Jump to content
IGNORERAD

Enkelbiljett med norwegian


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Någon som vet om det är riskfritt att köpa enkelbiljett till Bangkok med Norwegian?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    14

  • broder tuk tuk

    9

  • Wangthong

    8

  • kitungmakmak

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet om det är riskfritt att köpa enkelbiljett till Bangkok med Norwegian?

 

BTT

Nej, det är inte riskfritt. Risken är stor att du kommer iväg till Thailand på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 minuter sedan, skrev Sakhon:

Nej, det är inte riskfritt. Risken är stor att du kommer iväg till Thailand på riktigt.

 

Försök hålla en seriös ton tack!!

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Försök hålla en seriös ton tack!!

 

BTT

:D

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Försök hålla en seriös ton tack!!

 

BTT

 

Försök att inte kladda i ett Thaiforum tack!!

 

borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Försök hålla en seriös ton tack!!

 

BTT

Polar'n vart kvar i Bkk 2 dygn pga problem med dreamlinern! Hotell plus två dagar sen till jobbet = sur arbetsgivare. Man får ju vad man pröjsar för, som det brukar heta.

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg nu att det var enkel, så då blir du kvar på Nödlanda. Vilket måste vara snäppet värre än Suvarnabhumi.

Ändrades av Nineteen68

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Går ju inte o hålla en seriös ton till en som bara svamlar om vilken rutin han har om Thailand.....Fjant.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Försök hålla en seriös ton tack!!

 

BTT

Lika seriöst som dina träffar menar du

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för risker du tänker på? Att smittas med HIV, att planet störtar, att det inte serveras svenskt kaffe ombord eller att du kan komma för sent till den Största forumträffen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är aldrig riskfritt att flyga men Nowegian är nog säkrare än t.ex. Malaysian Airways  vars plan har en tendens att försvinna spårlöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Burken:

Det är aldrig riskfritt att flyga men Nowegian är nog säkrare än t.ex. Malaysian Airways  vars plan har en tendens att försvinna spårlöst.

Flög med Malaysian några ggr när dom hade linjen igång Arlanda - Kuala Lumpur. Fick intrycket att det var ett schysstare bolag än T,ex Thai. Men så har det gått som det gått... Dom är väl på ruinens brant, överlever väl tack vare att det är statligt ägt..

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om det är riskfritt att köpa enkelbiljett till Bangkok med Norwegian?

 

BTT

Risk, va tusan menar du????

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hern ska vara i Thailand i 6 månader

Därav frågan tror jag

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet om det är riskfritt att köpa enkelbiljett till Bangkok med Norwegian?

 

BTT

Risken är väl att seven får ha dig sittande och uppta plats vid stenbordet alldeles för länge!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet om det är riskfritt att köpa enkelbiljett till Bangkok med Norwegian?

 

BTT

Hur f-n ska du kunna köpa enkelbiljett första gången till Thailand????.....Pucko igen.....är bara förnamnet..

Ändrades av thai412
Link to comment
Dela på andra sajter

Hern ska vara i Thailand i 6 månader

Därav frågan tror jag

Vad har det med ev risk att göra, är han rädd för o trilla ner från himlen, så går han väl ta tåget?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet om det är riskfritt att köpa enkelbiljett till Bangkok med Norwegian?

 

BTT

Risken med köpet är väl mindre om du köper av baggarna via nätet, än om du köper av någon mindre biljettförsäljare på vilket sätt som helst. 

Men i det här fallet är det väl inte själva köpet som är faran. Utan faran är väl om du skulle ta dig till Thailand för första gången. Kommer du att klara dig eller får samhället träda in.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Burken:

Det är aldrig riskfritt att flyga men Nowegian är nog säkrare än t.ex. Malaysian Airways  vars plan har en tendens att försvinna spårlöst.

Nu var det ju inte flygandet han var orolig för, utan han var orolig för själva inköpet.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vad har det med ev risk att göra, är han rädd för o trilla ner från himlen, så går han väl ta tåget?

