Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisum


musse74

Recommended Posts

Hej, kompisen var nere i Thailand för första gången i december (3 veckor) och fick en släng av gula febern, nu vill han att tösabiten ska komma hit på besöksvisum.
Först fick han avslag och nu vill dom att han ska ha 50 lök på banken, kan detta stämma?
När jag tog hit min fru för 3 år sedan så behövde jag bara visa upp vad jag tjänade om året.


 

Link to comment
Dela på andra sajter

VARFÖR blev det avslag?

troligtvis för de inte kunde uppvisa detta

 

 

  • Enough money to support yourself during your stay. In general, Sweden requires you to have SEK 450 per day/person. This can be proven with a bank statement or pay slips for the past three months. If the person who is inviting you to Sweden will be paying for your support, he/she needs to submit bank statement or pay slips. Please not that laset years tax record usually is not considered sufficient. 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kanna inte stämma kolla på migrations verket så får du info eller svenska ambassaden i Bkk  bara  googla

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, frågan är vad hon sökt. Ett 3 månaders visum kräver inte mer än runt 40.000. Annars söker man ju mindre antal dagar, så att pengarna man kan visa upp räcker till. Det står nog något annat också på avslaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, frågan är vad hon sökt. Ett 3 månaders visum kräver inte mer än runt 40.000. Annars söker man ju mindre antal dagar, så att pengarna man kan visa upp räcker till. Det står nog något annat också på avslaget.

Igår på radio P1 sa de att Migrationsverket prioriterar inte anhörig invandring och visering pga. ökad invandring från krigsländer. Trots att personer är gifta, har gemensamma barn och bodde tillsammans i ett annat land så får de vänta minst ett år på att deras ärenden slall behandlas. De intervjuade bla. En man gift med en kvinna från Bolivia gifta många år har barn. Han jobbade utomlands och nu vill han flytta tillbaka till Sverige. Tyvärr fru får inte komma till Sverige. Barn är svenska medborgare så de får komma hit. Men de får inte följa med mamma till Bolivia för de har ingen medborgarskap där.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår på radio P1 sa de att Migrationsverket prioriterar inte anhörig invandring och visering pga. ökad invandring från krigsländer. Trots att personer är gifta, har gemensamma barn och bodde tillsammans i ett annat land så får de vänta minst ett år på att deras ärenden slall behandlas. De intervjuade bla. En man gift med en kvinna från Bolivia gifta många år har barn. Han jobbade utomlands och nu vill han flytta tillbaka till Sverige. Tyvärr fru får inte komma till Sverige. Barn är svenska medborgare så de får komma hit. Men de får inte följa med mamma till Bolivia för de har ingen medborgarskap där.

 

Inte riktigt rätt!

Dom hade bott ihop i Norge och hade nu flyttat till Sverige. Frun var här eftersom hon hade UT i Norge men det räcker inte för att få jobba i Sverige.

Familjen fick åtminstone bo tillsammans även om hon inte kunde skriva sig här. Hon måste först vänta ett år på att få göra intervju.

Sverige är fantastiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte varför dom fick avslag, men denna gången så sa dom att han måste ha dom pengarna på banken.......när jag sökte för 3 år sedan så var reglarna samma, fast då räckte det att man skicka vad man hade för årlig inkomst.
Nu har han ju fixat in dom stålarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...