Benriach Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Nej men däremot en rejäl förkylning med 39 graders feber och frossa BTT Det var som fan! Det var nog det jävligaste sjukdomstillstånd jag någonsin hört talas om. Tur att du överlevde denna pärs, och jag förstår fullständigt att det måste varit totalt omöjligt att kunna skriva några rader om att träffen skulle bli inställd. Fruntimmer snackar om att föda barn, men de har baske mig aldrig haft en riktig mansförkylning... Ändrades April 17, 2016 av Benriach Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sakhon Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Gick förbi där fem gånger kring 8 på kvällen men allt var neddraget. BTT Du borde tänka lite mer på detaljerna när du skriver dina fabler. Mait har nämligen inget att dra ned när han stänger för kvällen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 1 timme sedan, skrev Mankan: forumet är ju ett tidfördriv. Det har du rätt i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Nej men däremot en rejäl förkylning med 39 graders feber och frossa BTT Blev du sjukskriven? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd April 17, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2016 3 timmar sedan, skrev kitungmakmak: Mitt på dagen skall man vara där, det är ingen nattklubb direkt. Nej det var märkligt tyst på maitans sida men övriga gatan verkade ju vara ganska het. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd April 17, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2016 47 minuter sedan, skrev Sakhon: Du borde tänka lite mer på detaljerna när du skriver dina fabler. Mait har nämligen inget att dra ned när han stänger för kvällen. Jag såg varken flaggor, gubbar eller värdshusvärden själv. Allt var beckmörkt och ingen verkade vara hemma. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 Ja Maitans brukar väll stänga runt 18:00 om det inte är någon mojs som pågår “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 Det spelar ingen roll viket visa du har, du kan resa på enkel om du har två månaders turistvisa. Enbart om du reser in på "visa exempt stamp" krävs resa ut ur landet inom 30 dagar. Jag ser dagligen turister här som har utresa efter 90 dagar. Där har du faktiskt fel, för turistvisa krävs bokad utresa inom viseringstiden. 5. A copy of flight reservation showing the applicant’s name as well as arrival and departure dates Läs nedan. http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 3 timmar sedan, skrev Mankan: Hetsjakt? Som man bäddar får man ligga är ett utryck som passar ganska bra här. Varför skall vi bemöta denna mytoman med respekt? 2 timmar sedan, skrev Mankan: Må så vara men forumet är ju ett tidfördriv. Jag räknar liksom inte med att påverka värden med mina inlägg. BTT lever på de som alltid kommer till hans räddning på detta forum. Så länge det finns de som tror på honom kan han fortsätta med sina fabler och anordna träffar som aldrig blir av. Det fetade nr 1. Vilka vi, jag är inte en av de som maniskt bedömer nån jag aldrig träffat och bara lyssnar på vad någon som anser att forumet är ett tidsfördriv. Det fetade nr 2. Men så bra att man fick veta det, för jag såg mer forat som en samlingsplats för Thailands resenärer där man byter erfarenheter och tipsar om bra grejer. Det fetade nr 3 Ja du verkar vara ute efter att skapa en lögn om personen genom att upprepa den så ofta att nya och även en del gamla medlemmar som inte träffat den berörde. till slut tror den är sanning... Så att tjata skallen ur folk tills de tror dig.. Sorgligt beteende och ett sorgligt mål du har här på forat. Ni beter er ibland precis som vännen beskriver ungarna på fritids... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sakhon Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 1 timme sedan, skrev apknug: Men här måste jag tyvärr ta vår ärade Broder i försvar... Visst har Maitan den vanliga plåt jalusierna som han drar ner när det är "stängt". Det är ett antal ggr man gått förbi och trånat för en sommarlätt men det har varit nerdraget... Som nån skrev det är ingen nattklubb. Hmm, kanske du har rätt. Jag bodde där en dryg vecka förra året. Jag uppfattade det som plåtportar, med en extradörr i den högra. Var nog lite trött och inte helt nykter när jag kom "hem" på kvällarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 On 16 april 2016 at 12:45, skrev broder tuk tuk: Någon som vet om det är riskfritt att köpa enkelbiljett till Bangkok med Norwegian? BTT Enkel ska Du flytta ner & bli Nakluas Bindefelt 555 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Där har du faktiskt fel, för turistvisa krävs bokad utresa inom viseringstiden. 