Jump to content
krisiisaan

Chaiyaphum, Number 1 Bar - Bens Bar

Recommended Posts

krisiisaan

Vet inte om det redan finns en tråd om detta, men fann att det finns en kanon-go bar i Chaiyaphum när jag var där på besök.....

Ägaren Ben mycket trevlig och likaså hans fru Nat. Maten var jätte-go, och gästerna var ur-roliga att snacka med....

Det blev en minnesrik kväll där på baren. Kan bara rekommendera ett besök när ni är i nejderna..

• Fint 4

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Soengsang
6 timmar sedan, skrev krisiisaan:

Vet inte om det redan finns en tråd om detta, men fann att det finns en kanon-go bar i Chaiyaphum när jag var där på besök.....

Ägaren Ben mycket trevlig och likaså hans fru Nat. Maten var jätte-go, och gästerna var ur-roliga att snacka med....

Det blev en minnesrik kväll där på baren. Kan bara rekommendera ett besök när ni är i nejderna..

Hahah Greger, Legolass, Gleggo o allt du nu heter, du kommer ju inte dit på avtalade möten med folk som du vill träffa........fegsnöre är vad du är!

Edited by Soengsang
  • Fint 6

leifen

Det är Chaiyaphums bästa och enda Bar ;) Helt rätt att är Ben trevlig och det är ju ett måste som näringsidkare. Håller med om detta  bra mat och mycket bra priser.

Jag har ju kontakter med Ben flera gånger i veckan och är därmed partisk. Värre med din  snåle kompis som klagar på pizzan som inte smakar som i ”götet”.

Vi ses väl om du dyker fler gånger.

Hälsa i första hand Mike, Keith och Allan. :D 

• Fint 5

evert 1

Soengsang, du glömde Spender - kärt barn har många namn:big_smile:

• Fint 3

Soengsang
1 minut sedan, skrev evert 1:

Soengsang, du glömde Spender - kärt barn har många namn:big_smile:

Ja gisses, detta är lyteskomik på hög nivå, värre än mellon.

först har han en bunt användarnamn, lämnar som en DQ kommer tillbaka dagen efter och skriver om sig själv i tredje person, och nu efter några månader smyger fram som vanligt under det nya nicket som tidigare skrev om sig själv som tredje person.

Detta tar upp schizofrenin till oanade höjder 55555

Spender är väl inte riktigt passande efter ryktet, Gnidde vore mer passande :)

• Fint 7

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

krisiisaan

Tack för uppmärksamheten. Jag tror Ben på baren ifråga är tacksam.. Dom säger ju att all reklam är bra reklam. 

Men måste göra Er besvikna ni är helt ute och har fel, ni blandar ihop äpplen och päron. Jag är inte uncen, jag är krisiisaan... Läste Soengsang om dina bravader på Koh Samui och andras fruar,, och ävenledes om din hygien eller avsaknad av den... Varför blev du så arg på uncen??? Jag läste klart och TYDLIGT att du KRÄVDE,,, att han skulle publicera på forumet vad han visste om de rykten som fortfarande går om dig därnere...

Du är en underlig figur må jag säga. Och när han då skriver det du själv KRÄVER, ja då blir du vansinnig och sätter igång en fullständig förföljelse som gränsar till sinnesjukt ju.. Jag tror att du skall hålla dig borta ifrån spriten lite grand, nyktra till, och sedan ge dig på folk som du kanske kan klara av i verkligheten.

Så med detta sagt, ni kan fortsätta hur ni vill, angår ju inte mig, även om det tydligtvis är riktat emot mig.... Så ni är ursäktade... Skål på dig...

• Fint 1

Soengsang
Tack för uppmärksamheten. Jag tror Ben på baren ifråga är tacksam.. Dom säger ju att all reklam är bra reklam. 

Men måste göra Er besvikna ni är helt ute och har fel, ni blandar ihop äpplen och päron. Jag är inte uncen, jag är krisiisaan... Läste Soengsang om dina bravader på Koh Samui och andras fruar,, och ävenledes om din hygien eller avsaknad av den... Varför blev du så arg på uncen??? Jag läste klart och TYDLIGT att du KRÄVDE,,, att han skulle publicera på forumet vad han visste om de rykten som fortfarande går om dig därnere...

Du är en underlig figur må jag säga. Och när han då skriver det du själv KRÄVER, ja då blir du vansinnig och sätter igång en fullständig förföljelse som gränsar till sinnesjukt ju.. Jag tror att du skall hålla dig borta ifrån spriten lite grand, nyktra till, och sedan ge dig på folk som du kanske kan klara av i verkligheten.

