Jump to content
IGNORERAD

Turister bestialiskt misshandlade i Hua Hin


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Polisen i Hua Hin har bett om hjälp med att identifiera ungdomar som var involverade i en bestialisk misshandel av en brittisk familj på semester.
Ett videoklipp från en övervakningskamera vid infarten till Soi Bintabaht visar ett gräl mellan den brittiska familjen – en mamma, pappa och deras son – och det thailändska gänget under Songkran. Efter lite knuffar och vad som verkar vara en örfil från den äldre kvinnan går de thailändska ungdomarna till attack. Det äldre paret har ingen chans att värja sig mot det besinningslösa våldet, och misshandeln avslutas inte fören man har sparkat de medvetslösa offren när de ligger ner på marken.
Två gärningsmän greps den 17:e april av polisen, och sedan dess ska ytterligare fyra ha gripits. Det är oklart om några fler misstänkta eftersöks.

 

Varning för starka bilder

 

 

post-6194.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    8

  • Naab

    5

  • Tekkor

    3

  • Boa52

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fy fan!!!! Hoppas de åker in på livstid i det vidrigaste fängelset i hela Thailand. Vilka j*vla fegisar......

 

Och folk som stod och tittade på borde ju tamejfan skämmas ihjäl.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

misshandeln avslutas inte fören man har sparkat de medvetslösa offren när de ligger ner på marken.

 

Typiskt Thai!!   "Land of Smiles"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Typiskt Thai!!   "Land of Smiles"


Vet inte vart du lever och bor men det är väl mer typiskt världen, knappast ett thai problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naab:


Vet inte vart du lever och bor men det är väl mer typiskt världen, knappast ett thai problem.

Nja, det aktuella sättet att "slåss" på är nog ganska thai. Det är väl allmänt känt att det inte är särskilt problematiskt att vara 10 mot 1 i en fajt i LOS.

 

Men, det är säkert ett problem på andra ställen också, dock inte så "kulturellt förankrat" som i Thailand (enligt min åsikt).

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Typiskt Thai!!   "Land of Smiles"

 

Ja flockvis är de jävligt tuffa men en och en är de inte lika kavata de uslingarna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev frogfish:

Nja, det aktuella sättet att "slåss" på är nog ganska thai. Det är väl allmänt känt att det inte är särskilt problematiskt att vara 10 mot 1 i en fajt i LOS.

 

Men, det är säkert ett problem på andra ställen också, dock inte så "kulturellt förankrat" som i Thailand (enligt min åsikt).

 

Nja. kolla bara random misshandel i svea. hittar du ett fall där det vart 1vs1 så har du vart duktig. finns ju dessutom hur mycket filmer som helst som bekräftar mitt påstående.. Att det skulle vara ett thai problem är skit snack ser precis likadant ut i svenska förorter eller varför inte efter svenska fotbolls matcher eller demostrationer.. Fegisar som bara är tuffa i grupp finns det överallt..

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Naab:

 

Nja. kolla bara random misshandel i svea. hittar du ett fall där det vart 1vs1 så har du vart duktig. finns ju dessutom hur mycket filmer som helst som bekräftar mitt påstående.. Att det skulle vara ett thai problem är skit snack ser precis likadant ut i svenska förorter eller varför inte efter svenska fotbolls matcher eller demostrationer.. Fegisar som bara är tuffa i grupp finns det överallt..

Ok. Alla överallt håller på såhär. Då vet jag vad du tycker.

 

Jag vidhåller dock min åsikt, sen får du tycka att det är "skit snack" om du vill. Ska vi säga så?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frogfish:

Ok. Alla överallt håller på såhär. Då vet jag vad du tycker.

 

Jag vidhåller dock min åsikt, sen får du tycka att det är "skit snack" om du vill. Ska vi säga så?

 

 

 

just det, du har en åsikt som är fel, jag skulle kunna länka tills fingrarna blödde på liknande misshandels fall världen över, känns dock lönlöst då du uppenbarligen har tillgång till internet själv så du kan säkert hitta du också..

 

Så håll du kvar vid din åsikt och strunta i fakta, röstar du möjligen åt vänster?

Ska vi säga så?!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Naab:

 

just det, du har en åsikt som är fel, jag skulle kunna länka tills fingrarna blödde på liknande misshandels fall världen över, känns dock lönlöst då du uppenbarligen har tillgång till internet själv så du kan säkert hitta du också..

 

Så håll du kvar vid din åsikt och strunta i fakta, röstar du möjligen åt vänster?

Ska vi säga så?!

Nu är du larvig, vad har mina politiska åsikter med detta att göra?

