Jump to content
IGNORERAD

Thailands polis grep 20,000 inför Songkran


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Den thailändska polisen uppgav under måndagen att man arresterat fler än 20,000 personer som misstänks ha varit delaktiga i diverse brott runt om i landet, detta som en del i myndigheternas försök att hålla allmänheten säker under Sonkran.
De 20,172 misstänkta greps i en serie polistillslag mellan 1-10 april, och de sägs ha haft totalt 42,915 efterlysningar på sig. Merparten av brotten de misstänks för är stöld, förskingring och lurendrejeri. Av de misstänkta greps de flesta (13,848) i områden som Metropolpolisbyrån har ansvar för i huvudstaden. "Gripandena kommer förhindra att dessa brottslingar upprepar sina brott, inklusive de som involverar olaglig droghandel, under festivalen," sade vice polischef Winai Thongsong.
Brottslingar greps och fordon beslagtogs även i södra Thailand, vilket man tror kan leda till en lindring av våldet där.


Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/930049/pre-break-blitz-nets-20-000-suspects

 

c1_930049_160412045412_620x413.jpg.c4c72

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt polisarbete. Det går framåt i landet :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta måste stödjas även av de mest förhärdade kritiker av det nuvarande styret!

Happy Songkran!

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Att poliser sköter sitt jobb kan man stödja oavsett vad man tycker om det nuvarande styret.......

Lite som att 7/11-anställda klarar av att ställa burkar på hyllorna (oavsett vem som styr).

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att poliser sköter sitt jobb kan man stödja oavsett vad man tycker om det nuvarande styret.......

Lite som att 7/11-anställda klarar av att ställa burkar på hyllorna (oavsett vem som styr).

Helt korrekt. Fast jag tror nu tyvärr att du underskattar ledarskap en smula. De anställda ställer inte upp några burkar om ingen talar om för dem att göra det. Typ hela tiden.... Samma analogi med polisen. En generalisering men tagen ur verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Helt korrekt. Fast jag tror nu tyvärr att du underskattar ledarskap en smula. De anställda ställer inte upp några burkar om ingen talar om för dem att göra det. Typ hela tiden.... Samma analogi med polisen. En generalisering men tagen ur verkligheten.

Faktum kvarstår. Trots att jag inte är nån junta lover så tycker jag nog att det är bra att polisen griper brottslingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum kvarstår. Trots att jag inte är nån junta lover så tycker jag nog att det är bra att polisen griper brottslingar.

Det gläder mig att läsa, som jag skrev i mitt initiala inlägg; "Detta måste stödjas även av de mest förhärdade kritiker av det nuvarande styret!"

Glad Songkran!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev apknug:

Det gläder mig att läsa, som jag skrev i mitt initiala inlägg; "Detta måste stödjas även av de mest förhärdade kritiker av det nuvarande styret!"

Glad Songkran!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ingen kan väl ha något emot att man griper brottslingar och även kartlägger dessa före.

Nu misstänker jag att det har behövts en blåslampa i baken med hot om avsked eller inaktiv tjänst. Dock en positiv sak, kriminella ska i förvar.

 

Happy Songkran :D

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har månne militärens "inblandning" i polisens verksamhet skapat blåslampan ?

 

Eller inser dom att dom nu måste sköta sitt jobb för att inte riskera att bli utan jobb ?

 

Oavsett anledning är detta bra !!!

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Har månne militärens "inblandning" i polisens verksamhet skapat blåslampan ?

 

Eller inser dom att dom nu måste sköta sitt jobb för att inte riskera att bli utan jobb ?

 

Oavsett anledning är detta bra !!!

Visst är det bra även om det finns kritik på att militären lägger sig i polisarbete. Utan denna nyordning/blåslampa hade det nog inte sett likadant ut.

 

Även en 18 åring på 7Eleven har haft mer klart för sig om sina arbetsuppgifter och varför lönen utbetalas än massor av poliser.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Varför väntade man med tillslaget till songkran.... brottslingar skall väl "buras in" (åtalas, anhållas eller vad man nu kallar det) så snart som möjligt.

Eller kan man köra detta varje dag och få 20.000 fula fiskar i nätet varje gång... Tror faktiskt inte det, så illa ställt är det inte - om dom nu inte börjar jaga 70-åriga blåhåriga damer som spelar bridge förstås.

 

Tja, damer i "lampaffärer" är vad jag kommer ihåg åxå olagligt. Kanhända att dom kan hitta 20.000 personer per dag i alla fall... ???

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Varför väntade man med tillslaget till songkran.... brottslingar skall väl "buras in" (åtalas, anhållas eller vad man nu kallar det) så snart som möjligt.

Eller kan man köra detta varje dag och få 20.000 fula fiskar i nätet varje gång... Tror faktiskt inte det, så illa ställt är det inte - om dom nu inte börjar jaga 70-åriga blåhåriga damer som spelar bridge förstås.

 

Tja, damer i "lampaffärer" är vad jag kommer ihåg åxå olagligt. Kanhända att dom kan hitta 20.000 personer per dag i alla fall... ???

???????? lite att göra?? med din analys?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
15 minuter sedan, skrev leifen:

???????? lite att göra?? med din analys?

Jo, men arresterar man 20 000 personer inom en vecka normalt sett? Jag vet inte. 20k*52 blir väl runt en miljon personer/år.

