Jump to content
IGNORERAD

Trafikregler ska upprätthållas vid turistplatser


Tallviking

Recommended Posts

I dag var det en större drive i Hua Hin, massor av thai fick böter för att kört utan hjälm och oförsäkrade, men skrämmande nog så hade en massa falanger lämnat hjärnan hemma.

 

Jag fick ett trevligt bemötande när körkortet visades och skatt, försäkring var UA.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    15

  • UglyFarang

    6

  • leifen

    5

  • Surin P3

    4

Mest aktiva i denna tråd

On 2016-03-17 at 08:31, skrev janne_h:

Så du menar att det är relativt vanligt i din by att folk blir ihjälskjutna eller ihjälslagna? Så att polisen behöver skjuta folk.

Då förstår jag att man inte bryr sig så mycket om hjälm och styrfylla i din by, då livet där verkar betydligt farligare än andra delar i Thailand . :)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Har man fått nog många smällar i huvut så blir man nog lite tokig!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-17 at 19:16, skrev Isan Lover:

Hej

Man skulle ju t.ex inte direkt bli förvånad om det finns fler oupptäckta massgravar i södra Thailands djungel, ovanligt många tar ju också livet av sig genom att hoppa ifrån balkonger om man ska tro polisen.

Med vänlig hälsning isan lover

Thailändska polisen är ett skämt om man ska se upp till dom som värdar för lag och ordning. Vet inte hur många ggr jag sett dom sitta och dricka och sedan sätta sig i polisbilen och köra därifrån. Att de sedan är korrumperade som få hjälper inte upp det hela. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
21 timmar sedan, skrev Enis:

 

 

Ja det senaste fallet är ju bara några dagar gammalt

 

 

Sicka tomtar till poliser.....

 

/eNis

Hej

Hela systemet lider av rättsröta och hela statsapparaten är korrumperad.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
13 timmar sedan, skrev leifen:

I dag var det en större drive i Hua Hin, massor av thai fick böter för att kört utan hjälm och oförsäkrade, men skrämmande nog så hade en massa falanger lämnat hjärnan hemma.

 

Jag fick ett trevligt bemötande när körkortet visades och skatt, försäkring var UA.

Hej

Själv kör jag Thai style utan hjälm och skattekvittot är ifrån 2556 och det går också bra, trots att jag träffar på Thailändska poliser nästan dagligen i 3-6 månader varje år,  jag är inne på mitt tredje körkort men det har aldrig någon polis frågat efter än i Isaan, den enda gången på över 30 år jag har behövt visa körkortet var mitt i Hua Hin när jag körde moppe mot rött ljus, med frugan och sonen på moppen och ingen av oss hade hjälm, det kostade mig 200 baht, men då påpekade den vänlige polisen att jag nu kunde fortsätta köra resten av dagen utan hjälm, det skulle bara vara att visa kvittot på boten om jag blev stannad igen.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv kör jag Thai style utan hjälm och skattekvittot är ifrån 2556 och det går också bra, trots att jag träffar på Thailändska poliser nästan dagligen i 3-6 månader varje år,  jag är inne på mitt tredje körkort men det har aldrig någon polis frågat efter än i Isaan, den enda gången på över 30 år jag har behövt visa körkortet var mitt i Hua Hin när jag körde moppe mot rött ljus, med frugan och sonen på moppen och ingen av oss hade hjälm, det kostade mig 200 baht, men då påpekade den vänlige polisen att jag nu kunde fortsätta köra resten av dagen utan hjälm, det skulle bara vara att visa kvittot på boten om jag blev stannad igen.

Med vänlig hälsning isan lover

Stackars grabb med sådana föräldrar. Har grabben något val när ni utsätter honom för detta?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev Jive:

Stackars grabb med sådana föräldrar. Har grabben något val när ni utsätter honom för detta?

Hej

Ja han har det inte lätt pojken men roligt har han.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja han har det inte lätt pojken men roligt har han.

Med vänlig hälsning isan lover

Så länge det varar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja han har det inte lätt pojken men roligt har han.

