Jump to content
IGNORERAD

Turist attackerad & rånad av kvinnor i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En 45-årig tysk fördes under morgonen till sjukhus i Pattaya efter att ha attackerats och rånats av två thailändska kvinnor.
De två förövarna var under eftermiddagen fortfarande oidentifierade och på fri fot, uppgav Sukthat Pumpanmuang – chef på Pattaya Citys polisstation. "Vi utreder incidenten. Vi vet fortfarande inte vilka de är," sade han.
Enligt en polisrapport närmade sig de två kvinnorna mannen när han satt och drack vid Soi Jomtien 5 runt klockan 02:00. De slog honom i huvudet med stenar och stal sedan 4,000 baht från honom. Mannen fördes senare till sjukhus, men Sukthat sade att skadorna var lindriga och att han redan skrivits ut.


14613043041461304472l.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    11

  • leifen

    5

  • GreenValley

    4

  • KaiserBlood

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Citat

En 45-årig tysk fördes under morgonen till sjukhus i Pattaya efter att ha attackerats och rånats av två thailändska kvinnor.

Undra sa Flundran om det verkligen var Damer???? och inte.....

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Den där bilden föreställer då inte Jomtien soi 5, det ser ut som Walking Street, Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, droger e sannerligen inte billigt, inte ens i land öf smile!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Är man inte ens säker på barerna nudå.... Får nog hålla mig till soi 2, där är det lugnt och skönt. Fast jag blir ju av med pengar i alla fall, fast utan bruten näsa.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
4 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Är man inte ens säker på barerna nudå.... Får nog hålla mig till soi 2, där är det lugnt och skönt. Fast jag blir ju av med pengar i alla fall, fast utan bruten näsa.

Ursäkta att jag hoppar på dig i följande mening. 

Hur mycket blir du av med, 500 bath? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick jag välja skulle jag hellre ge töserna 4000 battingar istället för att få stenar i skallen 

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Händer väl på blåa linjen varje dag, typ att folk blir rånade av tjej gäng, dock inget du läser om i pressen längre...........

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
9 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Händer väl på blåa linjen varje dag, typ att folk blir rånade av tjej gäng, dock inget du läser om i pressen längre...........

Jag har åkt blåa linjen mellan Fridhemsplan och Rissne i stort sett dagligen under 25 års tid men inte fan har jag blivit muddrad av några tjejer en enda gång! :diablo: :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
4 minuter sedan, skrev GreenValley:

Jag har åkt blåa linjen mellan Fridhemsplan och Rissne i stort sett dagligen under 25 års tid men inte fan har jag blivit muddrad av några tjejer en enda gång! :diablo: :crazy:

Bra karma!

 

Tror dock inte tjejerna är ute kontorstid, mest nätter och tidigt på morgonen ,men tror dom inriktar sig på tonåringar, dvs barn i samma ålder, mest mobiler och kontanter vad jag hört.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
37 minuter sedan, skrev GreenValley:

Jag har åkt blåa linjen mellan Fridhemsplan och Rissne i stort sett dagligen under 25 års tid men inte fan har jag blivit muddrad av några tjejer en enda gång! :diablo: :crazy:

Men du kanske har muddarat tjejerna?!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Ursäkta att jag hoppar på dig i följande mening. 

Hur mycket blir du av med, 500 bath? 

Den som ändå hade 500B... Jag är inte såndär stekare. Men ett par hundra kan det gå åt om jag är på det humöret.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Den som ändå hade 500B... Jag är inte såndär stekare. Men ett par hundra kan det gå åt om jag är på det humöret.

Du får nog byta sidan av bukten till Hua Hin ;) där finns det massor som lever på din budget och har det bra. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
15 minuter sedan, skrev leifen:

Du får nog byta sidan av bukten till Hua Hin ;) där finns det massor som lever på din budget och har det bra. 

Hmm, tjejen kanske blir lite sur om jag drar iväg dit. Testade i alla fall cha-am och det var ju lugnt, men inte sjutton var det vidare billigt. Men då hamnade jag ju på hotell, i Jomtien så har hon en lägenhet - och jag får såklart stå för hyran när jag är där. Men 4500+el+vatten kan jag stå ut med.

 

Är dock fortfarande lite förvånad över att några katoyer kan gå in på en bar och knacka ner en av gästerna. Jag trodde man var ganska säker där i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Hmm, tjejen kanske blir lite sur om jag drar iväg dit. Testade i alla fall cha-am och det var ju lugnt, men inte sjutton var det vidare billigt. Men då hamnade jag ju på hotell, i Jomtien så har hon en lägenhet - och jag får såklart stå för hyran när jag är där. Men 4500+el+vatten kan jag stå ut med.

 

Är dock fortfarande lite förvånad över att några katoyer kan gå in på en bar och knacka ner en av gästerna. Jag trodde man var ganska säker där i alla fall.

Lågsäsong så det blir svårare att tjäna pengar, då blir en del desperata för deras skulder finns kvar hos lånehajarna.

En del katoyer har lagt ut mycket på sin kropp med lånade pengar på den ”privata" marknaden. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev leifen:

Lågsäsong så det blir svårare att tjäna pengar, då blir en del desperata för deras skulder finns kvar hos lånehajarna.

En del katoyer har lagt ut mycket på sin kropp med lånade pengar på den ”privata" marknaden. 

Hmm, jo så är det nog. Desperata människor gör ju nästan vad som helst, alternativet är nog inte så behagligt om jag tolkar dig rätt på vilka dom lånat pengar av.

Vännen vill ju inte gå hem själv i mörkret, jag hade inte funderat så mycket på det tidigare. Men hon gör nog rätt som är försiktig.

 

Det är inte bara byrackorna som man skall vara försiktig med nattetid, trist att det skall behöva vara så.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
28 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Hmm, tjejen kanske blir lite sur om jag drar iväg dit. Testade i alla fall cha-am och det var ju lugnt, men inte sjutton var det vidare billigt. Men då hamnade jag ju på hotell, i Jomtien så har hon en lägenhet - och jag får såklart stå för hyran när jag är där. Men 4500+el+vatten kan jag stå ut med.

 

Är dock fortfarande lite förvånad över att några katoyer kan gå in på en bar och knacka ner en av gästerna. Jag trodde man var ganska säker där i alla fall.

Hände det verkligen inne på baren?

Var har du läst det?

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
4 minuter sedan, skrev GreenValley:

Hände det verkligen inne på baren?

Var har du läst det?

Fick bara för mig det när jag läste att han satt och drack när det hände. Men jag kan ju fattat det hela fel. Hela artikeln var lite virrig, och sen jag som virrar till det ytterligare.

 

Kollar jag originalet så hamnar jag på "Thailand's press freedom ranking drops" så jag får väl lita på översättningen.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Åh, vilka sötnosar... Inte undra på att dom hade dåligt med pengar. Imponerande att polisen tar fast så pass många ändå, hoppas bara det är rätt personer som dom syr in åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Åh, vilka sötnosar... Inte undra på att dom hade dåligt med pengar. Imponerande att polisen tar fast så pass många ändå, hoppas bara det är rätt personer som dom syr in åxå.

Så är livet i Pattis/Jomtien men trodde att vännen lärt dig allt om detta.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
4 minuter sedan, skrev leifen:

Så är livet i Pattis/Jomtien men trodde att vännen lärt dig allt om detta.

Hon försöker nog tala om vilket eländigt liv hon har, men jag har nåt hörselproblem som gör att så fort sånt kommer på tal så blir jag döv. 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...