 

Du har ju tydligen en annan åsikt, men jag hävdar fortfarande att det är typiskt thai att vara flera mot en (gärna många flera). Inte för att det påverkar min inställning, men min erfarenhet visar att jag inte är ensam om den åsikten. Det kanske funkar så på andra ställen också, vilket jag också skriver i min kommentar, så vilken åsikt är det jag har fel i? Kan man verkligen ha en åsikt som är fel?

 

Det är helt ok om du är av en annan åsikt, men varför otrevlig och anklagelser om politisk hemvist?

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu är du larvig, vad har mina politiska åsikter med detta att göra?

 

Du har ju tydligen en annan åsikt, men jag hävdar fortfarande att det är typiskt thai att vara flera mot en (gärna många flera). Inte för att det påverkar min inställning, men min erfarenhet visar att jag inte är ensam om den åsikten. Det kanske funkar så på andra ställen också, vilket jag också skriver i min kommentar, så vilken åsikt är det jag har fel i? Kan man verkligen ha en åsikt som är fel?

 

Det är helt ok om du är av en annan åsikt, men varför otrevlig och anklagelser om politisk hemvist?

Att fler skulle dela din åsikt är ju totalt ointressant och gör ju ditt påstående inte mer rätt, du hävdar ju att detta sätt som dom beter sej på skulle ha nån form av kulturell förankring i Thailand överlag... jätte konstigt och skriva så kan jag tycka, vissa kanske skulle kalla det rasistiskt?!

 

har inte anklagat dej för något, jag frågade dej då ditt sätt och resonera luktade vänster... Man bortser från fakta och kör mer på lite känsla..

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Naab:

Att fler skulle dela din åsikt är ju totalt ointressant och gör ju ditt påstående inte mer rätt, du hävdar ju att detta sätt som dom beter sej på skulle ha nån form av kulturell förankring i Thailand överlag... jätte konstigt och skriva så kan jag tycka, vissa kanske skulle kalla det rasistiskt?!

 

har inte anklagat dej för något, jag frågade dej då ditt sätt och resonera luktade vänster... Man bortser från fakta och kör mer på lite känsla..

Lite intressant att du anklagar mig för att resonera vänster, när det är du själv som använder postmodern argumentation genom relativisering (alla gör likadant)...... Lite kul som sagt, men det är inte det som är poängen.

 

Thailändare är ingen ras, du borde läsa på om det (också). Passa även på och ta lektionen om "sär skrivning".

 

Jag hävdar att det är vanligt och ganska accepterat i Thailand att slåss flera mot en, du hävdar annorlunda. Och det är helt ok. Det är varken rasistiskt eller vänsteråsikter att tycka nåt av det. Jag ser inte relevansen i att uttrycka att det skulle vara det, kanske en ful användning av GBA? Det vet du bara själv.

 

Och som jag skrev så påverkar det inte min åsikt att flera delar den, men det ger lite substans i mitt påstående, om än anekdotiskt. Sen får du nog bestämma dig om andras åsikter är av intresse eller ej. Först hävdar du att det är fel av mig att hänvisa till att jag upplevt att andra har samma åsikt som jag själv, för att sedan själv hävda att "vissa kanske skulle kalla det rasistiskt". Så det är ok för dig att hänvisa till vad andra (eventuellt) tycker, men inte för mig? Eller du kanske situationsanpassar argumentationsreglerna efter vad som passar dig för tillfället? Även detta vet du nog bara själv vad du egentligen menar med.

 

Vi får väl helt enkelt enas om att vi är oense här (och att du behöver läsa på om rasism bla).

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naab:


Vet inte vart du lever och bor men det är väl mer typiskt världen, knappast ett thai problem.

 

Du har rätt i att det händer lite varstans i världen, men inte på samma sätt som i Thailand. Du gämför med Sverige i ett inlägg till frogfish och hävdar att det är likadant eller värre där.

Men du har nog lite fel i detta.

 

Ett exempel som hände mig, var att jag satt med en kille på en utomhusrestaurang i Thailand. Han var kanske lite berusad och dum och en av personalen "eskorterade" honom handgripligen ut på gatan där han snubblade och föll ner på trottoaren. Han blev lite förbannad på personalen och började bråka lite, då kom all manlig personal springande till undsättning och de gick inte tillbaks in på restaurangen föränn samtliga hade fått ge den här killen några sparkar (han låg ner på trottoaren).