Med vänlig hälsning isan lover

 

???

Ofattbart betende.

 

Alltså totalt ofattbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja han har det inte lätt pojken men roligt har han.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Här är ju ett bra exempel på vem som skulle få utföra lite samhällstjänst på sjukhus...

 

Ansvarslösa föräldrar som har barn utan hjälm på moppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Med risk för att bli idi*tförklarad så brukar jag i sakta mak puttra omkring utan hjälm i byn. Nu är jag ju inte så förträfflig och berömvärd som vissa här som inte kör en meter utan integralhjälm av senaste modell men det händer att jag blir omkörd av någon knatte på trampcykel och då kan jag inte låta bli att tänka på präktiga och förträffliga svenskar som förmodligen inte hade trampat en meter på en cykel utan att först köpt sig en integralhjälm :D

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv kör jag Thai style utan hjälm och skattekvittot är ifrån 2556 och det går också bra, trots att jag träffar på Thailändska poliser nästan dagligen i 3-6 månader varje år,  jag är inne på mitt tredje körkort men det har aldrig någon polis frågat efter än i Isaan, den enda gången på över 30 år jag har behövt visa körkortet var mitt i Hua Hin när jag körde moppe mot rött ljus, med frugan och sonen på moppen och ingen av oss hade hjälm, det kostade mig 200 baht, men då påpekade den vänlige polisen att jag nu kunde fortsätta köra resten av dagen utan hjälm, det skulle bara vara att visa kvittot på boten om jag blev stannad igen.

Med vänlig hälsning isan lover

Då är du också oförsäkrad förstår jag för skattekvitto och försäkring brukar höra ihop.

 

Ganska onödigt med körkort då.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev knasen:

Med risk för att bli idi*tförklarad så brukar jag i sakta mak puttra omkring utan hjälm i byn. Nu är jag ju inte så förträfflig och berömvärd som vissa här som inte kör en meter utan integralhjälm av senaste modell men det händer att jag blir omkörd av någon knatte på trampcykel och då kan jag inte låta bli att tänka på präktiga och förträffliga svenskar som förmodligen inte hade trampat en meter på en cykel utan att först köpt sig en integralhjälm :D

Två vuxna och ett barn på en mc - ingen har hjälm och de kör mot rött.

 

Så jävla präktig behöver man inte vara för att reagera på detta, men däremot lite fantasi och sunt förnuft.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev knasen:

Med risk för att bli idi*tförklarad så brukar jag i sakta mak puttra omkring utan hjälm i byn. Nu är jag ju inte så förträfflig och berömvärd som vissa här som inte kör en meter utan integralhjälm av senaste modell men det händer att jag blir omkörd av någon knatte på trampcykel och då kan jag inte låta bli att tänka på präktiga och förträffliga svenskar som förmodligen inte hade trampat en meter på en cykel utan att först köpt sig en integralhjälm :D

Jag får väl sälla mig till idi*ternas skara. Samma plus att jag aldrig har använt bilbälte i Sverige eller Thailand. Men är ögontjänare och tar snabbt på mig bältet innan kontroll om jag ser den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 minuter sedan, skrev leifen:

Då är du också oförsäkrad förstår jag för skattekvitto och försäkring brukar höra ihop.

 

Ganska onödigt med körkort då.

Hej

Det går bra att försäkra utan att betala skatten.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
48 minuter sedan, skrev Jive:

Stackars grabb med sådana föräldrar. Har grabben något val när ni utsätter honom för detta?

Hej

Det finns inte en enda person som använder hjälm i vår by och det oavsett ålder ifrån 8 år till 85 år, själv har jag aldrig funderat på det heller, smaken är som baken.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det går bra att försäkra utan att betala skatten.

Med vänlig hälsning isan lover

Det lyckades inte jag med nyligen på Honda i Pranburi.

Kravet var att skatten skulle betalas samtidigt som försäkringen. Skattekvittot fick jag hämta en vecka senare.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
7 minuter sedan, skrev Jive:

Två vuxna och ett barn på en mc - ingen har hjälm och de kör mot rött.

