Jump to content
IGNORERAD

Turist påkörd av motorcykelgäng i Rawai, Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Den thailändska polisen är på jakt efter ett motorcykelgäng på Phuket efter att de kört på en tysk turist och misshandlat den thailändska kvinna som var med honom tidigt på torsdag morgon.
Den 58-årige tysken berättade att han var på väg över strandvägen i Rawai med en annan tysk man och två thailändska kvinnor när en ung man på motorcykel körde på honom. Totalt ska det ha funnits cirka 15 personer på runt 10 motorcyklar på platsen. Tysken skadades lindrigt men berättade för sjukvårdare att han inte ville göra någon anmälan. När han tillsammans med sina vänner skulle köra tillbaka till sitt hotell i en bil följde dock motorcykelgänget efter.
Väl framme blev de fångar i fordonet eftersom tonåringarna omringade dem, slog på bilen och förstörde backspeglarna. När en av de två thailändska kvinnorna gick ut för att tala med dem attackerade de henne. Hon ska ha blivit sparkad och kastad mot bilen. Lyckligtvis kom en hotellanställd till hennes undsättning och avbröt misshandeln. Ungdomarna lyckades fly från platsen, men övervakningskameror fångade både deras ansikten och registreringsskyltar, och polisen säger sig känna igen flera av dem.

 

Källa: http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/Motorbike-gang-runs-over-German-tourist-in-Rawai-30281246.html

 

Rwai.jpg.f7208983cd77c615884d051891b22af

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi hoppas på långa fängelsestraff?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen mat i 2 veckor!:doubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen alkohol på en månad !

Skickat från min Nokia Lumia 930

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Kan vi hoppas på långa fängelsestraff?

Hoppet är det sista som överger människan, snarare ett par sedlar i rätt ficka om ens det!

Kan ju visa sig att tysken har sig själv att skylla, va fan ska han i Thailand och göra!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm 15 thailändare mot 2 andra.

Varför blir jag inte brydd...

Skickat från min SM-N915FY via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Det är rätt så vanligt i Rawai att unga sjözigenare riktar sin ilska mot älldre expats med rån och misshandel.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Utredning kommer nog att visa att det inte är thailändska ungdomar, utan att de kommer från något grannland. För i The land of smile  får barn tidigt lära sig att vara artiga och respektera äldre. Och skulle det ändå mot förmodan finnas någon thailändare med i ligistgänget så har denne blivit starkt påverkad av hur faranger uppträder. Så det är i grund och botten turistens eget fel.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vad har tysken gjort för att reta upp dem så? För det handlar väl inte bara om att en västerlänning är tillsammans med en Thai?

Och varför vill han inte göra en anmälan. Hm mycket frågetecken, få svar.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har inga direkta belägg men jag får uppfattningen av att överfall på faranger ökar?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/11/2016 at 05:24, skrev MPR Nyheter:

en ung man på motorcykel körde på honom

 

Vad har den braskande rubriken ("motorcykelgäng") med det att göra?  Man får ju intrycket av att hela gänget körde över honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
On 2016-03-11 at 17:04, skrev Glenn Phuket:

Det är rätt så vanligt i Rawai att unga sjözigenare riktar sin ilska mot älldre expats med rån och misshandel.....

Jag har känt dessa sjözigenare i över 30 år, och kan ta mig fan garantera att det inte är dom, utan vanliga jävla thailändska snorvalpar som har gjort det.

har du sett ett sjözigenar gäng åka runt på motorcyklar om nätterna runt rawaii..

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
8 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Jag har känt dessa sjözigenare i över 30 år, och kan ta mig fan garantera att det inte är dom, utan vanliga jävla thailändska snorvalpar som har gjort det.

har du sett ett sjözigenar gäng åka runt på motorcyklar om nätterna runt rawaii..

 

sjözigenarna bor ju till vänster om piren i Rawai så man ser dessa varje dag och Kväll......

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
9 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Vad har den braskande rubriken ("motorcykelgäng") med det att göra?  Man får ju intrycket av att hela gänget körde över honom.

So what?

Det finns ju en tråd som handlar om att en kvinna blev överkörd av den brittiska ambassaden! :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev GreenValley:

So what?

Det finns ju en tråd som handlar om att en kvinna blev överkörd av den brittiska ambassaden! :ironi:

Tur att det inte var den svenska för den är nog 20 våningar hög

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kör vi lite Thailogik.

Klart det är tyskens fel!

Vad hade han på Phuket att göra? Hade han stannat hemma så hade det aldrig hänt!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
6 timmar sedan, skrev Glenn Phuket:

sjözigenarna bor ju till vänster om piren i Rawai så man ser dessa varje dag och Kväll......

Du ser fan inga gippsy åka runt på motorcyklar i rawaii om nätterna och slå ner folk, fattar du inte att det är vanliga Thai ungdomsgäng som härjar där!!

Annars kan du ju gå in och fråga Jörgen på mat lådan, han har bott där några år nu..

Men jag skall fråga Bonjen en gammal gipzy kompis som bor till vänster om piren som precis alla andra gipsy gör..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
On 2016-03-11 at 15:36, skrev Baa:

Hoppet är det sista som överger människan, snarare ett par sedlar i rätt ficka om ens det!

Kan ju visa sig att tysken har sig själv att skylla, va fan ska han i Thailand och göra!

 

Nu blev ju även en thailändsk kvinna misshandlad och det sopas nog inte lika lätt under mattan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hippas ungjävlarna får vad de förtjänar.

 

Men inte konstigt att det blir så här med dagens ungar, föräldrar bryr sig ju fan inte om barnen, de får gå vind för våg...inge obekväma frågor osv.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det var vanliga Thai ungar som körde på Tyskan , har fått det bekräftat nu, och inga Gipzy,  satan man skall inte anklaga någon före man vet Glenn i Phuket din jävla skitstövel

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det var vanliga Thai ungar som körde på Tyskan , har fått det bekräftat nu, och inga Gipzy,  satan man skall inte anklaga någon före man vet Glenn i Phuket din jävla skitstövel

Nu är det nog så att Glenn har munnen för nära skithålet så det kommer mest ut skitsnack därifrån ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...