Jump to content
IGNORERAD

50 poliser stormar falang spelklubb i Pattaya.


Juha

Recommended Posts

Ja jävlar så löjligt! Landet med poliser utan hjärna. Inspektör Clouseau framstår som en riktig Sherlock i jämförelse med dessa ärthjärnor.

Ännu ett skäl till att jag inte ångrar att jag skickat hem fru och barn till Sverige, så att ungarna slipper utsättas för den här sortens dumheter.

För övrigt har jag skickat ett tips till Aftonbladet om detta. Någon annan kan ju tipsa de andra svenska tidningarna. Detta är klockren Thailandspropaganda! :clapping:

Håller med dig om det,Så jäkla LÖJLIGT så man tror inte det är sant, snacka om att förlöjliga landet Thailand med sådana jäkla påhittade lagar som gör att man känner en avsky för allt vad deras s.k rättsväsen heter, en bunke idi*ter med en iq nivå som är under 90. man blir bara så förb........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    31

  • janne_h

    11

  • Baa

    10

  • Nemo

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, det är så jävla pinsamt att klockorna stannar! Vad fan sysslar dom med är dom fulla hela bunten! Polis och militär!! LOL! YXLAND!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pela bridge syndare poliserna skulle haft högre borgen tjoho det löjligaste burrabus hört.Tror tamej fan att det är 1 april :oh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta nu klanka på dessa upplysta poliser som ser det farliga i kortspelens inneboende och depraverande krafter. Brottslingarna kan vara glada att de slapp undan med ett antal timmar i en cell. Hade de varit utövare av Falungong i Kina så kunde de ha blivit förda till arbetsläger och försvinna ur historien för gott. Ta lärdom av detta varnande exempel.

 

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

När Svenska tjejer blir sextrakasserade eller mördade i Sverige och folk reagerar beordras polisen till att bli bodyguard för de kriminella som ger sig på tjejerna...

Så Sverige är inget paradis i jämförelse med Thailand, sen kan man undra varför så många här är hatiska mot Thailand men ändå åker ner hit? Stanna i det Svenska paradiset och problemet är löst, eller kanske prova på att resa till Syrien Afghanistan eller Somalia, så slipper ni hemska Thailand...

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det något spel då? De har ju beslagtagit allt som bevismaterial.

Jajjamensan, i dag klockan 13. Dramat som beskrivs i artikeln är inte direkt dagsfärsk utan ligger åtskilliga månader tillbaka i tiden. Jag ska snacka med folk som var med och som har bättre minne än mig och återkommer.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajjamensan, i dag klockan 13. Dramat som beskrivs i artikeln är inte direkt dagsfärsk utan ligger åtskilliga månader tillbaka i tiden. Jag ska snacka med folk som var med och som har bättre minne än mig och återkommer.

Fritz..

Enligt artikeln så skedde tillslaget ju i måndags?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt artikeln så skedde tillslaget ju i måndags?

Det är sällan jag använder ordet "garantera" men nu garanterar jag att inget tillslag gjordes i måndags eftersom jag var på plats och spelade.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sällan jag använder ordet "garantera" men nu garanterar jag att inget tillslag gjordes i måndags eftersom jag var på plats och spelade.

Fritz..

Oki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt artikeln så skedde tillslaget ju i måndags?

Nja Onsdags står det visserligen men kanske inte e så viktigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja Onsdags står det visserligen men kanske inte e så viktigt..

Inte viktigare än det som står i den ursprungliga artikeln, men så blir det ofta när information förmedlas i flera led.

 

The Army, Pattaya Police and District Officials, conducted a raid on a 2nd floor rented apartment in South Pattaya on Monday Night which was being used by a Bridge Club for foreign nationals.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag (som vanligt) varit och påstått något utan att ha kollat fakta, men nu har jag kollat upp storyn. I onsdags ( när jag inte var där ) hade det skett ett tillslag på klubben och det som står i massmedia är ungefär sant. Alla hade fått åka med till polisstationen och fick lösa ut sig för 5000 battingar, dator och kortlekarna beslagtogs och kommer troligen att återfås under dom närmaste dagarna. Klubbens ordförande hade kontaktat Thailands bridgeförbunds ordförande som är dotter till mannen som startade Bangkok Bank (alltså inte vem som helst) och hon kom glidandes i sin limousine med privatchaffis och började styra och ställa. Bl.a hade hon sagt till Chonburis polischef att poliserna borde få undervisning i vad bridge är för nåt. Hon hade även samtalat på telefon med Thailands inrikesminister angående saken.

Jag ber om ursäkt för mitt tidigare svamlande och återkommer när jag har mer fakta om vad som händer. Bridgeklubben är i alla fall tillfälligt stängd men min polare trodde att vi kommer att få tillbaka datorn och kortlekarna inom några dagar och då ska det bli spel som vanligt igen. Poliserna måste väl hitta sig ett sätt att komma ur det här utan att helt tappa ansiktet.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag (som vanligt) varit och påstått något utan att ha kollat fakta, men nu har jag kollat upp storyn. I onsdags ( när jag inte var där ) hade det skett ett tillslag på klubben och det som står i massmedia är ungefär sant. Alla hade fått åka med till polisstationen och fick lösa ut sig för 5000 battingar, dator och kortlekarna beslagtogs och kommer troligen att återfås under dom närmaste dagarna. Klubbens ordförande hade kontaktat Thailands bridgeförbunds ordförande som är dotter till mannen som startade Bangkok Bank (alltså inte vem som helst) och hon kom glidandes i sin limousine med privatchaffis och började styra och ställa. Bl.a hade hon sagt till Chonburis polischef att poliserna borde få undervisning i vad bridge är för nåt. Hon hade även samtalat på telefon med Thailands inrikesminister angående saken.

