Jump to content
IGNORERAD

Vart åker man i Juli om man vill till stränder?


Guest jlh66

Recommended Posts

Hittade en lugn plats vid en kraftverksdamm i Isan ifjol i november, bananbåtar efter vattenscooter för barnen och go mad å öl för en gammal  :DIMG_0565.thumb.JPG.18a03f62f6282b0ad3f5bIMG_0570.thumb.JPG.0f56b4922562485e27172

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    15

  • M33

    11

  • Soengsang

    7

  • Nemo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hittade en lugn plats vid en kraftverksdamm i Isan ifjol i november, bananbåtar efter vattenscooter för barnen och go mad å öl för en gammal  :DIMG_0565.thumb.JPG.18a03f62f6282b0ad3f5bIMG_0570.thumb.JPG.0f56b4922562485e27172

Trevligt ställe där, hör av dig nästa gång så kan vi dela några kalla :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt till Jomtien ett flertal ggr på sommaren. Brukar vara kanonväder. men baden är sämre. Mycket bra resturanger . Bra hotel och mycket att göra.  När det regnade. För det gör det. Så var det korta skurar oftast på EM.

Lycka till

ps när jag kollade på hur vädret var I olika områden I Thailand regnmässigt. Så låg Jomtien väldigt bra till. Jag skulle undvika öar på grund av stormarna som förekommer

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt till Jomtien ett flertal ggr på sommaren. Brukar vara kanonväder. men baden är sämre. Mycket bra resturanger . Bra hotel och mycket att göra.  När det regnade. För det gör det. Så var det korta skurar oftast på EM.

Lycka till

ps när jag kollade på hur vädret var I olika områden I Thailand regnmässigt. Så låg Jomtien väldigt bra till. Jag skulle undvika öar på grund av stormarna som förekommer

Stormar lite i poolerna i risbyn med!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå "storm" i poolen

 

Den var bra, det kan jag också göra om jag " vill " .Strand i juli finns ingen bättre än min egen behöver bara gå 20 m så är jag på stranden, sitta på bryggan med min älskling och dricka en kall efter bastu och bad, gratis

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju varit här under regnperioden tydligen (enligt nån på MPR), inte i Juni men september och framåt och när det regnar så är det ju oftast inte som i Sverige att det småpissar hela dagen utan det öser ner utav helvete och sen är det över.

Då tyckte jag faktiskt kylan i norr nu för nån vecka sen var värre. Blöt blir jag ju ändå hela tiden av svett eller så skall kärr... vännen ha in mig i duschen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en lugn plats vid en kraftverksdamm i Isan ifjol i november, bananbåtar efter vattenscooter för barnen och go mad å öl för en gammal  :DIMG_0565.thumb.JPG.18a03f62f6282b0ad3f5bIMG_0570.thumb.JPG.0f56b4922562485e27172

Jag bor inte långt ifrån denna strand, skulle vara kul att ta en öl någon gång!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor inte långt ifrån denna strand, skulle vara kul att ta en öl någon gång!

//S

Sedär, nu kan vi snart ha ett party där 55555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt ställe där, hör av dig nästa gång så kan vi dela några kalla :)

Hej

Får man fråga, vilken kraftverksdamm är detta?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stranden heter Chorm Thorng Beach och ligger vid dammen Mun Bon, Ibland kallas stranden Khon buri beach då den ligger lite söder om staden Khon Buri.
Till vänster i bild kan man ana traktens största industri, Chon Buri Sugar.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ändå är off topic, för jag förmodar att TS inte ville ha just dessa stränder, kan jag tipsa om en annan damm som bara ligger några kilometer öster om Mun Bon. Den heter Lam Chae, där kan man hyra en "pråm" för en dag och korsa dammen till andra sidan och ta sig in i ett naturligt tillflöde till dammen. Man kan då följa ån in i nationalparken Khao Yai "bakvägen". Det finns helt fantastiska naturliga bassänger och små vattenfall att svalka sig i. Orkar man kan man vandra uppströms och titta på väldigt gamla förstenade träd. Detta är dock en helt oguidad strapats i ren djungel, det finns ganska mycket orm och vilda elefanter, enligt frugan finns det även vilda tigrar där. Men vill man göra något väldigt annorlunda när man är i närheten så kan detta vara oförglömligt, men lämna aldrig ån ur sikte, går man vilse här är det nog kört ganska snabbt!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stranden heter Chorm Thorng Beach och ligger vid dammen Mun Bon, Ibland kallas stranden Khon buri beach då den ligger lite söder om staden Khon Buri.
Till vänster i bild kan man ana traktens största industri, Chon Buri Sugar.

//S

Japp, där har jag varit någon gång för länge sedan.

Brukar fara omkring på cykel i omgivningarna, bl.a Wang Nam Khiao. Finns en del sega backar....

Ska köra ett cykellopp nu i mars, som passerar Jim Thompson's Farm, är ju inte så långt borta.

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ändå är off topic, för jag förmodar att TS inte ville ha just dessa stränder, kan jag tipsa om en annan damm som bara ligger några kilometer öster om Mun Bon. Den heter Lam Chae, där kan man hyra en "pråm" för en dag och korsa dammen till andra sidan och ta sig in i ett naturligt tillflöde till dammen. Man kan då följa ån in i nationalparken Khao Yai "bakvägen". Det finns helt fantastiska naturliga bassänger och små vattenfall att svalka sig i. Orkar man kan man vandra uppströms och titta på väldigt gamla förstenade träd. Detta är dock en helt oguidad strapats i ren djungel, det finns ganska mycket orm och vilda elefanter, enligt frugan finns det även vilda tigrar där. Men vill man göra något väldigt annorlunda när man är i närheten så kan detta vara oförglömligt, men lämna aldrig ån ur sikte, går man vilse här är det nog kört ganska snabbt!

//S

Precis samma vid nästa sjö/dam mot mitt håll, "Hadsomtawan" den ligger också liksom i kanten av nationalparken, där vid stranden kan man hyra en båt och åka upp mot vattenfallen tillika tillrinningen till dammen, och där kan man vandra uppåt i djungeln längs vattendraget.

Det är många små vattensamlingar där, trevliga att bada i. Det är en del Thai där och fiskar med lätt spinnutrustning i dessa sjöar, jag har varit sugen på att åka upp där och pröva med flugspö.

Men hursom så är det verkligen fascinerande jungle där, och som du säger ska det finnas d flest djur vilda där.

Jag har ungefär lika långt till båda dammarna.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

I det området kommer jag ner nu den 18e,, varit i Khao Yai o gillade det området . Men bra tips ska kollas om nu chefen tillåter förstås..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...