 

Så jävla präktig behöver man inte vara för att reagera på detta, men däremot lite fantasi och sunt förnuft.

 

Nu var det inte IL's inlägg som du drar paralleller till som jag hade i åtanke när jag skrev mitt inlägg. Det jag menade med mitt inlägg är att man kanske ska sätta saker och ting i paritet till verkliga situationer. Jag har ju svårt att se att de som så präktigt inte kör en meter på moppen utan integralhjälm skulle dra på sig samma integralhjälm när denna sätter sig på cykeln och trampar iväg till byshopen för att köpa sig ett par chang..

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev knasen:

 

Nu var det inte IL's inlägg som du drar paralleller till som jag hade i åtanke när jag skrev mitt inlägg. Det jag menade med mitt inlägg är att man kanske ska sätta saker och ting i paritet till verkliga situationer. Jag har ju svårt att se att de som så präktigt inte kör en meter på moppen utan integralhjälm skulle dra på sig samma integralhjälm när denna sätter sig på cykeln och trampar iväg till byshopen för att köpa sig ett par chang..

Ok, då möts vi på mitten nånstans och är inne på samma linje. Bra!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och skinnställ och ryggplatta av senaste modell (gore tex-ställ funkar oxå) utgår jag ifrån att alla har. Varför inte tänka på säkerheten? Allt annat är väl iditotiskt.....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Jag får väl sälla mig till idi*ternas skara. Samma plus att jag aldrig har använt bilbälte i Sverige eller Thailand. Men är ögontjänare och tar snabbt på mig bältet innan kontroll om jag ser den!

 

Nä det finns väl ingen anledning att anväda hjälm om man inte använder bilbälte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och skinnställ och ryggplatta av senaste modell (gore tex-ställ funkar oxå) utgår jag ifrån att alla har. Varför inte tänka på säkerheten? Allt annat är väl iditotiskt.....

Nu är ju hjälm det mest primära. Och rygplatta är även bra men inte lika viktigt som hjälm.

Själv har jag en bra integralhjälm, och en luftig Dainese jacka med ryggplatta och Axel och armbågsskydd alltid när jag kör mc.

Dock ser jag det ganska orealistiskt att lagstifta om mer än hjälm.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv kör jag Thai style utan hjälm och skattekvittot är ifrån 2556 och det går också bra, trots att jag träffar på Thailändska poliser nästan dagligen i 3-6 månader varje år,  jag är inne på mitt tredje körkort men det har aldrig någon polis frågat efter än i Isaan, den enda gången på över 30 år jag har behövt visa körkortet var mitt i Hua Hin när jag körde moppe mot rött ljus, med frugan och sonen på moppen och ingen av oss hade hjälm, det kostade mig 200 baht, men då påpekade den vänlige polisen att jag nu kunde fortsätta köra resten av dagen utan hjälm, det skulle bara vara att visa kvittot på boten om jag blev stannad igen.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Intelligens som bara en fackpamp kan uppvisa.

Typ fiskmås.

 

Skickat från min Knut-Ester 1121 via knäskålarna

 

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

 

Nu är ju hjälm det mest primära. Och rygplatta är även bra men inte lika viktigt som hjälm.

Själv har jag en bra integralhjälm, och en luftig Dainese jacka med ryggplatta och Axel och armbågsskydd alltid när jag kör mc.

Dock ser jag det ganska orealistiskt att lagstifta om mer än hjälm.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Jag är själv stor hjälmförespråkare (och användare). Bra att du skyddar dig, fler borde göra detsamma.

Min kommentar var dock lite ironiskt menad, man får göra en avvägning av vad som är praktiskt genomförbart.

Kan inte annat än att hålla med din kommentar fullt ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är få delar av en mänsklig kropp som idag hjälpligt, delvis eller helt kan repareras efter en krock FÖRUTOM den mänskliga hjärnan

 

Skador på hjärnan är ofta dödliga och definitivt oreparabla

 

Så hjälm är det absolut viktigaste skydd man skall ha på en MC. Och ju fortare och vildare du kör desto mer ytterligare skydd bör du ha !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...