Jump to content
IGNORERAD

Skylt/grön bok ..hur lång tid skall det ta?


strdd

Recommended Posts

Som titeln säger...här kommer min fråga.?  köpte ny mc 15 dec kontant i thainamn  hur lång tid  brukar det ta innan man får skylt/grön bok  . är ju inte hela världen har papper mm att visa polis vid kontroll mm men är det normalt att det brukar  ta nu snart 2,5 mån ...hur har ni andra upplevt vid köp?  har det tagit lika lång tid för er

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev strdd:

Som titeln säger...här kommer min fråga.?  köpte ny mc 15 dec kontant i thainamn  hur lång tid  brukar det ta innan man får skylt/grön bok  . är ju inte hela världen har papper mm att visa polis vid kontroll mm men är det normalt att det brukar  ta nu snart 2,5 mån ...hur har ni andra upplevt vid köp?  har det tagit lika lång tid för er

Ungefär så.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Jive:

Ungefär så.

tackar för svaret  en del thai har sagt  att det ska ta 3 veckor å andra längre  ..  tycker själv det tar onödigt lång ..men this is Thailand 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

När jag köpte min begagnade moped så tog det ungefär 2-3 veckor innan jag kunde åka och hämta skylten och gröna boken.

Detta är i Hua Hin och skylten/boken hämtades på DLT ( transportmyndigheten ) i Pranburi.

Under väntetiden så körde jag en sväng och hamnade givetvis i en poliskontroll och polisen ville bötfälla mig men jag stretade emot kraftigt och slapp böter men det tog sin tid med en lååång diskussion med polisen.

 

Jag skrev för övrigt ett kåseri om händelsen och den finns här

 

Det verkar vara lite knöligt att klistra in en direktlänk men historien som jag skrev heter "Envigen mellan den arga polisen och den bångstyriga farangen".

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev strdd:

tackar för svaret  en del thai har sagt  att det ska ta 3 veckor å andra längre  ..  tycker själv det tar onödigt lång ..men this is Thailand 

Den tid du nämner är min erfarenhet efter inköp av 2 nya moppar under de senaste 1 1/2 åren i  Pattaya.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid köp av en motorbike i Ban Phe (Rayong) så sa de i butiken att det skulle ta 45 dagar innan den nya skylten skulle komma, de "glömde" tala om att jag behövde papper från immigration oxå, när det var avklarat och papprena var inlämnade till butiken tog det ytterligare nån vecka innan skylt och bok var klara för avhämtning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer jag ihåg fel? Mycket möjligt, men är det inte någon fånig bestämmelse om att man inte får vistas utanför den region där fordonet är inhandlat tills dess originalplåtarna finns monterade? Nån som känner till detta?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick mina efter 3,5 manader.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är företaget där du köpte moppen som har hand om det så får du nog dra dit och 'ruska' om dem med jämna mellanrum. Våra erfarenheter av kontantköp

är att de inte är intresserade av kunder med kontanter och slutar bry sig när affären är genomförd.

 

Vid avbetalning, som de tjänar en hel del extra slantar på, är servicen bra och snabb. Fru Oscar bulvanköpte en moppe åt en dansk på avbetalning och sin (sina) egna

kontant så vi har upplevt skillnaden hos samma Honda-säljare i Rayong.

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...