Jump to content
IGNORERAD

Enkelbiljett med norwegian


broder tuk tuk

Recommended Posts

13 minuter sedan, skrev Tallviking:

Risken finns att dom kräver returbiljett i incheckningen på Arlanda för att se att han inte tänker ha overstay baserat på vilket visa han har, eller saknar

 

Jag fick visa upp bevis på returbiljett inom 30 dagar för Finnair när jag checkade på vägen hit ner. Har för mig att Norweigan är lite kinkiga också på detta. Blir han stoppad i Immigration för att inte ha rätt visum kontra hemresa kan dom skicka tillbaka honom till Sverige på flygbolagets bekostnad och det vill inte flygbolaget riskera

Detsamma hände oss vid incheckning på Arlanda för ca 2 veckor sen. De ville inte släppa iväg nån med enkelbiljett. Vi flög med Thai.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    14

  • broder tuk tuk

    9

  • Wangthong

    8

  • kitungmakmak

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ser inga risker med att köpa enkelbiljett med Norweigan.Har själv varit fundersam om att köpa biobiljett  i och med att man kanske inte kommer sig för .................

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet om det är riskfritt att köpa enkelbiljett till Bangkok med Norwegian?

 

BTT

 

Vilket visa åker du med?

Eller vilken resplan har du?

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet om det är riskfritt att köpa enkelbiljett till Bangkok med Norwegian?

 

BTT

Frun åker alltid med enkelbiljetter, men du menar givetvis krångel för en Svensk?

Då har jag inte nån info tyvärr då jag alltid kör med ToR.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Lika seriöst som dina träffar menar du

Har BTT lämnat något svar på varför träffen aldrig blev av?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet om det är riskfritt att köpa enkelbiljett till Bangkok med Norwegian?

 

BTT

 

Inga problem om du har en annan biljett bokad ut ur landet inom den tiden du är beviljad att stanna.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

OK, om jag ansöker om extension på mitt visa exemption och planen är att ta bussen till gränsen (den går inte vad jag vet att köpa biljetter på mycket i förväg och inte via nätet annat än med mail möjligtvis) från Pattaya.

 

Skall jag då istället köpa en biljett ut ur landet inom 30 dagar och sen en till innan dom 60 gått ut och resa på den med flyg.

Då vaskar jag ju en biljett i onödan. :cray:

 

Forumet som TV hänvisade till var det en eller var det två som en på forumet hade hört om som blev stoppad, skriv på en disclaimer i så fall eller i värsta fall boka snabbt en biljett ut ur landet (var förberedd för det scenariot i alla fall).

 

Eller ta en avslappnande tur till Phnom Penh och spräng lite kossor eller kika på killing fields eller traska ner till floden lite nedströms om 146st där finns ett franskt ställe (on the corner) där man kan sitta och kolla. Skaffa visum där åxå, enkelt. Men då bör ju returen hem till Sverige vara ombokningsar (glöm inte att kolla med försäkringsbolaget att du kan förlänga försäkringen åxå innan den gått ut).

 

Jag hade ju en ToR Swe-Thai+utresa till PP med flyg, sen in i Thai med buss (urrk...) men då hade jag ett single entry visum som jag fixat i PP. Min resplan var bokad, t(h)aimad och klar. Enda kruxet var ju att hemresan blev ombokningsbar eftersom dom just höll på att införa METV så jag visste inte vad som skulle ske riktigt. Var lite osäker på om dom ville utfärda ens single entry, man vet aldrig med Thailändska ambassader.

 

Men TV har rätt, helt klart är det en risk. Det är det att gå över gatan likaså, immigration i Thailand har inte brytt sig det minsta om mina utresor/hemresor. Det enda nya var telefon-numret som skulle klottras ner. Efter som jag inte hade kvar mitt gamla nummer (inte registrerat) så gick det bra med mitt Svenska nummer (!)

 

Säkrast är nog att boka ToR via Noonki med ICA- eller ännu bättre nu med Coop-kortet.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Resan är inställd. Nästa träff blir 2018 utanför 7/11 nånstans i Naklua.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Har BTT lämnat något svar på varför träffen aldrig blev av?

Spelar det någon roll?

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
43 minuter sedan, skrev wUThai:

Resan är inställd. Nästa träff blir 2018 utanför 7/11 nånstans i Naklua.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Nä, det är väl för tidigt för sånt än. 200 inlägg till minst innan TS mystiskt försvinner för att boka... för att inte höras av igen på ett tag.

Mitt förslag är att nästa BTT-organiserade träff blir hos Maitan, då förstår jag i alla fall varför han inte dyker upp ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha....trolleri igen o alla går på det, även jag gjorde det.

BTT åker inte till Thailand.

BTT:s "träffar" 55555

BTT är ett troll?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Wangthong:

Spelar det någon roll?

Självklart spelar det roll.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev uptoyou:

Självklart spelar det roll.

Att han inte sagt något på den tid som varit är för mig svar nog!

Han kan hitta på något vad som helst. Det spelar naturligtvis roll om han erkänner att han bara drev med oss hela tiden. Då slipper vi spekulationer framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Soengsang:

Haha....trolleri igen o alla går på det, även jag gjorde det.

BTT åker inte till Thailand.

BTT:s "träffar" 55555

BTT är ett troll?

 

Ett Göteborgstroll som varit inhyst hos en Göteborgare, som ser mellan fingrarna med olika nick...  

Man får väl verkligen hoppas han är ett troll, verkligen tragiskt om det vore på riktigt...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart spelar det troll.

Exakt ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev uptoyou:

Har BTT lämnat något svar på varför träffen aldrig blev av?

Trodde du att det skulle bli någon träff anordnad av BTT ?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev borje222:

 

Ett Göteborgstroll som varit inhyst hos en Göteborgare, som ser mellan fingrarna med olika nick...  

Man får väl verkligen hoppas han är ett troll, verkligen tragiskt om det vore på riktigt...

 

Mvh. borje222

Jo, han finns ju på riktigt, det finns det ju bilder på här på MPR. Finns ju också bilder på när han smälte kaffebryggaren hemma hos Herr Chang.

Men om han är på riktigt?  Ja, det är nog lite svårt att svara entydigt på.

Ett Göteborgstroll är han dock inte, han bor väl i Helsingborg?

Och ja, jag tror också han har flera nick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, han finns ju på riktigt, det finns det ju bilder på här på MPR. Finns ju också bilder på när han smälte kaffebryggaren hemma hos Herr Chang.

Men om han är på riktigt?  Ja, det är nog lite svårt att svara entydigt på.

Ett Göteborgstroll är han dock inte, han bor väl i Helsingborg?

Och ja, jag tror också han har flera nick.

Jo men det behöver ju inte vara samma person som skriver i nicket nu :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man skall tillbaka till ämnet.

Norwegian är det bolag som lämpar sig bäst för enkelbiljett!

Norwegians affärsmodel är att prissätta och sälja enkelbiljetter. Det gör att en 1 månadersbiljett kan bli dyrare än en ett års biljett, det är ju två enkelbiljetter och man behöver inte köpa båda samtidigt. Det ligger i Nowegians intresse att inte passagerarna har problem att använda biljetterna, blir inte mycket sålt i så fall.

Jag har personligen, och heller ingen av långliggarna i min bekantskapskrets, haft några problem att komma på Norwegian med enkelbiljett.

Men rådet är att vara ute i god tid så det kan göras arrangemang att visa fram om det mot förmodan skulle behövas....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att BTT gjorde bort sig rejält när det gäller träffen i Naklua571321214cc89_images(5).jpg.6776e3fe3c56 men den här mobbingen är ju bara löjligf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg.1cd.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att BTT gjorde bort sig rejält när det gäller träffen i Naklua571321214cc89_images(5).jpg.6776e3fe3c5677c7925c015dd17e9451.jpg men den här mobbingen är ju bara löjligf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg.1cd168304da9ce201d8e8e17421e7a5f.jpg.

 

Nja det med Maitan var väl värre bortgjort?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
18 timmar sedan, skrev Mankan:

Lika seriöst som dina träffar menar du

 

Man kan inte hjälpa att man blir sjuk med kort varsel.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nja det med Maitan var väl värre bortgjort?

 

Vilket då?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Nä, det är väl för tidigt för sånt än. 200 inlägg till minst innan TS mystiskt försvinner för att boka... för att inte höras av igen på ett tag.

Mitt förslag är att nästa BTT-organiserade träff blir hos Maitan, då förstår jag i alla fall varför han inte dyker upp ;)

 

Jag var ju ute och kollade hos maitans nu när jag var nere men han verkar ju lämnat in papprena??

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...