Jump to content
IGNORERAD

Kort transfertid


UglyFarang

Recommended Posts

Jag hade en diskussion med kompisen om vad som gäller när det är kort transfertid, jag har letat men inte hittat det jag sökt.

Frågan är om man har kort transfertid och inte hinner till gaten i tid, då MÅSTE väl väskan lastas av?

Kompisen var lite svettig när han upptäckte att de endast hade 45min mellan planen och på vägen ner var de tvungna att gå genom säkerhetskontroll igen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite svamligt, e de några frågor på specifik flygplats eller vad menar du?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev L64:

Lite svamligt, e de några frågor på specifik flygplats eller vad menar du?

 

Flygplats Doha.

Svamlet som du säger är nog mitt påstående att väskan måste lastas av om passageraren inte dyker upp och bordar planet gissar jag, det måste väl synas i systemet att man väntar på en passagerare som nyss landat och därför väntar lite istället för att lasta av deras väskor.

 

Vi åker också via Doha men har längre transfertid, och köerna när man skulle igenom säkerhetskontrollen där var inte att leka med.

När vi gick runt och shoppade lite mellan våra plan på vägen ner så gick det runt folk och frågade efter personer som jag gissar saknades vid boarding.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det flyg med QR så är gränsen 45 minuter vad gäller godkänd biljett.

 

Är inte passageraren ombord så skall väskan av om reglerna följs men jag e ett lysande exempel på att det inte följs i vissa länder när min väska åkte till BKK från ADD trots att jag blev strandad.

 

Enda positiva var att jag fick dubbla poäng, dvs både för väskflyget och när jag själv åkte dagen efter...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev L64:

Är det flyg med QR så är gränsen 45 minuter vad gäller godkänd biljett.

 

Är inte passageraren ombord så skall väskan av om reglerna följs men jag e ett lysande exempel på att det inte följs i vissa länder när min väska åkte till BKK från ADD trots att jag blev strandad.

 

Enda positiva var att jag fick dubbla poäng, dvs både för väskflyget och när jag själv åkte dagen efter...

 

Tack!

Då gissar jag att man väntar lite om passageraren är bekräftat landad för transfer.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i samma sits i Doha och det var mycket folk i säkerhetskontrollen. Men det var inga problem att säga som det var och be att få gå före i kontrollen, inte en protest.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...