på att det var olika bokningsklasser men efter en viss tid kunde jag även boka på hemresan.

Ok. Jag får avvakta och prova lite närmare avresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha!!!

 

Seata sig är alltså att boka sittplats. Man lär sig något nytt varje dag.

 

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev biker:

Aha!!!

 

Seata sig är alltså att boka sittplats. Man lär sig något nytt varje dag.

 

/biker

 

 Ja så är det, lite svengelska får  man räkna med.

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

har bara flugit med dom 1 gång. Seatningen var automatisk i Biz och det tog inte mer än 3-4 min med golfbilen att ta sig från Ankomande gate till loungen och sedan 3-4 min från loungen till avgångs gate med samma golfbil. ;-) Biz med ryssarna var jävligt bra. Kostade den gången ca 9900 kr ToR.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bokade med Aeroflot den 26/12-22/1 i deras "comfort" för 8200:- någon som åkt med det tidigare?

Jag åkte med dem för cirka 25 år sedan sist och sa aldrig mer, men nu ska man ju göra det igen ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med dem i december förra året och det var väl ok inte mer. Maten smakade faktiskt bättre än vad jag hade förväntata mig men det serverades ingen öl eller sprit så det var en del som köpte på taxfre och bar med sig tejpade plastpåsar in i kabinen. Det var väl ingen påse som var hel när vi landade i BKK :-) funkar om man sköter sig. Förövrigt så blev jag ca 15 timmar försenad på vägen hem men blir flyget bombhotat så är det bara att gilla läget.

 

Flyget mellan Moskva och arlanda var lite sunkit men mellan Moskva och Bangkok så var det en nyare 777. Vill minnas att jag gav 4300kr för den resan och skulle mer än gärna åka med dem igen för det priset. Flygplatsen i Moskva hade både restauranger och barer så det gick att förlusta sig med både mat och öl och med dagens rubel så är det bra priser. Wifi fick du betala för och jag hittade inget som var gratis.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade med Aeroflot den 26/12-22/1 i deras "comfort" för 8200:- någon som åkt med det tidigare?

Jag åkte med dem för cirka 25 år sedan sist och sa aldrig mer, men nu ska man ju göra det igen ;-)

Comfort är ok. Lite som SAS plus. Lite bredare stolar och mera benutrymme.

Och viktigast av allt; du blir serverad vin och öl. Osäker på starkare spånken.

Att du kunde hålla ditt löfte i 25 år är imponerande! Efter min första tur 1990; copenhagen-Moscow-Tasjkent-Karachi-Delhi-Bangkok på smidiga 38 timmar så jag också Aldrig mer. Höll på att svälta ihjäl allt som serverades var självdöd kyckling.

Men efter några månader så satt man där igen.....

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

En nära vän åkte den resan med Aeroflot för några år sedan.

Någon krångel med connectionflight, varför hon fick övernatta i Moskva.

Ingen kunde svara på frågor, ingen ville tala engelska och två beväpnade vakter utanför rummet hela tiden......

Hennes kommentar var:

-"Aldrig aldrig någonsin mer,,,,,"

Säkert blir din resa betydligt trevligare!

Bon Voyage!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En nära vän åkte den resan med Aeroflot för några år sedan.

Någon krångel med connectionflight, varför hon fick övernatta i Moskva.

Ingen kunde svara på frågor, ingen ville tala engelska och två beväpnade vakter utanför rummet hela tiden......

Hennes kommentar var:

-"Aldrig aldrig någonsin mer,,,,,"

Säkert blir din resa betydligt trevligare!

Bon Voyage!

 

 

 

[emoji15][emoji15][emoji57][emoji57] det var det som hände mig då, helt galet, med överrasknings påsar vissa fick en brödbit någon fick en liten flaska vodka jag fick en PEZ automat, en sån där med små tabletter... Sen inkvartering på något hotell i närheten av flygplatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev Rillex:

emoji15.pngemoji15.pngemoji57.pngemoji57.png det var det som hände mig då, helt galet, med överrasknings påsar vissa fick en brödbit någon fick en liten flaska vodka jag fick en PEZ automat, en sån där med små tabletter... Sen inkvartering på något hotell i närheten av flygplatsen.

Mycket OT i följande inlägg.

Norrbagge hatarna tycker ovanstående är bra för när det händer något med norrwe planen så blir tydligen resenärerna förvirrade och lämnade där de är.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Aeroflot, håhåjaja. Flög många ggr med dom på 70 och 80-talet. Inte pga servicen precis utan helt beroende på priset. Har varit med om en hel del där och kommer aldrig att flyga med dom igen även om dom bjuder på biljetten.

 

Hoppas det funkar bättre idag än när dom började med seatning från Bangkok på 80-talet. Fick en plats långt bak i planet men tyckte det var kanon att slippa slåss med folk om platserna. Varade dock inte så länge, mitt radnummer var 10-15 nummer högre än sista raden i planet så det blev till att fightas om platserna som vanligt. Men seatning hade dom, att sen inte alla sätena fanns är ju en annan historia.

 

Vid ett annat tillfälle lyckades vi lägga beslag på platserna vid nödutgången och var helnöjda, bara för att bli bortkörda för att någon politruk med fru anlänt sent och skulle sitta där i stället.

 

Ett annat minne. Efter att ha lyft från Moskva och flugit 2-3 timmer riktning Bombay vände planet för att åter landa i Moskva. Någon höjdare som skulle med och att det försenade planet med 5-6 timmar sket man fullständigt i.

 

Oftast när man kom till Moskva hann man precis se dom dra ner jalusierna till tax-free och skulle dom vid något tillfälle stanna uppe var det bara "rubel-kön" som fick handla. Vi som hade dollar kunde känna oss blåsta. Oftast fanns ju bara den rosa champagnen att köpa så det kanske var lika bra så.

 

Får fortfarande rysningar när jag tänker på dom dallrande gröna äggen man alltid fick från Bombay.

 

Köpte man något på planet fick man alltid betala i dollar men växel fick man i chokladcigaretter eller liknande.

 

Får väl balansera upp med ett trevligt minne. Vid en lång väntan i Moskva på väg till Bangkok, tror det var 10-12 timmar, fick vi gratis middag. Man förväntade sig en tallrik borstj men vi fick faktiskt en liten köttbit (med betoning på liten). Hade läst ryska på gymnasiet och kunde prata lite grann så jag frågade på ryska om man inte kunde få lite bröd till maten. Tamara Press servitrisen sken upp som en sol och sedan hade vi kanonservice den måltiden :haha:

 

Vill även minnas att dom hade väldigt duktiga piloter men det kanske behövdes till dom planen.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Duktiga piloter? Ja fy fasen, alla kom från flygvapnet. Kan man landa en sukhoi på ett hangarfartyg i svartahavet i full storm så ska man nog få ner iluysin i tajskent.

Skickat från min NEX SMILE5 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...