Jump to content
IGNORERAD

Uppehållstillstånd


Sigvald

Recommended Posts

Min flickvän är hos mig i Sverige för tredje gången. Jag är intresserad av att söka permanent uppehållstillstånd till henne. Som dansk EU-medborgare boende i ett annat EU-land (Sverige). Så har jag hört att jag har min legitima rätt att få uppehållstillstånd till henne nu när hon befinner sig med mig i Sverige. Stämmer detta? Mvh Sigvald

Link to comment
Dela på andra sajter

Min flickvän är hos mig i Sverige för tredje gången. Jag är intresserad av att söka permanent uppehållstillstånd till henne. Som dansk EU-medborgare boende i ett annat EU-land (Sverige). Så har jag hört att jag har min legitima rätt att få uppehållstillstånd till henne nu när hon befinner sig med mig i Sverige. Stämmer detta? Mvh Sigvald

Permanent visa skall  lämnas in på ambassaden i det land där hon kommer ifrån. :) alltså på Sveriges ambassad i Thailand eller var hon nu kommer ifrån

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du dansk medborgare men inte svensk har din flickvän uppehållsrätt enligt EU,s regler om ni är sambo eller gifta och då ska hon söka ett uppehållskort. Är ni inte sambo eller gifta ska din flickvän söka ett vanligt uppehållstillstånd för att bo med dig i Sverige. Detta söks numera elektroniskt via Migrationsverkets hemsida. Söker ni uppehållskort kan hon stanna kvar hos dig under ansökningstiden. Söker ni däremot uppehållstillstånd måste hon ha lämnat Sverige före ansökan påbörjas.

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 6 februari 2016 at 08:09, skrev thaikonsult:

Är du dansk medborgare men inte svensk har din flickvän uppehållsrätt enligt EU,s regler om ni är sambo eller gifta och då ska hon söka ett uppehållskort. Är ni inte sambo eller gifta ska din flickvän söka ett vanligt uppehållstillstånd för att bo med dig i Sverige. Detta söks numera elektroniskt via Migrationsverkets hemsida. Söker ni uppehållskort kan hon stanna kvar hos dig under ansökningstiden. Söker ni däremot uppehållstillstånd måste hon ha lämnat Sverige före ansökan påbörjas.

Med vänlig hälsning Thaikonsult

Hej igen. Jag lämnade in om uppehållskort hos Migrationsverket för 4 veckor sedan men ej hört av dem. Vad skall jag göra hennes hemresa närmar sig. Skall jag låtsas att det regnar och låta henne stanna kvar tills dem hör av sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...