Jump to content
IGNORERAD

Phukets stränder kan fråntas sina 10%-zoner


MPR Nyheter

Recommended Posts

Stränder på Phuket med försäljare som kontinuerligt bryter mot det fastslagna strandhanteringsreglerna kommer berövas på sina 10%-zoner och designeras som "jungfrustränder", detta bekräftar vice guvernör Chokdee Amornwat.
Hans kommentarer kommer i vakan av fotografiskt bevis av strandstolar som kedjats fast i träd vid Kata Beach. Han tillade att man är beredda att göra det som är nödvändigt för att se till att strandreglerna efterlevs, inklusive att "ställa tillbaka stränderna till noll".
"Jag har beordrat min personal att undersöka stolarna. Trots att vi tvekar att ta till åtgärder mot turister tror jag att de kommer följa reglerna när de inser att stolar inte är tillåtna," sade Karons borgmästare Thawee Thongcham. Om stolarna tillhör försäljare kommer juridiska åtgärder tas, tillade han.

Källa: http://www.phuketgazette.net/phuket-news/VGov-strip-10-per-cent-zones-unruly/63078?desktopversion#ad-image-0

1_2016261486460_SwLmNjLfZXfkLcVBXjeJjoHC

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hobbe

    5

  • Sam sip sam

    3

  • Scandinaviancorner

    3

  • Persistant

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Scandinaviancorner

För helvete vilket tjafs om dessa stolar..  Åk till Khao Lak här finns det hur många stolar som helst att slå ner röven i..

Link to comment
Dela på andra sajter

För helvete vilket tjafs om dessa stolar..  Åk till Khao Lak här finns det hur många stolar som helst att slå ner röven i..

Precis! Enda stället i hela Thailand där det inte får vara stolar på stränderna är Phuket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Enda stället i hela Thailand där det inte får vara stolar på stränderna är Phuket!

Icke att förglömma Jomtien på onsdagar ,då är det minsann stolfritt.........

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Icke att förglömma Jomtien på onsdagar ,då är det minsann stolfritt.........

 

Mvh Hobbe 

Så har det varit i Cha Am sen 2010, bra regel.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så har det varit i Cha Am sen 2010, bra regel.

Bland det mest korkade jag sett . Antingen förbjuder man stolsuthyrare helt eller inte alls .

Att det ska få finnas stränder som är fria från sådan industri kan vara ok men att 1 dag i veckan ta ifrån dom som livnär sig på detta ser jag ingen mening med.

 Får dom vara där 6 dagar i veckan antar jag att det är tillåtet och personer som hyr ut där har tillstånd.

 

Sen har jag inte fattat om det är förbjudet för mig som privatperson att ta med en typ brassestol eller om det bara är kommersiell uthyrning av stolar som är förbjudna.

Ser man vad Karons borgmästare säger verkar det som även privata stolar är förbjudna och då är det ju riktigt illa ställt i huvudena på dom .

Det finns ju människor med handikapp och äldre som man med detta i så fall mer eller mindre förklarar ej önskvärda på dessa stränder.

 

Funderar på om inte Thailand vore bra mycket bättre om det inte fanns så många thailändare där ...

 

 

Mvh Hobbe 

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Förrförra resan besökte jag Pattaya i endast två dagar och när jag på den andra dagen bakis som en gris krälade mig ner till stranden för att kurera mig så möttes jag av en stolsfri strand. Jävla idi*ti att inte låta en bakfull farang få sitta i en solstol och må dåligt :beach:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bland det mest korkade jag sett . Antingen förbjuder man stolsuthyrare helt eller inte alls .

Att det ska få finnas stränder som är fria från sådan industri kan vara ok men att 1 dag i veckan ta ifrån dom som livnär sig på detta ser jag ingen mening med.

 Får dom vara där 6 dagar i veckan antar jag att det är tillåtet och personer som hyr ut där har tillstånd.

 

Sen har jag inte fattat om det är förbjudet för mig som privatperson att ta med en typ brassestol eller om det bara är kommersiell uthyrning av stolar som är förbjudna.

