Jump to content
IGNORERAD

90,000 poliser stationeras ut under Songkran


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Runt 90,000 poliser kommer stationers ut runt om i Thailand under veckan för att hantera vägsäkerhet och se till att allmänheten är säker under Songkranfestivalen.
Polisens talesman Detnarong Sutthichanbancha sade under lördagen att man kommer börja stationera ut poliserna från och med måndag och fram till nästa söndag. Kritsada Boonrat – ständig inrikessekreterare – sade samtidigt att han har instruerat guvernörer och lokala tjänstemän i varje provins att upprätthålla säkerheten för allmänheten. Provinsguvernörer måste arbeta med andra lokala administrativa myndigheter, inklusive distriktschefer, bychefer och religiösa ledare, för att genomföra en kampanj som ska höja medvetenheten om rattfylleri.
Enligt Transportdepartementet väntas fler än 22 miljoner människor – en ökning med en miljon jämfört med förra året – använda kollektivtrafik för att åka till sina hembyar och sedan tillbaka till städerna fram till den 18:e.


Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/927769/police-out-in-force-to-keep-songkran-safe

 

1666137.jpg.06aebb871a6c5e227c39430dfff3

Link to comment
Dela på andra sajter

90 000 poliser ??? var har man hittat alla dessa . Under normala dagar syns de ej .

De hade varit roligt att få se lite poliser ute i trafiken andra dagar än den 1e och 15e i varje månad. 

Då de jobbar hårt för att få ihop pengar till hyran , skolan , lotteriet och gigget.

 

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Persistant:

90 000 poliser ??? var har man hittat alla dessa . Under normala dagar syns de ej .

De hade varit roligt att få se lite poliser ute i trafiken andra dagar än den 1e och 15e i varje månad. 

Då de jobbar hårt för att få ihop pengar till hyran , skolan , lotteriet och gigget.

 

Persistant

Då får du flytta på dig, jag ser poliser i tjänst varje dag.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev leifen:

Då får du flytta på dig, jag ser poliser i tjänst varje dag.

Hej

Jag flyttar på mig varje dag , och ser ingen förbättring

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

1,740 drink-drivers arrested nationwide over weekend

NATIONWIDE: A total of 1,740 people were arrested for drink-driving and 28 vehicles impounded at road checkpoints nationwide over the weekend as people began returning to their home provinces to celebrate Songkran, National Council for Peace and Order deputy spokeswoman Sirichan Ngathong said today (April 11).

 

http://www.thephuketnews.com/1-740-drink-drivers-arrested-nationwide-over-weekend-56986.php

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser sällan poliser i Chiangmai. De har vissa ställen de står och kontrollerar trafiken. Där syns de. Men jag är då förvånad så lite av dem jag sett. Däremot har jag aldrig råkat ut för någon dålig polis. Så naiv som jag är, hoppas jag att de förebygger lite elände med att synas. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår satte dom upp stora vägspärrar på sukkan här genom byn som förberedelse inför helgens kontroller

 

Har aldrig sett så stora kontroller här förut !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu finns det en ca 500m lång polisspärr i slutet av bypassen förbi Cha Am och Hua Hin nära Pranburi. Hela områden är helt belyst.

 

Där delar frivilliga ut vatten/is samt trycksaker om trafik och nykterhet tillsammans med poliser som kollar fylla mm.

 

Står en ambulans där och sjukhuspersonal som visar och berättar om trafikens faror och dödlighet.  Känns som en bra åtgärd med även försök till förebyggande åtgärder.

 

Det kanske går åt rätt håll. Även thai-TV kör liknande reportage.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
12 timmar sedan, skrev Tallviking:

Igår satte dom upp stora vägspärrar på sukkan här genom byn som förberedelse inför helgens kontroller

 

Har aldrig sett så stora kontroller här förut !

 

Jävlar vad det måste ryckt i baguetten när du såg alla uniformer :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen/lokalmyndihet körde en PR drive i Chaiyaphum vid förra nyåret. Stoppade alla utan hjälm utan att bötfälla någon. Bara prata om risker och sjuksköterskor visade bilder på avlidna och de offer som vårdades i byarna utanför försäkringssystemet. Nästan började använda hjälm direkt efter hot om böter.

Efter en vecka så körde alla med hjälm och nu är vi tillbaka till max 40% eftersom det fattas direktiv av polisledningen att kontrollera och bötfälla bristerna.

Behövs det en blåslampa även här????

 

”I am thai and do what I want to do”  eller ”In Thailand I can do” 

 

Jag tycker att folk är dumma, riktigt dumma men då får jag snart på pälsen här.

 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-10 at 14:10, skrev Persistant:

90 000 poliser ??? var har man hittat alla dessa . Under normala dagar syns de ej .

De hade varit roligt att få se lite poliser ute i trafiken andra dagar än den 1e och 15e i varje månad. 

Då de jobbar hårt för att få ihop pengar till hyran , skolan , lotteriet och gigget.

 

Persistant

Det är dags för alla med "inaktiva tjänster" att börja tjänstgöra.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev leifen:

Polisen/lokalmyndihet körde en PR drive i Chaiyaphum vid förra nyåret. Stoppade alla utan hjälm utan att bötfälla någon. Bara prata om risker och sjuksköterskor visade bilder på avlidna och de offer som vårdades i byarna utanför försäkringssystemet. Nästan började använda hjälm direkt efter hot om böter.

Efter en vecka så körde alla med hjälm och nu är vi tillbaka till max 40% eftersom det fattas direktiv av polisledningen att kontrollera och bötfälla bristerna.

Behövs det en blåslampa även här????

 

”I am thai and do what I want to do”  eller ”In Thailand I can do” 

 

Jag tycker att folk är dumma, riktigt dumma men då får jag snart på pälsen här.

 

 

 

Hej

Nej jag kommer inte att ge dig på pälsen , utan jag håller med dig till 100 %

Men så länge man inte kontinuerligt börfäller varje förseelse så händer inte ett jävla dugg i detta landförare

Pesistant

70 % av alla dödsolyckor i trafiken är MC , för att inte tala om alla sjukhus sängar som occuperas av hjälmbefriade 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...