Jump to content
IGNORERAD

Tryggaste landet? Sverige eller Thailand?


Herluf

Recommended Posts

Guest Fredman
23 minuter sedan, skrev evert 1:

Frugan går INTE kvällstid ut utan att ha hunden med (rottweiler), är det inte "svartskallar" så är det svenskfödda knarkare och småtjuvar som härjar runt. Ändå bor vi mitt ute på "öde" landsbygden - eller kanske just därför.

För mig utgör dessa personer inget hot, dock betydligt värre för en svarthårig kvinna.

Vore jag kvinna skulle jag akta mig väldigt noga för att gå ut ensam, oberoende vart jag än bor i Sverige - oberoende tidpunkt.

Allt detta i öde landsbygden, hua så hemskt. Hur har ni det med varulvar och zombies är de också vanliga? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herluf

    4

  • Jive

    2

  • Nemo

    2

  • kitungmakmak

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Skulle säga att det är samma, men man får tänka på vart man går. Finns dåliga ställen att vara på nattetid i båda länderna.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, kitungmakmak said:

Skulle säga att det är samma, men man får tänka på vart man går. Finns dåliga ställen att vara på nattetid i båda länderna.

Precis, och dom dåliga ställena kan man ju försöka undvika. Men jag menar där du själv rör dig till vardags, i sverige resp Thailand. Hur känner du dig i resp land?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
18 timmar sedan, skrev Herluf:

Du är ute och går på natten. I Sverige resp Thailand. Vart känner du dig tryggast?

Hej

Enligt mig beror det nog mest på var man går och befinner sig i dom båda länderna?

Skillnaderna är stora mellan stad, landsbygd, slumområden, centrum, förort och ex.vis invandrartäta områden.

Själv känner jag mig trygg både i Sverige och Thailand när det gäller landsbygden, tvingas jag vara i en stad känner jag mig nog tryggare i Thailand, i sämre områden och slum känner jag mig helt klart tryggare i Thailand.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Herluf:

Instämmer absolut! Framförallt trafiken på natten är livsfarlig. Mer rattfylla etc. Dessutom tenderar folk ha extremt tonade rutor, när solen gått ner minskar sikten avsevärt, men kör ändå.

 

Man skall gå mot trafiken, då ser man dem vare sig de är fulla, inte kan köra eller har svarta rutor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Skulle säga att det är samma, men man får tänka på vart man går. Finns dåliga ställen att vara på nattetid i båda länderna.

I Sverige finns det ställe man vill inte ens gå på dagarna.

Om det är en kvinna och har korta klänningar så tiodubblas antal ställen 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

där spriten går in går vettet ut  det är lika i båda länderna men i trafiken så är Thailand mycket farligare. Jag har blivit tillrättavisad av min fru att tuta på en bil framför kan leda till att någon dödar ( troligen sant därför thailändare kan inte hantera kritik och det gäller inte bara i trafiken) jag undra hur många kvinnor som blir dödade i svartsjuka. Jag undrar har thailändaren inga spärra som säger detta är fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 21 maj 2016 at 07:38, skrev JJC:

I Sverige finns det ställe man vill inte ens gå på dagarna.

Om det är en kvinna och har korta klänningar så tiodubblas antal ställen 

 

Ska det behöva vara så svårt för dom svenska kvinnorna att gå rätt klädda.

 

muslimi-ruotsi.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
8 timmar sedan, skrev Mr atm:

Ska det behöva vara så svårt för dom svenska kvinnorna att gå rätt klädda.

 

muslimi-ruotsi.jpg

Kan vara lite farligt, "the X marks the point to penetrate" kanske våra kära vänner från varmare länder tror.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...