Jump to content
IGNORERAD

Bangkoks Suvarnabhumi rankad 36:e bäst i världen


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Bangkoks huvudsakliga flygplats Suvarnabhumi har rankats som 36:a i världen i en undersökning av världens bästa flygplatser, vars resultat släpptes på torsdagen.
Totalt 550 flygplatser runt om i världen deltog i undersökningen Skytrax World Airport Awards, där Singapores Changi kammade hem förstaplatsen. Suvarnabhumi tog ett rejält kliv upp från förra årets 47:e plats, och i Sydostasien var endast Kuala Lumpur International Airport bättre med sin 24:e plats. Novotel Suvarnabhumi Airport valdes dessutom som det femte bästa flygplatshotellet i Asien, medan Crowne Plaza Singapore tog hem förstaplatsen.
Undersökningen genomfördes från juni förra året till februari i år, och resultaten baseras på 13,25 miljoner frågeformulär som resenärer vid de 550 flygplatserna fyllt i.


Källa: http://www.bangkokpost.com/news/transport/901496/suvarnabhumi-rated-36th-in-world

 

c1_901496_160317200542_620x413.jpg.0a3d3

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Gillar suvvan, om jag bara skulle hitta till rökrutan skulle det bli ännu bättre.

 

Välskyltat till det mesta, och så att säga bara en sak som retar mig lite.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker folk är så himla bra med Suvarnabhumi?? Jag har ångets varje gång jag ska dit. Långa köer till både check in och immigration. Rätt otrevlig personal genomgående också.

Immigration vid ankomst kan ju ingen vara nöjd med. Alltid bara hälften av luckorna öppna, och långa köer....Väskorna tar ofast lång tid.

 

Duty-free är ju ett skämt.

 

Nåväl. Loungerna brukar ju funka bra i alla fall även om det kört samma käk sen stenåldern...Inget nytänk här inte.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Schiphol är en flygplats jag gillar.

Arlanda suger pung med sina trappor vid gaterna.

Känns som om man landat i Sundsvall typ.

Dom flesta flygplatser är ett nödvändigt ont bara.

Men i Las Vegas O'Hara kan man spela på direkten. Är väl en flygplats som sticker ut lite i mängden.

Link to comment
Dela på andra sajter

En relativt ny och redan ombyggd med en sån röra både ankomst och avgående hamnar på 36 av 550.

Då undrar man ju hur enormt rörigt är det då på dom rankade 37-550.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...