Jump to content
IGNORERAD

Åtta dödade av brandsystem vid SCB:s högkvarter


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En uppgradering av ett brandsystem gick väldigt fel vid Siam Commercial Banks högkvarter i Bangkok på söndag kväll, när kemikalier sög ut syret från byggnaden och dödade åtta personer.
Brandmän som svarade på larmet kunde inte bryta sig in fören de slagit fast att det inte brann någonstans, och när man väl tog sig in möttes man av tätt förseglade dörrar. Man lyckades rädda tre personer på bottenvåningen, men kunde inte ta sig till varken källare eller övervåning.
Enligt ett officiellt uttalande från SCB orsakades olyckan av "försumlighet hos entreprenören som anlitats för att förbättra byggnadens eldskydd". Enligt uttalandet ska "gaspyrogener öppnats" och släppt ut brandskyddsmedel. Inledande rapporter säger att åtta personer har dött och att sju andra förts till sjukhus.

 

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/896800/8-killed-in-scb-fire-system-improvement-fault

 

1612592.jpg.ac5213540c2ffce110a9de3f6561

Link to comment
Dela på andra sajter

För många amatörer tillåts hålla på med livsfarlig verksamhet i det här landet. Vaddå utbildning och lagefterlevnad?!

Ett gäng snutar står och glor runt ett gäng lik- en vanlig syn. Sorgligt!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vilket sätt att dö på! Att kunna andas men ändå inte få något syre. Bara kvävas utan att kunna göra någonting! Dom ansvariga borde nästan få känna av samma sak, som straff. Men man undrar om det kommer att ske, att någon skyldig kommer att straffas. Alla inblandade kommer naturligtvis att skylla ifrån sig.

 

Något tvivel om att Thailand är ett U-land, under den stundom fina ytan, har i alla fall inte jag. Det är ständigt samma sak - vilja men inte kunna.

Link to comment
Dela på andra sajter

I höstas höll en av mina anställda på att stryka med. Han höll på uppe i ett undertak uppe i en affärs skyskrapa vid lumpini.

Helt plötsligt blir skenan som stegen stod lutad mot strömförande.

Det visade sig att någon kopplat bort en elkabel som man ej förseglade och låg öppen i undertaket. Varvid den kom emot mettallskenan när man öppnade undertaket.

Det är förunderligt att inte fler stryker med i det här landet.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev janne_h:

I höstas höll en av mina anställda på att stryka med. Han höll på uppe i ett undertak uppe i en affärs skyskrapa vid lumpini.

Helt plötsligt blir skenan som stegen stod lutad mot strömförande.

Det visade sig att någon kopplat bort en elkabel som man ej förseglade och låg öppen i undertaket. Varvid den kom emot mettallskenan när man öppnade undertaket.

Det är förunderligt att inte fler stryker med i det här landet.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Händer i Sverige med en kollega till mig råka ut för samma sak när vi montera undertak

Link to comment
Dela på andra sajter

Brandsskydds firmor.....

Inte mina favoriter direkt, vare i Sverige eller Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev janne_h:

I höstas höll en av mina anställda på att stryka med. Han höll på uppe i ett undertak uppe i en affärs skyskrapa vid lumpini.

Helt plötsligt blir skenan som stegen stod lutad mot strömförande.

Det visade sig att någon kopplat bort en elkabel som man ej förseglade och låg öppen i undertaket. Varvid den kom emot mettallskenan när man öppnade undertaket.

Det är förunderligt att inte fler stryker med i det här landet.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

15 timmar sedan, skrev Janne:

 

 

Händer i Sverige med en kollega till mig råka ut för samma sak när vi montera undertak

 

Fick man fram någon ansvarig för fadäsen?

 

Skickat från min Knut-Ester 222 via knäskålarna

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Fick man fram någon ansvarig för fadäsen?

 

Skickat från min Knut-Ester 222 via knäskålarna

Svar nej. Ingen ville naturligtvis kännas vid detta. Det är ju Thailand.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...