Jump to content
IGNORERAD

Plan evakuerat på Suvarnabhumi efter bombhot


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Passagerare och besättning på ett Air India-plan tvingades evakuera via nödrutschkanor vid flygplatsen Suvarnabhumi under onsdagen på grund av ett till synes falskt bombhot.
Incidenten orsakades av ett anonymt telefonsamtal till flygbolagets kontor i Indien, där något varnade om en bomb ombord flight 332 mellan New Delhi och Bangkok. Så fort som flygplanet av typen Boeing 787 Dreamliner landade på Suvarnabhumi blev piloterna tillsagda att parkera det på en isolerad plats.
Samtliga 231 passagerare och 10 besättningsmän evakuerades omedelbart via planets uppblåsbara rutschkanor. Säkerhetspersonal sökte igenom planet men hittade ingen anmärkningsvärt. Planet skulle ha flugit till Mumbai under onsdag kväll men kommer istället avgå under dagen.

 

Källa: http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1458182315&typecate=06§ion=

 

14581823151458182360l.jpg.e9cefbfab1f37d

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

Planet skulle ha flugit till Mumbai under onsdag kväll men kommer istället avgå under dagen

 

Mumbai, är det Bombay på svenska?

 

Skickat från min Knut-Ester 222 via knäskålarna

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Mumbai, är det Bombay på svenska?

 

Skickat från min Knut-Ester 222 via knäskålarna

 

De bytte namn från Bombay till Numbai 1995.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

:big_smile:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

:big_smile:

:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaiairplan på bilden dock!

Blev sittande 8 timmar extra på suvan i decamber på grund av bombhot så det kan vara mindre kul. Blev några som kände sig skärrade när vi blev uppstälda på rad och kroppsvisitering som väntade. Hela planet tömdes på last och passagerare för fullständig genomgång. Fotoförbud men jag tog en del bilder för framtiden dock. Missade mitt transfer plan i Moskva så jag kom hem till arlanda 15 timmar försent.

 

Behandlingen av oss kan man diskutera till leda men vi kom hem tillslut. Har valt ett annat bolag till april resan ;-) 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev fiskarn:

Thaiairplan på bilden dock!

Blev sittande 8 timmar extra på suvan i decamber på grund av bombhot så det kan vara mindre kul. Blev några som kände sig skärrade när vi blev uppstälda på rad och kroppsvisitering som väntade. Hela planet tömdes på last och passagerare för fullständig genomgång. Fotoförbud men jag tog en del bilder för framtiden dock. Missade mitt transfer plan i Moskva så jag kom hem till arlanda 15 timmar försent.

 

Behandlingen av oss kan man diskutera till leda men vi kom hem tillslut. Har valt ett annat bolag till april resan ;-) 

 

Fick du med nån bild på de kroppsvisiterande flygvärdinnorna i aktion?    :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Fick du med nån bild på de kroppsvisiterande flygvärdinnorna i aktion?    :crazy:

Såg inte att några värdinnor eller kaptener för den delen blev visiterade och de slapp nog den delen. Hade de blivit det så var situationen som sådan att jag inte hade någon tanke på stjärtar eller tuttar. Skulle fluget sprängas så misstänkte jag att det skulle göra det strax efter avgång eller när det hade flugit in över Putin land.

 

Varför en visitation igen undrar jag? Vi hade ju redan gått igenom en säkerhetsspärr och den borde bara bra nog för att man inte ska behöva göra den en gång till.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...