Ser man vad Karons borgmästare säger verkar det som även privata stolar är förbjudna och då är det ju riktigt illa ställt i huvudena på dom .

Det finns ju människor med handikapp och äldre som man med detta i så fall mer eller mindre förklarar ej önskvärda på dessa stränder.

 

Funderar på om inte Thailand vore bra mycket bättre om det inte fanns så många thailändare där ...

 

 

Mvh Hobbe 

 

Hej

Det är kanske så att stranden behöver städas ???

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är kanske så att stranden behöver städas ???

Persistant

Det verkar ha fungerat i åtskilliga år tidigare utan att det bildats berg av skräp. 

Stolar och parasoller packas ihop på kvällen och då städades det .

Tror snarare att att det har att göra med någon form av prestige då förbudet av stolarna infördes . 

Det var inte så genomtänkt att införa på alla ställen men man kan ju inte backa helt utan det fick bli onsdagar .

På det sättet tappade man inte ansiktet . 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

För helvete vilket tjafs om dessa stolar..  Åk till Khao Lak här finns det hur många stolar som helst att slå ner röven i..

bygg en flygplats så man kan åka dit också 5555555

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ha fungerat i åtskilliga år tidigare utan att det bildats berg av skräp. 

Stolar och parasoller packas ihop på kvällen och då städades det .

Tror snarare att att det har att göra med någon form av prestige då förbudet av stolarna infördes . 

Det var inte så genomtänkt att införa på alla ställen men man kan ju inte backa helt utan det fick bli onsdagar .

På det sättet tappade man inte ansiktet . 

 

Mvh Hobbe 

Precis så fungerade det på den "enligt Junta lovers ockuperade" stranderemsan som man hade sin business på, varje morgon nykrattat, stolar o parasoller i prydliga rader o.s.v. Att det är en korruppt business råder det ju ingen tveksamhet om, men vad är inte det i Thailand där det gäller att få tillstånd att bedriva rörelse, i synnerhet när mjölkkossan "turist" är involverad!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

bygg en flygplats så man kan åka dit också 5555555

Flyg till Phuket  sen hyr du en helikopter och flyger till Khao lak sen landar du utanför en bungalow. Smärtfritt

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyg till Phuket  sen hyr du en helikopter och flyger till Khao lak sen landar du utanför en bungalow. Smärtfritt

Direktflyg ska det vara 

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyg till Phuket  sen hyr du en helikopter och flyger till Khao lak sen landar du utanför en bungalow. Smärtfritt

Fixar du käket till helikopterturen? För lite smarrigt flygkäk borde man väl hinna på den lilla trippen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Fixar du käket till helikopterturen? För lite smarrigt flygkäk borde man väl hinna på den lilla trippen...

Blodpudding skulle nog passa

Link to comment
Dela på andra sajter

Blodpudding skulle nog passa

Det låter gott, men vad har du för fläskfritt alternativ?

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ha fungerat i åtskilliga år tidigare utan att det bildats berg av skräp. 

Stolar och parasoller packas ihop på kvällen och då städades det .

Tror snarare att att det har att göra med någon form av prestige då förbudet av stolarna infördes . 

Det var inte så genomtänkt att införa på alla ställen men man kan ju inte backa helt utan det fick bli onsdagar .

På det sättet tappade man inte ansiktet . 

 

Mvh Hobbe 

Hej

Ja , jag vet att stolar plockas undan , MEN VEM STÄDAR ??

Inte de som hyr platsen

Tyvärr så slänger man papper och annat hur som helst

Detta är inte bara vanligt i TH utan runt om i världen UTOM i SINGAPORE

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja , jag vet att stolar plockas undan , MEN VEM STÄDAR ??

Inte de som hyr platsen

Tyvärr så slänger man papper och annat hur som helst

Detta är inte bara vanligt i TH utan runt om i världen UTOM i SINGAPORE

Persistant

Det jag har sett av jomtien är att där man har sina stolar där städar man .

Kan naturligtvis inte svära på att det är så överallt då jag inte varit på alla ställen

 

Men det borde ju ligga i uthyrarens intresse att ha rent och snyggt kan man tycka . 

