Jump to content
IGNORERAD

Hur många koppar kaffe dricker du per dag?


audirs2

Recommended Posts

När man var yngre typ 20 -50 år då sörpla man i sig säkert 6 - 8 koppar per dag, nu smakar det inte lika gott mera, tycker jag. Första koppen e alltid bäst på morgonen men sedan kan det 3 - 4 timmar till nästa!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    5

  • audirs2

    4

  • Tallviking

    3

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1-2 koppar riktigt kaffe/dag.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var ung och kroppsarbetare drack jag 2 liter kaffe om dagen. En termos med en liter på jobbet, sedan när jag kom hem blev det att fylla termosen igen :) Idag skulle jag nog aldrig klara denna mängd, utan brukar bli 2-3 koppar (iof muggar så det går två "koppar" i varje kopp).

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 timmar sedan, skrev Jive:

1-2 koppar riktigt kaffe/dag.

 

Riktigt?

 

Själv dricker jag två koppar - en på morgonen - en på eftermiddagen. När det inte är fredagskväll, då blir det kanske en till whiskyn.....

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv druckit säkert 6-8 koppar automatkaffe tidigare på jobbet, har allt mer gått över till te, magen mår betydligt bättre av det...

Så blir nog sällan mer än 2 koppar kaffe nuförtiden...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev gst:

När jag var ung och kroppsarbetare drack jag 2 liter kaffe om dagen. En termos med en liter på jobbet, sedan när jag kom hem blev det att fylla termosen igen :) Idag skulle jag nog aldrig klara denna mängd, utan brukar bli 2-3 koppar (iof muggar så det går två "koppar" i varje kopp).

2 liter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:waaaht: "jesos"!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Skulle tippa på 5-6 om dagen

 

Nybryggt till frukost hemma, 3-4 nymalet ur maskinen på jobbet och en nybryggd på kvällen hemma

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Riktigt?

 

Själv dricker jag två koppar - en på morgonen - en på eftermiddagen. När det inte är fredagskväll, då blir det kanske en till whiskyn.....

 

 

 

 

Ja det kan låta fånigt att skriva "riktigt", men här i Thailand är det så väldigt vanligt att man får Nescafe när man beställer kaffe. Det finns ingen riktig kaffekultur här, som i Sverige. Ändå produceras det Arabicabönor i Thailand. Märkligt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cigaretter och kaffe gick ju hand i hand när man var ung och då gick det en del. Slutade rökaa för många år sedan och då gick nog även kaffekonsumtionen ner.

 

Dricker numera 3 stora muggar om dan och ALLTID vietnamesiskt, det är suveränt gott och jag förstår inte varför det inte har någon större marknad i Sverige. Vietnam är faktiskt världens näst största kaffeexportör och deras kaffe har en speciell smak.

Brukar ta med mig kaffe från Sverige när jag åker till Thailand, har inte lyckats hitta det nånstans där och det thailändska kommer inte i närheten. Någon som kan tipsa om var man kan få tag i det i Pattis (Korat är väl uteslutet antar jag)?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Cigaretter och kaffe gick ju hand i hand när man var ung och då gick det en del. Slutade rökaa för många år sedan och då gick nog även kaffekonsumtionen ner.

 

Dricker numera 3 stora muggar om dan och ALLTID vietnamesiskt, det är suveränt gott och jag förstår inte varför det inte har någon större marknad i Sverige. Vietnam är faktiskt världens näst största kaffeexportör och deras kaffe har en speciell smak.

Brukar ta med mig kaffe från Sverige när jag åker till Thailand, har inte lyckats hitta det nånstans där och det thailändska kommer inte i närheten. Någon som kan tipsa om var man kan få tag i det i Pattis (Korat är väl uteslutet antar jag)?

Jag köper hela bönor på Friendship. De har ett ganska stort urval.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
4 minuter sedan, skrev Jive:

Ja det kan låta fånigt att skriva "riktigt", men här i Thailand är det så väldigt vanligt att man får Nescafe när man beställer kaffe. Det finns ingen riktig kaffekultur här, som i Sverige. Ändå produceras det Arabicabönor i Thailand. Märkligt.

 

Senaste åren tycker jag det har dykt upp väldigt mycket små cafféer som gör riktigt kaffe i riktiga maskiner från bönor

 

Även längs landsvägarna ute på landsbygden

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

 

Senaste åren tycker jag det har dykt upp väldigt mycket små cafféer som gör riktigt kaffe i riktiga maskiner från bönor

 

Även längs landsvägarna ute på landsbygden

Stämmer bra, men de tar bra betalt - för bra.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

dricker INTE kaffe

 

en gång i tiden så hände det ibland och då spädde jag ut det så det inte blev så starkt med något starkt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Senaste åren tycker jag det har dykt upp väldigt mycket små cafféer som gör riktigt kaffe i riktiga maskiner från bönor

 

Även längs landsvägarna ute på landsbygden

Statoil och Shell har bra automater tycker jag!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Stämmer bra, men de tar bra betalt - för bra.

 

Nja 35bht för Amricano, gjort på nymalda bönor.....tycker det är prisvärt.

2-3 koppar per dag blir det nog för mig då jag e ledig, på jobbet det samma men några muggar the också där.

 

12729361_10153415898652475_8117766289626

12743625_10204357941302429_1849735901163

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nja 35bht för Amricano, gjort på nymalda bönor.....tycker det är prisvärt.

2-3 koppar per dag blir det nog för mig då jag e ledig, på jobbet det samma men några muggar the också där.

 

12729361_10153415898652475_8117766289626

12743625_10204357941302429_1849735901163

Starbucks, eller vad det heter - det dubbla.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

Starbucks, eller vad det heter - det dubbla.

 

Jo di stora internationella kedjorna är dyra, men mindre lokala caféer kan vara minst lika bra...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Jo di stora internationella kedjorna är dyra, men mindre lokala caféer kan vara minst lika bra...

Håller med

 

Dom små har ofta väldigt bra kaffe och väldigt bra service

 

Vet ni förresten att Vietnam är ett av världens största producenter av Kaffe

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En rejäl kopp på morgonen, ibland två.

Två-tre koppar efter lunch. Thats all, utom på fredagarna när konjaken kommer fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Amazon som man hittar efter vägarna har gott kaffe

coffee-31.jpg

Jag brukar sätta på 5 koppar på morgonen till frukost och är jag bara hemma blir det inget mer

Ibland går man på tur och då kan det bli någon extra kopp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover
5 timmar sedan, skrev Jive:

1-2 koppar riktigt kaffe/dag.

Jag har testat en del kaffe, och funnit att det

Irländska eller kanske Franska är det bästa :)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Slutat dricka kaffe, verkade korkat att ta medicin pga sömnproblem och dricka kaffe. Kan slinka ner en kopp om jag är hemma hos nån på besök, det hör som till att varenda jäkel ska bjuda på kaffe här. Enda gången jag saknar det om jag inte får dricka kaffe är i vårsolen när brasan sprakar och falukorven halstras. Men åker jag ut ensam så ids jag inte koka en panna.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...