Jag ber om ursäkt för mitt tidigare svamlande och återkommer när jag har mer fakta om vad som händer. Bridgeklubben är i alla fall tillfälligt stängd men min polare trodde att vi kommer att få tillbaka datorn och kortlekarna inom några dagar och då ska det bli spel som vanligt igen. Poliserna måste väl hitta sig ett sätt att komma ur det här utan att helt tappa ansiktet.

Fritz..

Mycket märkligt är det!

Det står att läsa om händelsen samma dag som det hände och då har de dessutom suttit i finkan i 12 timmar!

Har de åkt tidsmaskin?

Link to comment
Dela på andra sajter

När Svenska tjejer blir sextrakasserade eller mördade i Sverige och folk reagerar beordras polisen till att bli bodyguard för de kriminella som ger sig på tjejerna...

Så Sverige är inget paradis i jämförelse med Thailand, sen kan man undra varför så många här är hatiska mot Thailand men ändå åker ner hit? Stanna i det Svenska paradiset och problemet är löst, eller kanske prova på att resa till Syrien Afghanistan eller Somalia, så slipper ni hemska Thailand...

Kryp tillbaks under stenen! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag (som vanligt) varit och påstått något utan att ha kollat fakta, men nu har jag kollat upp storyn. I onsdags ( när jag inte var där ) hade det skett ett tillslag på klubben och det som står i massmedia är ungefär sant. Alla hade fått åka med till polisstationen och fick lösa ut sig för 5000 battingar, dator och kortlekarna beslagtogs och kommer troligen att återfås under dom närmaste dagarna. Klubbens ordförande hade kontaktat Thailands bridgeförbunds ordförande som är dotter till mannen som startade Bangkok Bank (alltså inte vem som helst) och hon kom glidandes i sin limousine med privatchaffis och började styra och ställa. Bl.a hade hon sagt till Chonburis polischef att poliserna borde få undervisning i vad bridge är för nåt. Hon hade även samtalat på telefon med Thailands inrikesminister angående saken.

Jag ber om ursäkt för mitt tidigare svamlande och återkommer när jag har mer fakta om vad som händer. Bridgeklubben är i alla fall tillfälligt stängd men min polare trodde att vi kommer att få tillbaka datorn och kortlekarna inom några dagar och då ska det bli spel som vanligt igen. Poliserna måste väl hitta sig ett sätt att komma ur det här utan att helt tappa ansiktet.

Fritz..

Nu ska det bli intressant att se vad dom kan gräva fram för gammal lag, för något fel har dom garanterat inte begått, ska bli ännu intressantare om inrikesministern påstår något annat!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

"A Bridge to far" för Pattaya-polisen !!

Man kanske skall radera Solitair-appen i mobilen för säkerhets skull ? :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen är iden om att slå till mot en farangklubb inte så ologisk om man känner till den thailändska polisens (och militärens) informella men faktiska 'prioriteringar'.

Chansen att dra in den ena eller andra tusenlappen till 'kaffeekassan' i gengäld för 'utebliven besvär' anses ju onekligen mycket större om det gäller en farang som bryter mot 'gällande bestämmelser'. Och kan man slå till mot ett helt gäng sådana då blir det lätt :want:***BINGO***' :want:i en thailändsk polishjärna.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen är iden om att slå till mot en farangklubb inte så ologisk om man känner till den thailändska polisens (och militärens) informella men faktiska 'prioriteringar'.

Chansen att dra in den ena eller andra tusenlappen till 'kaffeekassan' i gengäld för 'utebliven besvär' anses ju onekligen mycket större om det gäller en farang som bryter mot 'gällande bestämmelser'. Och kan man slå till mot ett helt gäng sådana då blir det lätt :want:***BINGO***' :want:i en thailändsk polishjärna.

Mvh

//Singha711

Det skulle va intressant om du kunde bekräfta dessa välkända rykten med din faktiska kännedom om hur det står till inom polisen och militären, som det verkar du besitter.:look_down:

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom får tillbaka kortlekar mm och får fortsätta verksamheten så innebär ju det att Polisen insett att det inte var olagligt, då ska väl även de 5000 i böter betalas tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle va intressant om du kunde bekräfta dessa välkända rykten med din faktiska kännedom om hur det står till inom polisen och militären, som det verkar du besitter.:look_down:

Så du tycker att det inte förekommer "farangscams" med polisen inblandad, jag är beredd att hålla emot, men det går ju av naturliga skäl aldrig att bevisa eftersom en polis (eller annan myndighetsperson) inte kan göra fel, det finns alltid en klausul som ger handlingsfrihet åt den enskilde handhavaren!

Hade inte du lyckats prioritera friheten medels en dusör? Eller har jag minneslucka som vanligt, sånt händer ju oss alla någon gång, mer eller mindre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen beslagtar kortlekarn för dom kan kanske användas till mer än brige. 

Sen så läggs ärendet ner, ingen tappar ansiktet, dator och 5000 bath kommer attåterbetalas.. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker att det inte förekommer "farangscams" med polisen inblandad, jag är beredd att hålla emot, men det går ju av naturliga skäl aldrig att bevisa eftersom en polis (eller annan myndighetsperson) inte kan göra fel, det finns alltid en klausul som ger handlingsfrihet åt den enskilde handhavaren!

Hade inte du lyckats prioritera friheten medels en dusör? Eller har jag minneslucka som vanligt, sånt händer ju oss alla någon gång, mer eller mindre!

dusör eller att glömma sedlar på toa locket är en definierings fråga

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...