Jump to content
IGNORERAD

1 års overstay


John Khonken

Recommended Posts

I Sverige. Finns det någon chans att få stanna överhuvudtaget. Det enda jag kan komma på är om damen blir på smällen. Vad sager ni. Hon åkte hit på arbetsvisa som gick ut feb 2015

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige. Finns det någon chans att få stanna överhuvudtaget. Det enda jag kan komma på är om damen blir på smällen. Vad sager ni. Hon åkte hit på arbetsvisa som gick ut feb 2015

Vad/hur tänkte hon efter att visat gick ut, ingen plan alls eller?  :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt varför stanade hon i Sverige?

Skulle tro att en ev ansökan om UP försvåras av att hon vistas en längre tid i Sverige.

Ring Imigrations myndigheten anonymt och fråga om dom har nån lösning.

Fast klart föds ett barn i Sverige med Svensk Pappa så....

Men om hon uppsöker Vårdcentral eller liknande ......Hon lär väl inte vara försäkrad längre eller?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hon haft en arbetsgivare och lön med försäkring så kanske det finns hopp, jobbat svart mm. så skicka hem henne.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En förlossning är nog en ganska kostsam historia, speciellt om det tillstöter nån komplikation.

Månne det skulle gå att "smita" hem, så overstayen inte kan bevisas.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

En förlossning är nog en ganska kostsam historia, speciellt om det tillstöter nån komplikation.

Månne det skulle gå att "smita" hem, så overstayen inte kan bevisas.

Vet ju inte vad det är för regler i Sverige, men här får man ju "göra rätt för sig" när man lämnar landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ju inte vad det är för regler i Sverige, men här får man ju "göra rätt för sig" när man lämnar landet.

Än så länge är ju Tailand ganska lindriga, 20.000B och välkommen tillbaka med vändande plan (skulle väl ändras). Men hur det ser ut med Sverige... Kan vara svårare att få komma tillbaka och få ett UT/Visum (det kan man väl söka vartsomhelst inom EU/Shengen så kommer man in i Sverige)/whatever anar jag.

Har inte kikat nåt åt det hållet dock, har nog med problem att klura hur jag skall få stanna i Thailand när reglerna är flytande känns det som.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige. Finns det någon chans att få stanna överhuvudtaget. Det enda jag kan komma på är om damen blir på smällen. Vad sager ni. Hon åkte hit på arbetsvisa som gick ut feb 2015

Det var en märklig fråga från dig som har så mycket åsikter om invandring och utlänningar i Sverige, som jag givetvis håller med dig om men är nu thaidamen illegalt i Sverige så bara kasta ut henne för de ska väl inte ha någon gräddfil..

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med stefan, dra på sig ett års overstay, och sen sitta o lipa och vilja stanna, då får hon väl stå sitt kast. Inte ens säkert att det räcker att bli på smällen, för hon är inte populär hos Migrationsverket, det kan jag lova.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev thaiwife:

Håller med stefan, dra på sig ett års overstay, och sen sitta o lipa och vilja stanna, då får hon väl stå sitt kast. Inte ens säkert att det räcker att bli på smällen, för hon är inte populär hos Migrationsverket, det kan jag lova.

 

Om det räcker eller inte vet jag ej, men tror inte det är nån bra idé. Jag menar, kan man inte hålla koll på en sån enkel detalj som att ha reda på när visat går ut, så kanske att ta hand om en unge blir väl mastigt.

Nu framgår det ju inte om det är TS's flickvän som det gäller, men antar att han vidarebefodrar tipsen till den det nu handlar om i så fall.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sen ska hon väl rimligtvis vilja bli på smällen av andra anledningar än att komma åt det lilla plastkortet från Migationsverket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar. Nu har det kommit fram nya fakta. Thaidamer har en benägenhet att inte berätta allt från början. Hon har skickat in papprena I tid för förlängning av visat. Det är bra. Men det visar sig att damen I fråga vill åka hem för att pappa är dålig. Som ni vet får man söka igen om man åker. Där står vi just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tack för alla svar. Nu har det kommit fram nya fakta. Thaidamer har en benägenhet att inte berätta allt från början. Hon har skickat in papprena I tid för förlängning av visat. Det är bra. Men det visar sig att damen I fråga vill åka hem för att pappa är dålig. Som ni vet får man söka igen om man åker. Där står vi just nu.

 

Går det inte att höra av sig till migrationsverket så det blir rätt på en gång. Kanske dom svarar snabbare på email tex, sen får man ju det svart på vitt vad dom svarade åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hon inte söka asyl, hon lever ju i en diktatur enl socialdemokraterna...

I värsta fall kan hon säga något om Kungen och sen bli "rädd" för att åka hem...

Kan MENA-folket så kan hon eller är Thailand bara en diktatur ibland när det passar löfven och västvärlden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya fakta. Hon har talat med MIG. Hon kan inte åka hem. Om hon vill att utredningen ska bli klar.Annars är det bara att åka. Då blir det ny handläggningstid som vi alla vet är väldigt lång

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen reflekterar över overstay när hon vill lämna landet.

Att ta sig tillbaks hit igen är dock mycket svårare om hon inte vill åka gummibåt från Turkiet.

Men nu är det mycket taggtråd på vägen därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...