Jump to content
IGNORERAD

Tryggaste landet? Sverige eller Thailand?


Herluf

Recommended Posts

Du är ute och går på natten. I Sverige resp Thailand. Vart känner du dig tryggast?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herluf

    4

  • Nemo

    2

  • matz

    2

  • kitungmakmak

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

swedenfarang

Thailand, tveklöst!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag tvivlar på att det är Thailand...Trots att jag är djupt beroende av landet... ; )  För många försvunna mäniskor( kidnappade,mördade?) mycket misshandel, många trafikolyckor. Det sociala skyddsnätet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror mycket på var man går och vilket kön man tillhör.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig mycket säkrare i Thailand om vi har varit ute och ätit nån kväll

och ska ta oss hem vid 23-24 tiden, än jag skulle göra vid samma tidpunkt i Sverige.

Tyvärr, måste jag säga, det är synd att det ska vara så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte några som helst problem att gå mellan pubarna i Gamla Stan ej heller i Thailand. Men jag är stark som självaste fan och väger över hundra kilo?

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minutes ago, Jive said:

Beror mycket på var man går och vilket kön man tillhör.

Jo, men frågan var till var och en utifrån var man själv brukar vistas. Och vilket kön man själv tillhör.

 

Själv skulle jag aldrig gå ut på natten i min hemsstad Malmö, inte ens i de "bättre områdena", eftersom det är farligt i stort sett överallt, finns inga poliser, inga vakter. Poliserna kör runt i bilar och vågar inte gå ut, med all min förståelse. I Thailand finns det folk överallt där jag går, matförsäljare på gatan kl 12 på natten, vakter utanför alla lägenhetskomplex, poliser finns närvarande även om de inte går att lita på så tror jag att det skrämer bort många skurkar.

 

Så, är man en någerlunda normal och lag lydig person som inte springer omkring i de värsta områdena(som jag) så tror jag Thailand är tryggare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Den thailändska trafiken gör att jag känner mig otryggare på vägarna i Thailand än i Sverige. I övrigt känner jag mig betydligt tryggare där än i Sverige. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Lagun said:

Den thailändska trafiken gör att jag känner mig otryggare på vägarna i Thailand än i Sverige. I övrigt känner jag mig betydligt tryggare där än i Sverige. 

Instämmer absolut! Framförallt trafiken på natten är livsfarlig. Mer rattfylla etc. Dessutom tenderar folk ha extremt tonade rutor, när solen gått ner minskar sikten avsevärt, men kör ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Herluf:

Jo, men frågan var till var och en utifrån var man själv brukar vistas. Och vilket kön man själv tillhör.

 

Själv skulle jag aldrig gå ut på natten i min hemsstad Malmö, inte ens i de "bättre områdena", eftersom det är farligt i stort sett överallt, finns inga poliser, inga vakter. Poliserna kör runt i bilar och vågar inte gå ut, med all min förståelse. I Thailand finns det folk överallt där jag går, matförsäljare på gatan kl 12 på natten, vakter utanför alla lägenhetskomplex, poliser finns närvarande även om de inte går att lita på så tror jag att det skrämer bort många skurkar.

 

Så, är man en någerlunda normal och lag lydig person som inte springer omkring i de värsta områdena(som jag) så tror jag Thailand är tryggare.

Håller med dig till 100%

sen beror det också hur man beter sig i Thailand om du inte beter dig som ett svin.

Har aldrig haft problem här i Thailand (ännu)

 

Mvh >Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Herluf:

Jo, men frågan var till var och en utifrån var man själv brukar vistas. Och vilket kön man själv tillhör.

 

Själv skulle jag aldrig gå ut på natten i min hemsstad Malmö, inte ens i de "bättre områdena", eftersom det är farligt i stort sett överallt, finns inga poliser, inga vakter. Poliserna kör runt i bilar och vågar inte gå ut, med all min förståelse. I Thailand finns det folk överallt där jag går, matförsäljare på gatan kl 12 på natten, vakter utanför alla lägenhetskomplex, poliser finns närvarande även om de inte går att lita på så tror jag att det skrämer bort många skurkar.

 

Så, är man en någerlunda normal och lag lydig person som inte springer omkring i de värsta områdena(som jag) så tror jag Thailand är tryggare.

Det låter ju hemskt!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Herluf:

Du är ute och går på natten. I Sverige resp Thailand. Vart känner du dig tryggast?

Utan att läsa vidare i tråden innan jag svarar så skulle nog vilja ställa frågan: det beror på vilken stad jag är i och i vilket tillstånd "nykter eller mao" 

Men som man  övre medelåldern så skulle jag nog säg Sverige.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har varit ute (allt för) mycket om nätterna i Sverige, Thailand och ett antal länder och storstäder. I Sverige och Thailand har jag aldrig ens känt någon oro men i både London och Paris har det varit onödigt spännande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus Betner har ju sagt att Sverige aldrig varit säkrare, så då är det väl så. Inte skall man väl vara rädd när man ska gå ut och köpa sina pizzor med tillhörande fanta för att sedan bänka sig i soffan för att kolla på favvoserien på Netflix...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand och nattvandring betyder arga revirhävdande gatuhundar eller flockar som är riktigt jobbiga.  

 

Sverige alla dar i veckan för mig som bor på en mindre ort. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev leifen:

Thailand och nattvandring betyder arga revirhävdande gatuhundar eller flockar som är riktigt jobbiga. 

Även narkotikapåverkade och fulla galna thaimän som jag mött i Isaan, som mer än gärna vill nita en farang.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Jive:

Det låter ju hemskt!

Tyvärr sant

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan går INTE kvällstid ut utan att ha hunden med (rottweiler), är det inte "svartskallar" så är det svenskfödda knarkare och småtjuvar som härjar runt. Ändå bor vi mitt ute på "öde" landsbygden - eller kanske just därför.

För mig utgör dessa personer inget hot, dock betydligt värre för en svarthårig kvinna.

Vore jag kvinna skulle jag akta mig väldigt noga för att gå ut ensam, oberoende vart jag än bor i Sverige - oberoende tidpunkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Thailand och nattvandring betyder arga revirhävdande gatuhundar eller flockar som är riktigt jobbiga.  

 

Sverige alla dar i veckan för mig som bor på en mindre ort. 

Vad det gäller revirhävdande hundar så finns dom tyvärr även i större städer men det vet du nog redan, men om vi går snäppet upp typ Bangkok så slipper vi ju jyckarna men då kommer ju andra jycklare i in i kvällspromeden i stället på gott å ont 55555.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...