5. A copy of flight reservation showing the applicant’s name as well as arrival and departure dates Läs nedan. http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36 Detta är en ambassad regel för visum inte för flygbolagen eller immigrations i Thailand. Svenska Thai ambassaden har lite stolligheter för sig. Sök i Göteborg istället, de har ingen sådan regel. Här har du officiell policy för visa till Thailand. http://www.mfa.go.th/main/en/services/4908/15405-General-information.html Här nere så väljer man Penang eller Kota Bahru före Kuala Lumpur, KL har samma regel som Stockholm dessutom vill de se hotell bokningar.. Ändrades April 17, 2016 av Juha Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 Detta är en ambassad regel för visum inte för flygbolagen eller immigrations i Thailand. Svenska Thai ambassaden har lite stolligheter för sig. Sök i Göteborg istället, de har ingen sådan regel. Här har du officiell policy för visa till Thailand. http://www.mfa.go.th/main/en/services/4908/15405-General-information.html Här nere så väljer man Penang eller Kota Bahru före Kuala Lumpur, KL har samma regel som Stockholm dessutom vill de se hotell bokningar.. Nu gällde ju frågan att resa med Norwegian, då får vi ju förutsätta att TS skaffar visum i Sverige och inte KL ex. Och för att få TR visum i Sverige krävs utresa ur landet, frågor på det? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 47 minuter sedan, skrev Soengsang: Nu gällde ju frågan att resa med Norwegian, då får vi ju förutsätta att TS skaffar visum i Sverige och inte KL ex. Och för att få TR visum i Sverige krävs utresa ur landet, frågor på det? Som sagt sök visum i Göteborg, de har ingen sådan regel. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 6 minuter sedan, skrev Juha: Som sagt sök visum i Göteborg, de har ingen sådan regel. Har du läst länken på deras hemsida? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 Precis nyss, skrev M33: Har du läst länken på deras hemsida? Sa, de har en kopia på de regler som finns på MFA hemsida. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 1 minut sedan, skrev Juha: Sa, de har en kopia på de regler som finns på MFA hemsida. http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36 Här står det ju att det krävs, länk från Göteborgs hemsida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 kopior på flygbiljetter för TR dubbel entry krävdes för mig förra året, dock inte bara returbiljetten utan även för mitt andra entry. När det nya multi kom i höstas krävdes biljetter för samtliga entry samt intyg om 57.000kr på bank. En god vän i Göteborg hade det minst sagt besvärligt förra november med konsulatet i Göteborg. Kanske enklare nu Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 12 minuter sedan, skrev Juha: Som sagt sök visum i Göteborg, de har ingen sådan regel. Hur gör man då när man kommer till flygplatsen med sin enkelbiljett och flygbolaget kräver att du ska ha en återresa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 Som sagt sök visum i Göteborg, de har ingen sådan regel. Läs nedan från konsulatet i Gbg. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 Hur gör man då när man kommer till flygplatsen med sin enkelbiljett och flygbolaget kräver att du ska ha en återresa? Bokar en resa ut ur landet snabbt som attan, eller blir nekad att åka. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Bokar en resa ut ur landet snabbt som attan, eller blir nekad att åka. Själv så fick jag frågan för rätt så många år sedan (tror det var fnnarna). Med "charm" och list lyckades jag övertyga kvinnan vid "check in desken" att vi skulle åka runt till andra länder och möjligen åka hem från Singapore. Men det är väl inte alla som har den förmågan! Kan ju också vara att hon bara ville höra sig för, om vi hade någon plan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd April 17, 2016 Dela Inlagd April 17, 2016 Låser denna tråd då den till största del består av oseriöst trams tyvärr! 1 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 18, 2016 Dela Inlagd April 18, 2016 Har inget mot rena och prydliga trådar, men tycker inte denna behöver låsas. I visumforumet, skulle den anses som tjafsig av mig, men inte i detta delforum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd April 18, 2016 Dela Inlagd April 18, 2016 Tycker det kom fram mycket intressant. Lite tjafs får man väl räkna med på MPR. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu