Jump to content
IGNORERAD

BMA startar egen båttjänst på Bangkoks kanaler


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Bangkoks Storstadsadministration kommer starta sin egen båttjänst på stadens större kanaler i juni, detta meddelar vice guvernör Amorn Kijchawengkul.
Amorn sade att den nya tjänsten kommer ge resenärer i Bangkok ett alternativ till det enda företag som idag tillhandahåller tjänsten. Man har nu beställt 14 båtar till ett pris av 40 miljoner baht, och en av dem är redan färdig. Den testas nu på Khlong Phasi Charoen så att defekter kan fixas och förbättringar göras innan samtliga båtar tas i bruk.
Nath Jabjai – vice generaldirektör för Marinmyndigheten – sade att 60,000-70,000 passagerare reser med kanalbåtarna. Han tillade att man skickat ut extra säkerhetsinspektörer i vakan av explosionen ombord en båt den 5:e mars som skadade över 60 passagerare.


Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/891512/bma-to-launch-own-commuter-boat-service-in-june

 

c1_891512_160309103809_620x413.jpg.ce7e0

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Man har även nu förbjudit användandet av gasdrift i kanalbåtarna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Man har även nu förbjudit användandet av gasdrift i kanalbåtarna

Men...bygger man inte om gamla bussar till just gasdrift ? Lite märkligt kan man tycka.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Men...bygger man inte om gamla bussar till just gasdrift ? Lite märkligt kan man tycka.

 

Fritz..

Det är en stor skillnad

Läcker gasen i en båt sjunker den ner i skrovet och samlas dör och när en gnista tänds exploderar gasen. Det var det som hände häromdagen.

Läcker det i en buss blåser bara gasen bort när den sjunker ner på marken

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är en stor skillnad

Läcker gasen i en båt sjunker den ner i skrovet och samlas dör och när en gnista tänds exploderar gasen. Det var det som hände häromdagen.

Läcker det i en buss blåser bara gasen bort när den sjunker ner på marken

Ok men kan man inte ha gastuberna ovan däck på båtarna och bra ventilation under däck ? Borde väl inte var omöjligt ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Ok men kan man inte ha gastuberna ovan däck på båtarna och bra ventilation under däck ? Borde väl inte var omöjligt ?

 

Fritz..

Och i väntan på att den tekniken är framtagen, så förbjuder man gasdriften. Snabbt och bra beslut!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
16 minuter sedan, skrev Fritz:

Ok men kan man inte ha gastuberna ovan däck på båtarna och bra ventilation under däck ? Borde väl inte var omöjligt ?

 

Fritz..

 

I båtar vill man ha allt tungt långt ner i skrovet av ganska uppenbara skäl

 

Men rent tekniskt går det säkert att lösa

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
6 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

I båtar vill man ha allt tungt långt ner i skrovet av ganska uppenbara skäl

 

Men rent tekniskt går det säkert att lösa

 

 

Gasvarnare+utsugsfläkt borde räcka kan jag tycka.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Gasvarnare+utsugsfläkt borde räcka kan jag tycka.

i alla båtar jag ägt har jag kastat ut gasolköket pga att jag anser det osäkert i båtar, däremot i husvagnen funkar det ju med en ÖPPEN ventil i golvet

så det var nog ett mycket bra beslut för en gång skull i detta land

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
4 minuter sedan, skrev in-ka:

i alla båtar jag ägt har jag kastat ut gasolköket pga att jag anser det osäkert i båtar, däremot i husvagnen funkar det ju med en ÖPPEN ventil i golvet

så det var nog ett mycket bra beslut för en gång skull i detta land

 

Tja, inte jobbat på båtar men nångång i Ex-klassade områden och det finns knep (jag vet inte vad dom gör) för att få det säkert, för mig var det bara utrustningen och arbetsinstruktionerna som skiljde sig åt.

 

Petiga typer, min fina vanliga ficklampa tex fick inte följa med. Och gaslödkolven var bara att glömma. Tror dom inte är så petiga på båtarna i Thailand. Kollar man att allt på båten är ex-klassat tex? tror inte det.

 

Kurser för alla som skulle jobba där och säkerhetsåtgärder av allt från installerad utrustning till mätare av olika slag var som jag fattade det standard. Låter inte som Thailand alls.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Gasvarnare+utsugsfläkt borde räcka kan jag tycka.

 

Bra idé, hur länge tror du att det kollas funktion på dessa?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
10 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Bra idé, hur länge tror du att det kollas funktion på dessa?

 

Får väl köra en Thailösning då, det går runt en kontrollant som kastar en brinnande tändsticka ner i båtarna lite då och då... Exploderar båten så klarade den inte kontrollen ;)

Vad alla verkar tro att inte Thailändarna åxå vill överleva att starta båten på morgonkvisten istället för att bli sprängd i luften.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

 

Får väl köra en Thailösning då, det går runt en kontrollant som kastar en brinnande tändsticka ner i båtarna lite då och då... Exploderar båten så klarade den inte kontrollen ;)

Vad alla verkar tro att inte Thailändarna åxå vill överleva att starta båten på morgonkvisten istället för att bli sprängd i luften.

 

Den Burmesiska besättningsmannen startar motorn innan kapten går ombord -problem solved!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev UglyFarang:

 

Den Burmesiska besättningsmannen startar motorn innan kapten går ombord -problem solved!

5555, tänkte inte på det.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Bra idé, hur länge tror du att det kollas funktion på dessa?

Myndigheten som gjorde en razzia med 50 pers på bridgeklubben borde kunna avvara personal till regelbundna kontroller av gaslarm och fläktar på båtar som är gasdrivna. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Myndigheten som gjorde en razzia med 50 pers på bridgeklubben borde kunna avvara personal till regelbundna kontroller av gaslarm och fläktar på båtar som är gasdrivna. ;)

 

Fritz..

 

55555

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Fritz:

Myndigheten som gjorde en razzia med 50 pers på bridgeklubben borde kunna avvara personal till regelbundna kontroller av gaslarm och fläktar på båtar som är gasdrivna. ;)

 

Fritz..

Ja det skulle kännas säkert med det gänget på båtarna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...