Jump to content
IGNORERAD

Ko Samui


matz

Recommended Posts

Jaha imorgon så bär det av mot ko Samui och ko pangang! Har inte varit på ko pangang tidigare så om någon har förslag på vilken strand som är trevlig att spendera några dagar på så tages dessa emot tacksamt :)

 

/ matz

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev matz:

Jaha imorgon så bär det av mot ko Samui och ko pangang! Har inte varit på ko pangang tidigare så om någon har förslag på vilken strand som är trevlig att spendera några dagar på så tages dessa emot tacksamt :)

 

/ matz

Norra delarna. Nordost är lugnast, men lite svårt att ta sig till ibland (dock stor mysvarning). Nordväst är dlugn och härlig, men ändå inom civilisationen.

 

Undvik södra delarna. Bara kids och knarkare och högljudda barer.....

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev matz:

Jaha imorgon så bär det av mot ko Samui och ko pangang! Har inte varit på ko pangang tidigare så om någon har förslag på vilken strand som är trevlig att spendera några dagar på så tages dessa emot tacksamt :)

 

/ matz

skicka ett pm till Ragson tror han är expert på den ön..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips i all välmening är att ändra rubriken till just Koh Phangan, eftersom du tydligen söker info om den ön och inte Koh Samui...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev matz:

Jaha imorgon så bär det av mot ko Samui och ko pangang! Har inte varit på ko pangang tidigare så om någon har förslag på vilken strand som är trevlig att spendera några dagar på så tages dessa emot tacksamt :)

 

/ matz

Jag älskar Chaloklum uppe i norr, lungt och skönt och finast på hela ön. Men jag rekommenderar en hyrmoppe då kan man åka in till Thong Sala nån kväll för att t.ex äta på Mex restauranten(Andy Loco). Det tar ca 20-30min enkel väg med moppe.

ps. de stänger av huvudgatan kvällstid ett par dagar i veckan? och har turistmarknad i Thong Sala, det kan vara värt ett besök om man gillar att shoppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag älskar Chaloklum uppe i norr, lungt och skönt och finast på hela ön. Men jag rekommenderar en hyrmoppe då kan man åka in till Thong Sala nån kväll för att t.ex äta på Mex restauranten(Andy Loco). Det tar ca 20-30min enkel väg med moppe

Ja.Det är underbart att puttra runt med moppe på Koh phangan.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det går båt ifrån Chaloklum till paradisstranden Bottle Beach(den ligger granne men har ingen väg), en trip dit är ett måste om man besöker Phangan.

ps. det finns väg(motocrossväg) till Bottle Beach men är man inte van moppekörare så grejar man den inte, själv har jag åkt den vägen +10ggr ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Benriach:

Ett tips i all välmening är att ändra rubriken till just Koh Phangan, eftersom du tydligen söker info om den ön och inte Koh Samui...

Tack för tipset men vet inte hur man ändrar i rubriken

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Strithanu på nordvästra sidan har fina stränder och lika Thong noi pan yai/lek. Där finns Flip flop pharmacy ju!

Min favorit för absolut avkoppling är Haad khom nordöst om chaloklum, nås med moppe.

 

Hansa resort på södra är mysigt, bor man där kommer man till FMP eller Thong Sala hyfsat lätt, alla grisbilar går förbi där.

B52 resort är också ett skönt ställe att bo på. Vet inte din budget men det finns något för alla på ön.

 

Lite avis är jag... :-)

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 15 april 2016 at 08:18, skrev ragson:

 

Strithanu på nordvästra sidan har fina stränder och lika Thong noi pan yai/lek. Där finns Flip flop pharmacy ju!

Min favorit för absolut avkoppling är Haad khom nordöst om chaloklum, nås med moppe.

 

Hansa resort på södra är mysigt, bor man där kommer man till FMP eller Thong Sala hyfsat lätt, alla grisbilar går förbi där.

B52 resort är också ett skönt ställe att bo på. Vet inte din budget men det finns något för alla på ön.

 

Lite avis är jag... :-)

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Tack för tipsen ragson, har inte bokat något än kom till Samui idag och ska stanna här ett par nätter först, vi vill gärna ha lite å göra på kvällarna är inte så mycket för att sola å lata mej så i närheten till Thong Sala är kanske rätt ställe för oss, ska kolla on dina tips så får vi se vad det blir.

Men det är f- n lika varmt här som i Korat men ikväll blir det moai thai på torget i Lamai ska bli skoj lite fighting så glömmer man bort att det är hotta hotta med ett par kalla öl :)

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom och ta en öl med mig....

 

Bens Beer Bar södra Chaweng, mellan First Residence och ringvägen.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 17 april 2016 at 14:50, skrev Juha:

Kom och ta en öl med mig....

 

Bens Beer Bar södra Chaweng, mellan First Residence och ringvägen.

Ja det skulle jag kunna göra är tillbaka på Samui å chaweng efter en 2 dagars tripp på phangan den ön va inte något för mej men det vet man ju inte förr än man provat så nu tillbaka på Samui :)

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

On 17 april 2016 at 14:50, skrev Juha:

Kom och ta en öl med mig....

 

Bens Beer Bar södra Chaweng, mellan First Residence och ringvägen.

Hör av dej med ett PM å mobil nr så slår jag dej en signal om du är kvar här.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...