Jump to content
IGNORERAD

Vad kostar det att...


Guest jfk_68

Recommended Posts

Guest jfk_68

..transportera en ko till Thailand?

Från Sverige, alltså.

Någon som har kunskapen?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärmor betalade 6500:- med Thai när hon åkte hem.

[move]Svärmorsmardrömmen Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Är det kon eller mjölken du vill ha?

Chalmers har en gammal pipeline från Pripps (som nu är Carlsbergs, dessutom nedlagt) till CTH, kanske man kan använda den, fast det är ju en bit till LOS. Mjölk är väl ganska miljömässigt PK, så kanske du kan få alla resenärer till LOS (bara charter att börja med) att ta med en ml mjölk per person. Det borde ge dig tillräckligt, eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Svärmor betalade 6500:- med Thai när hon åkte hem.

[move]Svärmorsmardrömmen Arne[/move]

Billigt.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Quote

..transportera en ko till Thailand?

Från Sverige, alltså.

Någon som har kunskapen?

/jfk

På 2 eller 4 ben?  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Är det kon eller mjölken du vill ha?

Chalmers har en gammal pipeline från Pripps (som nu är Carlsbergs, dessutom nedlagt) till CTH, kanske man kan använda den, fast det är ju en bit till LOS. Mjölk är väl ganska miljömässigt PK, så kanske du kan få alla resenärer till LOS (bara charter att börja med) att ta med en ml mjölk per person. Det borde ge dig tillräckligt, eller ?

Ja, det är ju mjölken eftersom den holländska och danska som säljs där inte smakar så gott som den svenska.

Pipeline kan också bli dyrt känns det som.

Om alla resenärer tar med några milliliter eller liknande så blir det en del. Men hur får man det att hålla sig kallt? I bagageutrymmet?

Sedan återstår också transporten mellan Suvarnabhumi och Korat vilket kan medföra en viss kvalitetssänkning.

Många problem att lösa. Kanske bästa hålla sig till ölen under den tiden man är där...  :-

Lars60,

jo, det gäller ju de med fyra ben. Jag har fortfarande inte haft glädjen (?) att få besök av svärmor som Barnare.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Quote

Svärmor betalade 6500:- med Thai när hon åkte hem.

[move]Svärmorsmardrömmen Arne[/move]

hahahaha.det var värt pluspoäng :D:D:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.. jag söker O-visa!

HappyCow.jpg

Och undrar vad Labour Department säger när du lämnar in ansökan för arbetstillstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Hej.. jag söker O-visa!

HappyCow.jpg

Och undrar vad Labour Department säger när du lämnar in ansökan för arbetstillstånd.

:icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

..transportera en ko till Thailand?

/jfk

Blir säkerligen både billigare att köpa en på plats, där finns massor av "svartvita" kor redan, det är ingen större skillnad på om kon har svenskt dansk eller holländskt ursprung de är redan så uppblandade genom avel.Och hur mjölken blir beror nog ändå mest på vad kon äter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Blir säkerligen både billigare att köpa en på plats, där finns massor av "svartvita" kor redan, det är ingen större skillnad på om kon har svenskt dansk eller holländskt ursprung de är redan så uppblandade genom avel.Och hur mjölken blir beror nog ändå mest på vad kon äter.

Danske grannen Jens äger tre kossor.

Kanske går jag in i en kohandel med honom då...  :icon_cool:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Quote

Svärmor betalade 6500:- med Thai när hon åkte hem.

[move]Svärmorsmardrömmen Arne[/move]

:D:D

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...