Han är väl rädd att bli blåst på pengarna han sparat ihop under en massa år. Han har längtat länge nu, men verkar bara lyckats skrapa ihop till en enkel.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Risken som jag ser det är ju att man inte har en garanterad retur hem, men vill man inte slanta för ombokningsbar ToR och inte vet när man ska hem så funkar det väl.

Dom biljetterna bkk-arn jag har kikat på har varit dyrare än tvärt om, men jag kanske bara hade otur med nån högtid som jag missat (tex påsklov).

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken finns att dom kräver returbiljett i incheckningen på Arlanda för att se att han inte tänker ha overstay baserat på vilket visa han har, eller saknar

 

Jag fick visa upp bevis på returbiljett inom 30 dagar för Finnair när jag checkade på vägen hit ner. Har för mig att Norweigan är lite kinkiga också på detta. Blir han stoppad i Immigration för att inte ha rätt visum kontra hemresa kan dom skicka tillbaka honom till Sverige på flygbolagets bekostnad och det vill inte flygbolaget riskera

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Tallviking:

Risken finns att dom kräver returbiljett i incheckningen på Arlanda för att se att han inte tänker ha overstay baserat på vilket visa han har, eller saknar

 

Jag fick visa upp bevis på returbiljett inom 30 dagar för Finnair när jag checkade på vägen hit ner. Har för mig att Norweigan är lite kinkiga också på detta. Blir han stoppad i Immigration för att inte ha rätt visum kontra hemresa kan dom skicka tillbaka honom till Sverige på flygbolagets bekostnad och det vill inte flygbolaget riskera

Finnarna är visst kinkiga, SAS har kollat mig en gång. Men har man en resplan för att ta sig ut inom 30 dagar eller som jag flyg till Kambodja så skall det inte vara nåt problem.

 

Det med resplan har jag bara hört, men det är inte olagligt att ta sig ut ur landet landvägen. Och eftersom det görs av en massa backpackers så antar jag att kontrollen inte kan vara så hård i alla fall.

 

Fanns en som flög från England och han blev ifrågasatt varje gång av samma skäl. Ingen returbiljett, så han fick förklara hur det fungerar. "Nära till gränsen så jag kör över som skaffar visum där samtidigt som jag tar en semester med frun" tror jag han körde med.

 

Men visst det finns en risk, dock har jag inte hört talas om nån som inte kommit ombord.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Finnarna är visst kinkiga, SAS har kollat mig en gång. Men har man en resplan för att ta sig ut inom 30 dagar eller som jag flyg till Kambodja så skall det inte vara nåt problem.

 

Det med resplan har jag bara hört, men det är inte olagligt att ta sig ut ur landet landvägen. Och eftersom det görs av en massa backpackers så antar jag att kontrollen inte kan vara så hård i alla fall.

 

Fanns en som flög från England och han blev ifrågasatt varje gång av samma skäl. Ingen returbiljett, så han fick förklara hur det fungerar. "Nära till gränsen så jag kör över som skaffar visum där samtidigt som jag tar en semester med frun" tror jag han körde med.

 

Men visst det finns en risk, dock har jag inte hört talas om nån som inte kommit ombord.

 

Detta har diskuterats mycket på Thaivisa

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/754481-boarding-to-Thailand-without-return-ticket/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tallviking:

Risken finns att dom kräver returbiljett i incheckningen på Arlanda för att se att han inte tänker ha overstay baserat på vilket visa han har, eller saknar

 

Jag fick visa upp bevis på returbiljett inom 30 dagar för Finnair när jag checkade på vägen hit ner. Har för mig att Norweigan är lite kinkiga också på detta. Blir han stoppad i Immigration för att inte ha rätt visum kontra hemresa kan dom skicka tillbaka honom till Sverige på flygbolagets bekostnad och det vill inte flygbolaget riskera

Han behöver ingen returbiljett (var finns den regeln?). Dock kan han behöva visa en resa ut ur Thailand, men det behöver inte vara till hemlandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...