Fast det är klart, på 70 miljoner så blir det inte så mycket folk.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Jo, men arresterar man 20 000 personer inom en vecka normalt sett? Jag vet inte. 20k*52 blir väl runt en miljon personer/år.

Fast det är klart, på 70 miljoner så blir det inte så mycket folk.

Med lite eller mycket planering så är det inte en normal vecka..  20.000 är nog unikt men mycket bra tycker jag.

En riktad instats som borde fortsätta, hoppa gärna på taximaffian i HH också.

 

Fast nu var detta tillslag mot redan kända kriminella och efterlysta. Varför skedde det inte tidigare eller när man har de kriminella under kontroll och vetskap.

Hoppas poliserna börjar/tvingas utreda färska brott också.

Jämförelse med Sverige undanbedes.

 

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
32 minuter sedan, skrev leifen:

Med lite eller mycket planering så är det inte en normal vecka..  20.000 är nog unikt men mycket bra tycker jag.

En riktad instats som borde fortsätta, hoppa gärna på taximaffian i HH också.

 

Fast nu var detta tillslag mot redan kända kriminella och efterlysta. Varför skedde det inte tidigare eller när man har de kriminella under kontroll och vetskap.

Hoppas poliserna börjar/tvingas utreda färska brott också.

Jämförelse med Sverige undanbedes.

 

Tycker åxå det är en vettig insats, men som jag skrev från början så var min tanke varför väntade dom

Kriminella skall väl lagföras så snabbt som möjligt, innan dom hinner göra mer brott.

 

Och detta reagerade du på, varför fattar jag inte. Eller så fattade jag din kommentar fel..

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det buras in alldeles för få tycker jag. 20.000 på en vecka är löjligt lite. Minst 75-80.000 borde med enkelhet kunna uppfyllas.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Tycker åxå det är en vettig insats, men som jag skrev från början så var min tanke varför väntade dom

Kriminella skall väl lagföras så snabbt som möjligt, innan dom hinner göra mer brott.

 

Och detta reagerade du på, varför fattar jag inte. Eller så fattade jag din kommentar fel..

Kan hålla med där lite, känns som en Songkran kampanj från Prayut.. ..samma sak med att ta körkort och bil från fylleförare verkar vara en Songkran drive.

Självklart så är jag väldigt nöjd med gripandet av brottslingar och krafttag mot rattfylla...bara hoppas det gäller efter firandet.

Kraftag mot trafikförseelser och undermåliga fordon över lag hoppas jag snart står på agendan.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Tycker åxå det är en vettig insats, men som jag skrev från början så var min tanke varför väntade dom

Kriminella skall väl lagföras så snabbt som möjligt, innan dom hinner göra mer brott.

 

Och detta reagerade du på, varför fattar jag inte. Eller så fattade jag din kommentar fel..

Du vimlade i vanlig ordning efter ett par bra vettiga meningar till annat massa prat/tjat

Lampor och ev. annat du syftade på.  Du är verkligt svår att få grepp om. 

 

Avslutar man de flesta inlägg med att jag fattar inte, men .........,,,,-----------------,,,,,

 

 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Har månne militärens "inblandning" i polisens verksamhet skapat blåslampan ?

 

Eller inser dom att dom nu måste sköta sitt jobb för att inte riskera att bli utan jobb ?

 

Oavsett anledning är detta bra !!!

 

Det går ju inte att ta miste på din upphetsning över militärens inblandning i Thailand. Misstänker att du sitter där på verandan i Rayong med ståfräs hela dagarna och gottar dig i militärens framsteg i formandet av sin totalitära version av demokrati. Ännu bättre mår du nog när du slipper vistas i det inhumana landet Sverige där nu både regering och låtsas-oppositionen begått hemska och inhumana övergrepp på internationella lagar och förordningar med sin överenskommelse om tillfälliga uppehållstillstånd. Om jag inte minns fel så ville du inte bo kvar i Sverige om dess politik började likna Danmarks inhumana flyktingpolitik och det glädjer mig att du nu, åtminstone under semestern får vistas i ett så humant och demokratiskt föregångsland som Thailand istället och jag hoppas innerligt att du aldrig mer ska behöva sätta din fot i det så hemska och inhumana landet Sverige mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Varför väntade man med tillslaget till songkran.... brottslingar skall väl "buras in" (åtalas, anhållas eller vad man nu kallar det) så snart som möjligt.

Eller kan man köra detta varje dag och få 20.000 fula fiskar i nätet varje gång... Tror faktiskt inte det, så illa ställt är det inte - om dom nu inte börjar jaga 70-åriga blåhåriga damer som spelar bridge förstås.

 

Tja, damer i "lampaffärer" är vad jag kommer ihåg åxå olagligt. Kanhända att dom kan hitta 20.000 personer per dag i alla fall... ???

Hej

Jag läste hela artikeln och fick en annan anledning , men skit vilket det blir aldrig 100% bra

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Får ju medge att jag inte läste originalet. Men om man nu säger att det dör 24.000 personer per år i trafiken och polisen lyckas gripa 20 000 bovar och banditer på en vecka så undrade jag vad sjutton som hänt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar var fasen de får plats med 20 000 intagna? Fängelse och häkten torde vara överfulla innan de ska lasta in 20 000 till!

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Undrar var fasen de får plats med 20 000 intagna? Fängelse och häkten torde vara överfulla innan de ska lasta in 20 000 till!

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

 

Finns väl många nybyggda fina numera tomma rislador att stoppa in dom i !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...