Jump to content
IGNORERAD

opey de place


kennakanon

Recommended Posts

har bokat några rom på detta hotel,har förut alltid bara gått förbi men nu tänkte vi testa.

har någon rent av bott där så man får veta" grisen i säcken" eller ej,roligt att veta bara!!!!!!

mvh kenna

Link to comment
Dela på andra sajter

glömde det kanske....... Landet: Thailand         staden:Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du bråttom med att boka ?

Kan titta in där någon dag under veckan annars

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Har bott där en gång. Rummen är ganska sunkiga poolen var rätt OK då iaf.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Läget är kanon vid korsningen Diana/Buakao. Nära till billigt och bra käk/bira (massor av alt), dock inget lyxkvarter.

Stället i sig är väl ganska standard. Helt ok, men ingen större lyx.

Har varit där och kollat på rummen och blev inte avskräckt, men bodde i närheten i liknande boende. Skulle dock kunna bo där utan problem.

Kanske inget för familjeboende, men är du själv eller med gf (och inte är en hotellsnobb) så är det nog värt ett försök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor på basaya resort på Pattaya  klang mycket fin pool o trädgård med gott om plats och massor med solstolar,bara beachroad skiljer hotellet från stranden.

Men rummen är en annan femma riktigt sunkiga, fick byta direkt till ett något bättre men 400 bath hotellen har nog bättre rum.

Petsonalen trevlig men frukosten är inget att skriva hem om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kenneth073:

Bor på basaya resort på Pattaya  klang mycket fin pool o trädgård med gott om plats och massor med solstolar,bara beachroad skiljer hotellet från stranden.

Men rummen är en annan femma riktigt sunkiga, fick byta direkt till ett något bättre men 400 bath hotellen har nog bättre rum.

Petsonalen trevlig men frukosten är inget att skriva hem om.

Är det gammla Nipa Lodge, eller Nova Lodge ? tror att det har haft ett annat namn också.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Var några år sen jag bodde där och då var precis som wuttan skrev rummen sunkiga medan poolen var helt ok. Är inte poolen ett måste så kan du bo i jäkla sjyssta rum längre ner på gatan för ungefär samma peng. Hyfsat nybyggda "room for rent" där allt är nytt, rent samt lite stilfullare än det grönmålade rummet jag fick på opey senast jag bodde där.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
39 minuter sedan, skrev knasen:

Var några år sen jag bodde där och då var precis som wuttan skrev rummen sunkiga medan poolen var helt ok. Är inte poolen ett måste så kan du bo i jäkla sjyssta rum längre ner på gatan för ungefär samma peng. Hyfsat nybyggda "room for rent" där allt är nytt, rent samt lite stilfullare än det grönmålade rummet jag fick på opey senast jag bodde där.

Då blev du väl djäkligt glad när rummet var grönt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
1 timme sedan, skrev conservator:

Då blev du väl djäkligt glad när rummet var grönt!

 

Mja, det var väl ingen direkt den finaste nyansen på den gröna färgen. Sängkläderna gick i samma hemska färg :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bodde där i november och tyckte det var helt ok,pooolområdet är riktigt trevligt och känns lite som en oas med tanke på var hotellet ligger.

Rummet är väl också ok men inget speciellt,minus för balkongen som var i minsta laget men skulle defenitivt kunna tänka mig at bo där igen.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Valuta för pengarna, Opey är bra, brukar växla mellan Areca och Opey. Läget är suveränt. Aldrig haft något jidder på dessa hotell.

Trevliga och inga bekymmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas wifi'n har förbättrats, bedrövligt när jag bodde där.

 

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev knasen:

 

Mja, det var väl ingen direkt den finaste nyansen på den gröna färgen. Sängkläderna gick i samma hemska färg :wacko:

 

Vad sägs om denna gröna nyans ?

 

(annons från blocket )

 

 

Mvh Hobbe 

56e967a3aef66_grn.jpg.7fdfb9e666a098dbc456e967a527ec5_grn2.jpg.fc760348b7be7fcb056e967a61eff0_grn3.jpg.ae6ecb6807f94ffeb

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev hobbe:

 

Vad sägs om denna gröna nyans ?

 

(annons från blocket )

 

 

Mvh Hobbe 

56e967a3aef66_grn.jpg.7fdfb9e666a098dbc456e967a527ec5_grn2.jpg.fc760348b7be7fcb056e967a61eff0_grn3.jpg.ae6ecb6807f94ffeb

 

Måste ha varit ett sjuhelsikes extrapris på den färgen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta rummen med balkong mot poolen. Annars får du ut mot soi lenkee eller in mot grannstället....

Som sagt något slitna kala rum med stenhårda sängar....

Men läget, läget läget.....!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Måste ha varit ett sjuhelsikes extrapris på den färgen

 

Förmodligen eller så blev det en nolla eller två för mycket på beställningen .

 

200 L istället för 20 L ........

 

 

Mvh Hobbe 

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

har bott på närliggande hotel, j&p court å var väldigt nöjd, 800 bath, bodde senast på skaw beach hotel 750 bath också väldigt nöjd

 

mvh udonmao

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...