Jump to content
IGNORERAD

SINK skatt


Herluf

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Större påverkan i FN:s säkerhetsarbete skulle jag snarare se det som

 

Det ligger i Sveriges intresse att som ett öppet och omvärldsberoende land bidra till och slå vakt om den internationella ordning där FN och dess säkerhetsråd är kärnan

och det har än så länge fungerat efter planen ?

och påverkan i säkerhetsrådet?

vem tror på det och återigen var/är det värt pengarna annat än för svetsarn och hans anhang                                     +

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 333
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    30

  • SatanG

    24

  • leifen

    22

  • Fritz

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 timmar sedan, skrev Tallviking:

Skall vi ta upp alla mord. oavsett om dom skett ur en extremistisk syn eller inte, lär svenskar vara ännu mer överrepresenterade

Att svenskar är överrepresenterade i Sverige är snart utopi

Link to comment
Dela på andra sajter

Att svenskar är överrepresenterade i Sverige är snart utopi


Svenskar har fullt upp med att hjälpa till med terrordåd i Bryssel och åka och hjälpa IS i Irak o Syrien så vi har snart inga kvar här....

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men grattis ni med sink-skatt, ni fick just 5% högre skatt i present av Röfven & Co, iofs rätt åt dem som röstat på den rödgröna röran. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-16 at 12:46, skrev Tallviking:

 

Varför tror du nästan alla länder i världen är medlemmar (193 länder) i FN om det nu är så dåligt

 

Du kanske kan upplysa dom om hur "dumma" dom är ?

Är FN så bra verkligen? Allt fler tycker att det är ryggdunkarklubb utan egen makt egentligen.

Man bara diskuterar utan att ha egentilliten åstadkommit något de senaste 30 åren 

FN är inte alls samma det har varit för 40 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja men grattis ni med sink-skatt, ni fick just 5% högre skatt i present av Röfven & Co, iofs rätt åt dem som röstat på den rödgröna röran. 

Nja, + 5% på en låg pension för sikarna i risbyarna blir nog inte värre än de skattehöjningar som kommer att drabba resten av medborgarna inom EU ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
25 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja men grattis ni med sink-skatt, ni fick just 5% högre skatt i present av Röfven & Co, iofs rätt åt dem som röstat på den rödgröna röran. 

Har sink-skattare verkligen rösträtt? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Nja, + 5% på en låg pension för sikarna i risbyarna

 

Men det svider nog för många, säg minst 500kr / knappt 2000bht mindre i månaden.... för de med låg pension.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev GreenValley:

Har sink-skattare verkligen rösträtt? :crazy:

 

87% av medborgarna borde inte ha rösträtt.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev leifen:

Nja, + 5% på en låg pension för sikarna i risbyarna blir nog inte värre än de skattehöjningar som kommer att drabba resten av medborgarna inom EU ;) 

 

 "-De erbjöd en tredjedel men jag ska ha minst en fjärdedel."

 

:waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

87% av medborgarna borde inte ha rösträtt.....

och dom 13% utflyttade har rösträtt, inte undra på att det är uppåt väggarna :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

För många kommer det att löna sig att avsluta SINK. Finns väl inga nackdelar, förutom att man måste deklarera....?

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Men det svider nog för många, säg minst 500kr / knappt 2000bht mindre i månaden.... för de med låg pension.

 

 

Är det fortfarande 15% Sinkskatt för sjömän på svenska båtar?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎04‎-‎16 at 09:14, skrev Fritz:

Jag är utskriven, har SINK-skatt men har rättighet till akutvård när jag besöker Sverige. Det är det besked jag fått när jag frågade mitt gamla landsting.

 

Fritz..

 

On ‎2017‎-‎04‎-‎16 at 12:43, skrev Tallviking:

 

Du har som svensk medborgare rätt till akut sjukvård i hela Sverige förutsatt att du befinner dig i Sverige eller tar dig dit när du blir akut sjuk

 

Det jag menade var att du har noll rätt till svenskt stöd till sjukvård i Thailand

 

Planerad vård mot enbart patientavgift har du rätt till i ditt gamla landsting

 

Och frågan är vilken praktisk nytta du har av rätten till akut vård i Sverige om du blir akut sjuk i Thailand ? Det är väl möjligtvis om du redan befinner dig i Sverige på besök som du har nytta av det

 

https://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Vard-i-Sverige-om-man-ar-utlandssvensk/?ar=True

Ehh..jag har väl noll rätt till svensk sjukvård i Thailand oavsett om jag är fullvärdig svensk medborgare eller om jag är en utskriven SINK-skattare.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fritz:

 

Ehh..jag har väl noll rätt till svensk sjukvård i Thailand oavsett om jag är fullvärdig svensk medborgare eller om jag är en utskriven SINK-skattare.

 

Fritz..

 

Finns det svensk sjukvård i Thailand? :-)

I Sverige har du rätt till akutvård i egenskap av att du är svensk medborgare men det förutsätter naturligtvis att du befinner dig där.

   

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Fritz:

 

Ehh..jag har väl noll rätt till svensk sjukvård i Thailand oavsett om jag är fullvärdig svensk medborgare eller om jag är en utskriven SINK-skattare.

 

Fritz..

 

Rent generellt ja.

 

Om du bor i Sverige och har bostad där har du dock normalt en hemförsäkring som ger dig ett sjukvårdsskydd under resan och ger dig hemtransport vid allvarligare sjukdom/skada

 

I vissa fall kan även staten Sverige hjälpa till vid t.ex större katastrofer etc för att få hem skadade svenskar (t.ex Tsunami-katastrofen)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Finns det svensk sjukvård i Thailand? :-)

I Sverige har du rätt till akutvård i egenskap av att du är svensk medborgare men det förutsätter naturligtvis att du befinner dig där.

   

/ SatanG 

Jag ber om ursäkt för att jag var otydlig, jag har tagit mig ett par stänkare. Borde skrivit att den svenska allmänna sjukförsäkringen inte gäller i Thailand oavsett om man är utskriven eller inte.

Lämnar denna tråden nu...

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Är det fortfarande 15% Sinkskatt för sjömän på svenska båtar?

 

/ SatanG

 

Har för mig att det var 17% hade det för 12 år sedan då jag bodde i Thailand en tid då...

Vet inte om det berörs i den kommande höjningen, men troligen.

 

Edit: Var tvungen att googla det lite, 15% är det, vet inte var jag fick 17% ifrån....

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Har för mig att det var 17% hade det för 12 år sedan då jag bodde i Thailand en tid då...

Vet inte om det berörs i den kommande höjningen, men troligen.

 

Edit: Var tvungen att googla det lite, 15% är det, vet inte var jag fick 17% ifrån....

Visa mer  

Ska fortfarande vara 15% enligt denna sida.      https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/internationellainkomster/bosattutomlands/sinksarskildinkomstskattforutomlandsbosatta

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag ber om ursäkt för att jag var otydlig, jag har tagit mig ett par stänkare. Borde skrivit att den svenska allmänna sjukförsäkringen inte gäller i Thailand oavsett om man är utskriven eller inte.

Lämnar denna tråden nu...

 

Fritz..

 

Stänk på och ha en trevlig afton.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev thaiola:

var ligger brytgränsen for Sink skatten

Finns det en brytgräns för sink skatt?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Finns det en brytgräns för sink skatt?

det tror jag inte men jag jublar när vissa medlemmar här som röstat för det drabbas 

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev lellexp:

det tror jag inte men jag jublar när vissa medlemmar här som röstat för det drabbas 

Ja tyvärr haglar ju skattehöjningarna även för oss andra löneslavar som skall jobba och bo här i svedala. Höjd inkomstskatt, Flygskatt, bilskatt osv. 

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...