Jump to content
IGNORERAD

Prayut manar till ett påklätt Songkran


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailands premiärminister Prayut Chan-ocha har skickat ett starkt budskap till personer som har planer på att klä sig oanständigt under Songkranfestivalen nästa vecka.
När det traditionella nyårsfirandet nu är på ingång har premiärministern använt sin TV-tid för att påminna firare om den starka position regering har mot opassande beteende. "Snälla var försiktiga när ni firar denna händelse och avstå från att trakassera varandra eller att klä er oanständigt på allmän plats," sade han under fredagen. "Det finns lagar mot blottning som kommer upprätthållas," sade han. Detta var hans andra varning i ämnet efter ett regeringsmöte på tisdagen.

Polisen har anammat regerings linje och Adul Narongsak – vice chef för Metropolpolisbyrån (MPB) – sade att alla divisioner kommer sätta upp speciella operationscenter för att se till att firare håller kläderna på vid fysiska platser och i klipp på sociala medier. Songkran pågår officiellt mellan 13-15 april, medan den fem dagar långa helgen slutar den 17:e.


Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/926449/pm-keep-it-clean-over-songkran

 

c1_926449_620x413.jpg.e3c8e28995b04a791a

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck.......

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

En gammal surgubbe som saknar förmåga att uppleva sexuell njutning och därför måste han låta sin frustration gå ut över alla.

Undrar när det kommer ett dikret att alla pianoben måste vara klädda med en strumpa?

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev C-dude:

Suck.......

 

 

 

C;D

 

2 minuter sedan, skrev born41:

En gammal surgubbe som saknar förmåga att uppleva sexuell njutning och därför måste han låta sin frustration gå ut över alla.

Undrar när det kommer ett dikret att alla pianoben måste vara klädda med en strumpa?

 

Born41

 

 

Inte visste jag att att Songkran  handla om att springa omkring nakna och kasta vatten på varandra 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

 

Inte visste jag att att Songkran  handla om att springa omkring nakna och kasta vatten på varandra 

 

/Enis

Känns som det borde handla om det:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Enis:

 

 

 

Inte visste jag att att Songkran  handla om att springa omkring nakna och kasta vatten på varandra 

 

/Enis

Kom hit du,jag har skjortan på men om du vill så kastar jag gärna vatten på dig  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror då inte att faranger är i blickfånget. Men det har varit några uppmärksammade fall där några tjejer blivit kanonplakata och visat brösten mm. Vilket inte passar in ute på gator och torg enligt thailändsk sedvänja. Och idag dokumenterar många med mobilkameror och publicerar detta på Facebook. Vilket naturligtvis gör det hela mera komplicerat. Då offentlig nakenhet(ute på gatan) inte passar ihop med den Thailändska självbilden. Därav tror jag denna uppmaning kommer ifrån.

Manliga Faranger som springer omkring utan T-shirt på kaosan road eller kvinnliga i bikini överdel, tror jag nog han inte han tänkt på i detta.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

 

Tror då inte att faranger är i blickfånget. Men det har varit några uppmärksammade fall där några tjejer blivit kanonplakata och visat brösten mm. Vilket inte passar in ute på gator och torg enligt thailändsk sedvänja. Och idag dokumenterar många med mobilkameror och publicerar detta på Facebook. Vilket naturligtvis gör det hela mera komplicerat. Då offentlig nakenhet(ute på gatan) inte passar ihop med den Thailändska självbilden. Därav tror jag denna uppmaning kommer ifrån.

Manliga Faranger som springer omkring utan T-shirt på kaosan road eller kvinnliga i bikini överdel, tror jag nog han inte han tänkt på i detta.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

Möjligt, men i gårdagen teve-tal så sa han att överdriven alkoholkonsumtion och otillbörlig klädsel, kunde verka generande för speciellt utländska besökare. Han syftar naturligtvis på att turistnäringen skulle kunna få sig en törn, vilket de thailändare som uppträder berusade och oanständigt klädda knappast kunde bry sig mindre om.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Möjligt, men i gårdagen teve-tal så sa han att överdriven alkoholkonsumtion och otillbörlig klädsel, kunde verka generande för speciellt utländska besökare. Han syftar naturligtvis på att turistnäringen skulle kunna få sig en törn, vilket de thailändare som uppträder berusade och oanständigt klädda knappast kunde bry sig mindre om.

