Jump to content
IGNORERAD

5 dödade av landminor i provinsen Tak


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Fem bybor dödades och två andra skadades allvarligt när de trampade på minor efter att ha gått in i en skog i Tak i jakt på myrägg.
Enligt polisen omkom de fem offren i två relaterade olyckor under gårdagen i Ban Nong Maka, distriktet Muang. Den första incidenten rapporterades till polisen på eftermiddagen efter att en bybo gått in i skogsområdet och trampat på en mina när han skulle leta efter myrägg.
Den andra explosionen inträffade på samma plats, men senare på eftermiddagen. I den explosionen dog fyra bybor medan två skadades allvarligt. Samtliga var på jakt efter myrägg. De skadade fördes till sjukhuset Taksin Maharaj för vård, och poliser från två distrikt har under dagen gått in i skogen för att undersöka.


Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/content/158872

 

Land-mine.jpg.6afc1beae986f0469d271e3d5b

Link to comment
Dela på andra sajter

Förjävla otur.  :(   Har alltid förundrats av jakten på dessa myrägg. Jag vet ju att många gör det för att sälja på marknaden och göra sig lite pengar, men varför köper folk detta?

Jag tror inte att det är för det höga närings/protein innehållet, utan de säger att de är så goda att de är värda priset (ganska dyra kan de vara), men efter att ha provsmakat så måste jag säga att de smakar i princip ingenting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...