Så med detta sagt, ni kan fortsätta hur ni vill, angår ju inte mig, även om det tydligtvis är riktat emot mig.... Så ni är ursäktade... Skål på dig...

Du är en mycket sjuk människa Uncen, sök hjälp!

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

• Fint 8

Gusse
39 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det är han för snål för

• Fint 5

leifen
6 timmar sedan, skrev krisiisaan:

Förvånande att du flyttat till Chaiyaphum med ditt flyttlass. En trevlig stad med lagom trafik.

Som ny kan du få tips på fler matställen än The1Bar om du vill äta västerländsk mat till bra priser. Inne på gården vid 20b shoppen som ligger nära Sirichai Hotel på vägen mot Tad Toon. (parallell gatan till The1Bar österut). Riktigt bra mat till bra pris.

Måndagar då The1Bar är stängt är det stenbordet snett mitt emot Lotus som gäller.

Annars häckar ett gäng faranger vid foodcourten på BigC på dagarna och annat ett gäng vid foodcourten uppe på Tesco Lotus.

Båda gängen kan liknas vid antikrundan.

Men detta vet du nog redan.

Många nya thaiställen med farangmat som är status öppnas hela tiden, billigt gott men små portioner.

Dock träligt som ensam farang för dom kan sällan några ord engelska.

• Fint 5

Chan2014
5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Snacka om sjuk och långsint, snacka om att vara hatisk, lägg ner nu för fan, detta är ju bara ett fjantigt forum, snacka om att leva sig in i cyber världen, vem det nu är så gör han det bara för att få igång dej och Leifen.

Chan2014

• Fint 1

krisiisaan
30 minuter sedan, skrev leifen:

Förvånande att du flyttat till Chaiyaphum med ditt flyttlass. En trevlig stad med lagom trafik.

Som ny kan du få tips på fler matställen än The1Bar om du vill äta västerländsk mat till bra priser. Inne på gården vid 20b shoppen som ligger nära Sirichai Hotel på vägen mot Tad Toon. (parallell gatan till The1Bar österut). Riktigt bra mat till bra pris.

Måndagar då The1Bar är stängt är det stenbordet snett mitt emot Lotus som gäller.

Annars häckar ett gäng faranger vid foodcourten på BigC på dagarna och annat ett gäng vid foodcourten uppe på Tesco Lotus.

Båda gängen kan liknas vid antikrundan.

Men detta vet du nog redan.

Många nya thaiställen med farangmat som är status öppnas hela tiden, billigt gott men små portioner.

Dock träligt som ensam farang för dom kan sällan några ord engelska.

Ja jag hade i tankarna att flytta till först byn från vart min fru kom ifrån, som ligger en bit utanför Khorat. Men ville inte bo för nära svärföräldrarna och den gängen. Så då föreslog min fru att hon har en trevlig faster som bor i nåt som heter Ban Khai, så dit flyttade vi ganska omgående. Men nära Chaiyaphum, bara drygt 10 km söder därom..

tack för tipsen.

• Fint 1

Scandinaviancorner

Jag hörde du Spela piano där för byborna...

• Fint 5

leifen
27 minuter sedan, skrev Chan2014:

Snacka om sjuk och långsint, snacka om att vara hatisk, lägg ner nu för fan, detta är ju bara ett fjantigt forum, snacka om att leva sig in i cyber världen, vem det nu är så gör han det bara för att få igång dej och Leifen.

Chan2014

Du är på god väg att överta den rollen ;)

Edited by leifen
  • Fint 4

Chan2014
37 minuter sedan, skrev leifen:

Du är på god väg att överta den rollen ;)

Leifen,

Du förvånar mej lite, mitt första intryck var att du var en ganska trevlig person dom få gånger jag träffat dej, visserligen lite mycket norrländsk i mitt tycke men ändå, du verkar vara typen av person som vänder kappan efter vinden, tagga ner lite och inse att det finns ett liv utanför detta forum, ta inte allt så allvarlig, forumet är bara en spelplan och teater, inse detta så mår du bättre och allt blir plötsligt roligt.

Chan2014

• Fint 2

leifen
11 minuter sedan, skrev Chan2014:

Leifen,

Du förvånar mej lite, mitt första intryck var att du var en ganska trevlig person dom få gånger jag träffat dej, visserligen lite mycket norrländsk i mitt tycke men ändå, du verkar vara typen av person som vänder kappan efter vinden, tagga ner lite och inse att det finns ett liv utanför detta forum, ta inte allt så allvarlig, forumet är bara en spelplan och teater, inse detta så mår du bättre och allt blir plötsligt roligt.

Chan2014

Tack för dina råd, misstänker att dom inte fungerar på dig själv.

Andas lungt.... och köp de senaste fågelböckerna..

• Fint 5