Kan ju så vara. Men nu har han poängterat det.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/8/2016 at 20:14, skrev Enis:

 

 

 

Inte visste jag att att Songkran  handla om att springa omkring nakna och kasta vatten på varandra 

 

/Enis

Förberedelse för förstagångsbesökare till Badtunnan.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nemo:

Förberedelse för förstagångsbesökare till Badtunnan.....

Så jävla besviken på folket här.. Besvärad är väl det minsta man ......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On den 9 april 2016 at 04:47, skrev janne_h:

 

Tror då inte att faranger är i blickfånget. Men det har varit några uppmärksammade fall där några tjejer blivit kanonplakata och visat brösten mm. Vilket inte passar in ute på gator och torg enligt thailändsk sedvänja. Och idag dokumenterar många med mobilkameror och publicerar detta på Facebook. Vilket naturligtvis gör det hela mera komplicerat. Då offentlig nakenhet(ute på gatan) inte passar ihop med den Thailändska självbilden. Därav tror jag denna uppmaning kommer ifrån.

Manliga Faranger som springer omkring utan T-shirt på kaosan road eller kvinnliga i bikini överdel, tror jag nog han inte han tänkt på i detta.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Hej

Tror också att det handlar om det brott det innebär om en kvinna i glädje och fylla visar brösten offentligt som juntaledaren vill prioritera.

Men det är ett relativt modernt påfund, för bara 50-100 år sedan gick kvinnorna runt barbröstade ute i byarna och dom var buddister då också, så detta förbud handlar uppenbarligen inte om religion.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Här ytterligare en artikel om Diktaorns uttalanden inför Sonkran http://www.chiangraitimes.com/thailands-prime-minister-warns-of-stiff-penalties-for-indecently-during-songkran.html

 

Thailand’s Prime Minister Warns of Stiff Penalties for “Indecently” During Songkran

Foreigner Scantily dressed celebrating Songkran 2013 in Chiang Mai

Foreigner Scantily dressed celebrating Songkran 2013 in Chiang Mai

.

Bangkok – Thailand’s Prime Minister Prayut Chan-o-cha is sending a strong message to people planning to dress “indecently” during the Songkran festival next week.

As the Thai traditional new year approaches, Prime Minister Prayut Chan-o-cha used his weekly broadcast on Friday to remind revellers about the strong position of the government against misbehaviour the Bangkok Post reported.

“Please be more careful in celebrating this event and refrain from harassing others or dressing indecently in public places,” he said in his Returning Happiness to All Thais address on Friday.

“There are laws governing indecent exposure, which will be enforced,” he added.

It was his second warning on the issue and came four days after the first message was delivered after a cabinet meeting on Tuesday.

Police in Bangkok have taken the premier’s message to heart. Pol Maj Gen Adul Narongsak, deputy chief of the Metropolitan Police Bureau (MPB), said all divisions would set up a special operations centre to monitor the way revellers are dressed at party sites and in clips on social media. Police will take quick action to end any activities deemed to damage public morals or the country’s image, he added.

Songkran officially runs from April 13-15 as part of a five-day weekend that ends on April 17.

Recent Songkran festivals have featured an increase in boisterous celebrations involving soaking-wet, scantily clad women. However, the behaviour of men at Songkran is more of a worry.

Just over half of the women responding to a recent survey said they had been sexually harassed at Songkran, a time of year when many male celebrants seem to believe they have a licence to grope.

Gen Prayut on Friday offered people some advice, saying: “You can also dress in traditional costumes.”

Unlike other Songkran celebrations in the past, the event this year takes place as the country is facing its worst drought in two decades.

The latest update on the Disaster Prevention and Mitigation Department on Friday shows 27 provinces have been declared disaster areas due to severe drought, with 10 having insufficient water supplies for consumption.

Authorities have been trying to discourage large-scale use of water given the current conditions. “Traditional” Songkran practices involving large water tanks on pickup trucks are being frowned on.

The prime minister said he also hoped revellers would be careful about splashing water.

“I would like to urge all Songkran revellers to use water sparingly while engaging in a Thai tradition that has been around for generations,” he said.

.

 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...