Jump to content
IGNORERAD

Att välta med moppen och hamna på sjukan i Th.


Jive

Recommended Posts

Klockan var ung. 10 på kvällen. Körde moppen spiknykter på en fin betongväg. Hade ca 40 km/h på en raka närmade mej en kurva och skulle bromsa in före svängen. Hamnade i en sträng med löst grus (det var alltså beckmörkt) och moppen bara gled undan, Jag välte och blev liggande på vägen med div. skrubbsår, en axel ur led och smärtande höft. Hade jag inte haft hjälm så hade jag nog inte kunnat skriva detta nu.

Flera thaiare stannade med sina moppar och bilar, hjälpte mej på alla sätt. - handduk under mitt blödande huvud,torkade blod, ringa min fru med min lur, ringa ambulans m m.

Ambulans kom och tog mej till Bangkok Pattaya Hospital och detta var en modern, välutrustad ambulans som ingår i en frivillig organisation och är gratis för alla, inkl. farang. Tel nr 1669. Att det är gratis handlar förmodligen om att de har kontrakt med detta sjukhus att transportera patienterna dit.

Blev omhändertagen på sjukhuset omgående och därefter behandlad på ett fantastiskt sätt i drygt 2 dygn med eget rum. Kostnad 39 000 Baht inkluderande 3 olika noggrann röntgen - värt varenda Baht!

Är nu tillbaka i hemmet med en hel kasse medicin.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    25

  • Nemo

    6

  • kitungmakmak

    5

  • Kenneth4618

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

BPH är jäkligt proffsiga, men det kostar därefter åxå. Var det 4600B/natten bara för rummet om jag inte kommer ihåg fel.

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det inte blev några större skador.  :)      Vad hände med hjälmen, du skrev att du fick en handduk under ditt blödande huvud?

Link to comment
Dela på andra sajter

BPH är jäkligt proffsiga, men det kostar därefter åxå. Var det 4600B/natten bara för rummet om jag inte kommer ihåg fel.

 

Har mas försäkring så debiteras 5000 Baht/ natt och i detta ingår sjuksystrar och all annan personal på rummet.

Betalar man cash, som jag, så är rumskostnaden 2500 Baht och service debiteas separat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det inte blev några större skador.  :)      Vad hände med hjälmen, du skrev att du fick en handduk under ditt blödande huvud?

Det syntes att hjälmen hade varit i backen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Krya på dig.

Hoppas det går bra med ryggen

 

Kom och tänka på IL´s inlägg i annan tråd för han behöver minsann ingen hjälm

för han har kört moppe sedan han var 12 år

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Krya på dig.

 

Kom och tänka på IL´s inlägg i annan tråd för han behöver minsann ingen hjälm

för han har kört moppe sedan han var 12 år

Kommer aldrig att köra utan hjälm, inte ens de 200 m jag har till 7/11 hemma på bygatan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du ingen försäkring på moppen?

Ja den ska väl täcka kostnaderna av vad jag förstått?

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du ingen försäkring på moppen?

Jo, frugan håller just nu på att undersöka om det finns nåt i denna som vi kan ha hjälp av, men eftersom moppen står i hennes namn, så tvivlar ja, men vi får se.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, frugan håller just nu på att undersöka om det finns nåt i denna som vi kan ha hjälp av, men eftersom moppen står i hennes namn, så tvivlar ja, men vi får se.

Intessant o få ett svar på det, har alltid förutsatt att fordonets ägarnamn är irrelevant, tex min bil står i frugans namn.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intessant o få ett svar på det, har alltid förutsatt att fordonets ägarnamn är irrelevant, tex min bil står i frugans namn.

 

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

 

 

Beror på hur den är försäkrad. Man kan teckna försäkringen så att den gäller bara för en speciell förare, eller alla som kör bilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att förstå varför man skriver bil och moppe på älsklingen.Det känns bra att äga något i Thailand.Det hade varit bra om man oxå hade kunnat äga mark.och blivit thailändsk medborgare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på hur den är försäkrad. Man kan teckna försäkringen så att den gäller bara för en speciell förare, eller alla som kör bilen.

Jo för bil kan man göra så, men undrar hur det är för moppe.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intessant o få ett svar på det, har alltid förutsatt att fordonets ägarnamn är irrelevant, tex min bil står i frugans namn.

 

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

 

 

I en bilförsäkring kan du begränsa antalet användare och får då en lägre premie att betala.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo för bil kan man göra så, men undrar hur det är för moppe.

Tror att det är moppen som är försäkrad oavsett vem som kör, men ersättningen på den obligatoriska försäkringen är inte särskillt stor. Har för mig att den ersätter upp till ฿15 000. Så var det i alla fall för ett antal år sedan när frugans son (klantskalle) körde omkull med våran moppe.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att förstå varför man skriver bil och moppe på älsklingen.Det känns bra att äga något i Thailand.Det hade varit bra om man oxå hade kunnat äga mark.och blivit thailändsk medborgare.

Så du tycker alltså det är fel att ge en gåva till sin fru?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

   Kom och tänka på IL´s inlägg i annan tråd för han behöver minsann ingen hjälm

för han har kört moppe sedan han var 12 år

Nä kanske det, men han kör ju en trehjulig moppe, svårare att välta med en sådan......:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska du ute på vägarna å göra när det är mörkt gubbjävel. 5555

Krya på dej så ses vi snart.

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä kanske det, men han kör ju en trehjulig moppe, svårare att välta med en sådan......:P

och krocka är det också svårare, eller punktering så sonen utan hjälm kastas av ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Glädjande att du fick omedelbar assistans av förbipasserande!

Hoppas det löser sig på bästa möjliga sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...