Jump to content
IGNORERAD

Utländsk man gripen i Chiang Mai - var barbröstad


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En ung, utländsk man greps mitt under ett pågående vattenkrig i Chiang Mai på onsdagen för att ha gått runt utan tröja.
Mannen misstänktes för offentlig obscenitet för att ha "blottat sig för allmänheten", enligt trafikpolisen Piyapan Pattarapongsing. Han togs till polisstationen och bötfälldes där 100 baht. Chiang Mai har tidigare under året meddelat sina planer på ett mindre sexigt Songkran i år, bland annat genom att förbjuda genomskinliga byxor.
Tjänstemän har även varnat folket i Chiang Mai att kläder som ser "suggestiva" ut när de blir blöta är förbjudna. Istället har man uppmuntrat firande personer att bära traditionella, thailändska kläder.


Källa: http://Bangkok.coconuts.co/2016/04/13/foreign-man-arrested-being-shirtless-songkran

 

foreigner_arrested.jpg.ee08da21dfe07f9e8

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    7

  • conservator

    6

  • Jive

    4

  • stefan5300

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Långhårig är han också.. Hippien.....

Ta och klipp dig och skaffa dig ett jobb!

Som man sa förr.

Hehehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vem f*n vill se manboobs? Helt rätt att kasta honom i buren.

Överlåt de bara överkropparna till tjejerna (som Buddha hade tänkt från början):big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet vem det var! Våran kära humorgubbe nummer 1 lämnade MPR 5 minuter och gick ut o brösta upp sig :-)

Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Boende i CM käns det trygt:haha:

Polisen lägger verkligen resurserna på rätt brotslighet

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Backpacker...... saknade väl dusch i guesthouset.

Har du ingen dusch hemma?

Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev L64:

Jag vet vem det var! Våran kära humorgubbe nummer 1 lämnade MPR 5 minuter och gick ut o brösta upp sig :-)

Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk

:big_smile:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hasseryd:

Som Boende i CM käns det trygt:haha:

Polisen lägger verkligen resurserna på rätt brotslighet

Tack

Ja Tryggt med TVÅ g

Link to comment
Dela på andra sajter

"Ja Tryggt med TVÅ g"

Jo du jag stavar fel ibland i hastigheten.

Fast du skulle nog kunna ha en strålande kariär inom Thaipolisen

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt. Fler lodisar borde buras in. 100 baht i böter är ett skämt. Borde vara minst 200.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hur tänkte dom när dom såg till att han blev fotograferad utan tröja och utlagd på all världens media? Borde inte polisen bötfälla sig själva för spridande av obsceniteter då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får redare Broberg passa sig, och andra sidan riskerar han endast 50b i böter då skjortan täcker halva överkroppen :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt på polisens sida; bar överkropp, dreadlocks och rosa-lila  vattenpistol är givetvis oacceptabelt i en militärdiktatur. Redan förra året körde jag med grön tröja och dryck från en av diktaturens största sponsorer.

image.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där boten kan han sitta och skryta med senare på Kossan road..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Jag är helt på polisens sida; bar överkropp, dreadlocks och rosa-lila  vattenpistol är givetvis oacceptabelt i en militärdiktatur. Redan förra året körde jag med grön tröja och dryck från en av diktaturens största sponsorer.

image.jpeg.b7c0ffdbb8e79424b9658d9a8e433a65.jpeg

Dessa jävla backpackers! ;)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckad satsning

1587716621541729.jpg.0827b75aaa895cfb5e5Skickat från min Lumia 950

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Jag är helt på polisens sida; bar överkropp, dreadlocks och rosa-lila  vattenpistol är givetvis oacceptabelt i en militärdiktatur. Redan förra året körde jag med grön tröja och dryck från en av diktaturens största sponsorer.

image.jpeg

Ofan! du har ju lite hår på bringan, det trodde jag aldrig ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, Cavemannen said:

Ofan! du har ju lite hår på bringan, det trodde jag aldrig ;-)

 

3 strån fler än på huvudet, kan vara 4 nu, får kolla efter Songkran när jag nyktrat till.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker myndigheten var smart. Så tolkar jag det. Man valde ut en "barkroppad" och gav en ödmjuk böter". å visar upp honom.

Lite mer av detta i Sverige skulle inte skada.

 

Vi var ute i Chiangmai för andra dagen. Gud så roligt med Songkran. Barnet i mig vaknar -trots mina 62 år. Ungarna är lika glada som när jultomten kommer på julafton.

 

1,2.JPG

2.JPG

7.JPG

P1090523.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev hasseryd:

"Ja Tryggt med TVÅ g"

Jo du jag stavar fel ibland i hastigheten.

Fast du skulle nog kunna ha en strålande kariär inom Thaipolisen

Lycka till

Ja har man inget till försvar så kastar man skit på folk

Ja och min Karriär stavas med två r

Lycka till i fortsättningen

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Persistant said:

Ja har man inget till försvar så kastar man skit på folk

Ja och min Karriär stavas med två r

Lycka till i fortsättningen

Persistant

 

Det är överlag trist när folk klagar på stavfel och grammatiska felaktigheter. Om man nu ändå känner att man av någon anledning måste påpeka dessa petitesser så bör man nog se till att man själv skulle klara av ett nationellt prov i svenska för 8-åringar. 

 

Om man, som Persistant, skriver tre meningar och lyckas missa att avsluta alla tre meningarna med en punkt, missar två uppenbara kommateringar samt har en stor bokstav på fel ställe, då bör man nog jobba med sin egna svenska ett par år innan man hoppar in som svenskalärare igen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Atom:

 

Det är överlag trist när folk klagar på stavfel och grammatiska felaktigheter. Om man nu ändå känner att man av någon anledning måste påpeka dessa petitesser så bör man nog se till att man själv skulle klara av ett nationellt prov i svenska för 8-åringar. 

 

Om man, som Persistant, skriver tre meningar och lyckas missa att avsluta alla tre meningarna med en punkt, missar två uppenbara kommateringar samt har en stor bokstav på fel ställe, då bör man nog jobba med sin egna svenska ett par år innan man hoppar in som svenskalärare igen.

 

 

:D Du korrekturläste nog ditt inlägg ett par gånger innan du publicerade det.

 

I övrigt håller jag med dig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev jan53:

Sånt jäkla trams.

Är väl inget trams direkt, det är farangerna som har gjort och förstört songkran till vad det är idag "vattenkrig" på turistställena, firade mitt sista songkran i Pattaya 1991 och då var det trevligt men skulle aldrig vara där under songkran nu 25 år senare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...