 

Har sett flera andra liknande fall och det skulle aldrig ha hänt i Sverige.  Det är ett typiskt thaibeteende som inte förekommer i t.ex Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Du har rätt i att det händer lite varstans i världen, men inte på samma sätt som i Thailand. Du gämför med Sverige i ett inlägg till frogfish och hävdar att det är likadant eller värre där.

Men du har nog lite fel i detta.

 

Ett exempel som hände mig, var att jag satt med en kille på en utomhusrestaurang i Thailand. Han var kanske lite berusad och dum och en av personalen "eskorterade" honom handgripligen ut på gatan där han snubblade och föll ner på trottoaren. Han blev lite förbannad på personalen och började bråka lite, då kom all manlig personal springande till undsättning och de gick inte tillbaks in på restaurangen föränn samtliga hade fått ge den här killen några sparkar (han låg ner på trottoaren).

 

Har sett flera andra liknande fall och det skulle aldrig ha hänt i Sverige.  Det är ett typiskt thaibeteende som inte förekommer i t.ex Sverige.

 

Du har inte spenderat så värst mycket tid i våra härliga förorter?! detta beteende är vardag i svergie 2016. grupp våldtäkter,grupp misshandel,rån osv osv... Världen blir mycket hårdare och råare skillnaden må vara att Thailand aldrig på allvar var lika civiliserat som "väst" engång var.. Men att tro eller tycka att detta beteende är typiskt thailändskt.. ne då får ni ta o läsa lite om vårat egen härliga land först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand börjar nog få en ganska omfattande kamera övervakning. kan bara se hur det är i mitt lägenhetsboende flera kameror på varje våning, kamera i hiss gym osv. Skulle sverige ha motsvarande nivå skulle nog överfalll misshandel osv vara vanligt förekommande på övervakningsfilmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Naab:

 

just det, du har en åsikt som är fel, jag skulle kunna länka tills fingrarna blödde på liknande misshandels fall världen över, känns dock lönlöst då du uppenbarligen har tillgång till internet själv så du kan säkert hitta du också..

 

Så håll du kvar vid din åsikt och strunta i fakta, röstar du möjligen åt vänster?

Ska vi säga så?!

Kan hålla med om att sk gäng från förorterna gärna ger sig på folk flera mot en ,men till deras försvar ska väl sägas att dom inte bangar för att ta en fajt 1 mot 1 på ett annat sätt än thai som isåfall ska använda tillhyggen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu är denna nyhet spridd över hela världen visas på på nyheter och media överallt och vem vinner på det ja i varje fall inte Thailand, undrar lite hur man skulle själv agera om man såg en sådan situation för Thai tycks ju inte agera förrän det är för sent? Hade nog försökt lugnat ner det hela men man vet ju aldrig i stridens hetta och vad som ligger bakom detta beteende från Thai sida men hur som helst så är det för jävligt att dom betersig på detta viset:doubt: men blir ju jävligt förbannard när man ser vad som händer.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Naab:

 

Du har inte spenderat så värst mycket tid i våra härliga förorter?! detta beteende är vardag i svergie 2016. grupp våldtäkter,grupp misshandel,rån osv osv... Världen blir mycket hårdare och råare skillnaden må vara att Thailand aldrig på allvar var lika civiliserat som "väst" engång var.. Men att tro eller tycka att detta beteende är typiskt thailändskt.. ne då får ni ta o läsa lite om vårat egen härliga land först.

 

Det är en enorm skillnad på att jämföra brottsliga ungdomsgäng i förorter i Sverige med gemene man i Thailand. En medelsvenson skulle aldrig delta i gruppmisshandel men för "medelthaiaren" så är det inte ovanligt.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fy fan vilket vidrigt beteende. Hur fan tänker man om man först slår ner en gammal tant och sen sparkar henne medvetslös när hon sitter halvknockad på backen.. Det mot de andra var också vidrigt men att göra så mot en gammal tant tar ju fan priset i feghet.

Link to comment
Dela på andra sajter

pratade just med en stor näringsidkare i hua hin. Hon sa att detta inte bara är en katastrof för hua hin utan för Thailand generellt.

för detta är ju world wide news även i china och ryssland som har det största turism besöket nu. 

hundratals som jobbar med turism i hua hin kommer att förlora jobbet. Och de microhjärnor som utförde misshandeln skall var glada om 

de får stanna bakom galler några år. alternativet är end of life väldigt snabbt om de skulle komma ut i frihet.    

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr förekommer misshandel av svagare personer överallt, dock blir repressalierna troligtvis hårdare i Thailand än t.ex Sverige där de troligtvis släppt ganska omgående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller Tobias Alexanderson från Örebro,värlsmästare 2016(och han lever oxå)Ramon Dekker gick bort 2013

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...