Annars finns ju risken att man som kund söker sig någon annanstans där det är rent .

 

Frågan torde vara VEM städar om ingen har ett ekonomiskt intesse  av att det är städat ? 

Staden,myndigheter ? Dom har ju inte direkt visat i handling eller ideer att dom är dom smartaste 

när det gäller att locka turister.

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var inne på Biltema för att köpa kvalitetsvindrutetorkare var det en kvinna 50+ som skulle till Thailand. Hon var orolig för solstolarna, så hon skulle köpa en parasoll att ha istället. Expediten lugnade henne med att det var ett rykte utan sanning i och att det minsann fanns solstolar på alla stränder.   

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ha fungerat i åtskilliga år tidigare utan att det bildats berg av skräp. 

Stolar och parasoller packas ihop på kvällen och då städades det .

Tror snarare att att det har att göra med någon form av prestige då förbudet av stolarna infördes . 

Det var inte så genomtänkt att införa på alla ställen men man kan ju inte backa helt utan det fick bli onsdagar .

På det sättet tappade man inte ansiktet . 

 

Mvh Hobbe 

Har nåt svagt minne av att militären hotade med att komma dit och röja ordentligt om dom inte gjorde något åt det i Pattaya. Kanske en kompromiss för att hålla militären borta?

Svaret jag fick när jag frågade var just att det var en städdag men då kan man ju fråga sig varför alla stränder måste städas samma dag?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj nu börjar du bli besvärlig .

Glöm inte att din IQ är liiite högre än dom som beslutar över detta.:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det jag har sett av jomtien är att där man har sina stolar där städar man .

Kan naturligtvis inte svära på att det är så överallt då jag inte varit på alla ställen

 

Men det borde ju ligga i uthyrarens intresse att ha rent och snyggt kan man tycka . 

Annars finns ju risken att man som kund söker sig någon annanstans där det är rent .

 

Frågan torde vara VEM städar om ingen har ett ekonomiskt intesse  av att det är städat ? 

Staden,myndigheter ? Dom har ju inte direkt visat i handling eller ideer att dom är dom smartaste 

när det gäller att locka turister.

 

Mvh Hobbe 

Visst är det så.

Går man ner en tidig förmiddag till Fröken Chang så har mamma Chang varit där hela morgonen och städat så att deras strandremsa är lika ren och välkrattad som en sandbunker på Siam Country Club.

Link to comment
Dela på andra sajter

De har kanske funderat på att köpa in en strandrensarmaskin som de gjorde i Ängelholm eftersom det ska vara fritt från stolar på onsdagar. :)

http://www.hd.se/lokalt/angelholm/2012/06/12/ny-maskin-stadar-stranderna/

strandrensare.thumb.jpg.d661d4bfa24f8b10

 

Ändrades av maakaao

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det jag har sett av jomtien är att där man har sina stolar där städar man .

Kan naturligtvis inte svära på att det är så överallt då jag inte varit på alla ställen

 

Men det borde ju ligga i uthyrarens intresse att ha rent och snyggt kan man tycka . 

Annars finns ju risken att man som kund söker sig någon annanstans där det är rent .

 

Frågan torde vara VEM städar om ingen har ett ekonomiskt intesse  av att det är städat ? 

Staden,myndigheter ? Dom har ju inte direkt visat i handling eller ideer att dom är dom smartaste 

när det gäller att locka turister.

 

Mvh Hobbe 

Hej 

Det är självklart för oss faranger att det skall städas på ett bra sätt. Men thaiare har en annan uppfattning vad som menas med städning. Har  haft städning i huset , men ack , de menar det är bättre att ha lite skit i hörnen , än  ett rent helvete. Nu kan det vara regionala skillnadet på stränderna  , men vad jag sett på flera av de mest frekventerade så är kvällstädningen ofta undermålig

Det hade varit bättre att kommunerna tog hand om detta med maskinell hjälp. Det utföres så i många europeiska länder till belåtenhet

Thaiare har en annan uppfattning om renhållning . Se bara på allt skräp som ligger i naturen

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...