Jump to content
IGNORERAD

Vart åker man i Juli om man vill till stränder?


Guest jlh66

Recommended Posts

Detta år blir resan från 30/6-30/7. Brukar alltid åka Nov-Mars annars men nu blir det sommarresa. Helst skulle jag vilja ha minst en vecka -10dagar på nån strand.Vill ju helst åka till Koh Payam(Ranong) och hälsa på kompisen som har resort där. Men då är det ju inte värst väder där?Hur är det på Koh Chang denna tid?Kanske lite stabilare med regnet? Hur är vädter i Korat vid denna tid,där kommer vi att vara den mesta av tiden? Har bara varit i Bangkok (Bodde i Phatum Thani då)i Juni och det var både varmt och regnigt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    15

  • M33

    11

  • Soengsang

    7

  • Nemo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Detta år blir resan från 30/6-30/7. Brukar alltid åka Nov-Mars annars men nu blir det sommarresa. Helst skulle jag vilja ha minst en vecka -10dagar på nån strand.Vill ju helst åka till Koh Payam(Ranong) och hälsa på kompisen som har resort där. Men då är det ju inte värst väder där?Hur är det på Koh Chang denna tid?Kanske lite stabilare med regnet? Hur är vädter i Korat vid denna tid,där kommer vi att vara den mesta av tiden? Har bara varit i Bangkok (Bodde i Phatum Thani då)i Juni och det var både varmt och regnigt.

 

Koh Chang är bra. Kan vara lite blåsigt och vågor jämfört med högsäsongen på vintern

Var där i juli nu i somras utan problem

 

WP_20150629_13_53_03_Pro.jpg

WP_20150629_14_56_27_Pro.jpg

WP_20150630_13_06_59_Pro.jpg

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Chang är bra. Kan vara lite blåsigt och vågor jämfört med högsäsongen på vintern

Var där i juli nu i somras utan oroblem

Det är nog dit det blir om det inte blir Payam.Kompisen visste inte om dom är där i Juli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Malaysias östkust...

Skulle säkert funka men det blir nog att hålla sig i Thailand.Vi har inte varit nera på 2år pga jobb mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var i Ranong i maj och juli förra året, det var kanon väder! Dock var det ganska ovanligt med bra väder under denna period enligt de lokala fiskepolarna.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Malaysias östkust...

Lang Kawi! :Yes:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var i Ranong i maj och juli förra året, det var kanon väder! Dock var det ganska ovanligt med bra väder under denna period enligt de lokala fiskepolarna.

//S

man kanske skulle åka dit ändå,då kan jag ju svänga in till Pannbensknackaren när man ändå är i dom krokarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

man kanske skulle åka dit ändå,då kan jag ju svänga in till Pannbensknackaren när man ändå är i dom krokarna.

Japp, det ingick i "paketet".

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, det ingick i "paketet".

//S

Det kan nog vara värt ett besök.Nu får jag fundera vidare hur vi gör? Har varit till Payam 6år irad,men nu har jag inte ens varit i Thailand på 2år så vi får se hur man gör. Har bara 1månad och vill absolut inte stressa med för många ställen=mer eller mindre livsfarliga transporter :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

För många år sedan var jag på Koh Samed på sensommaren och det regnade massor.

Drog ner till Koh Chang och det var mycket mindre nederbörd. Fast det är ju en bit till Koh Payam.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit på Ko Samui/Tao/Phang ang flera ggr under den tiden, oftast bra väder, kan dock va lite blåsigare

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett par år sedan åkte vi lite västerut från Nakhon si Thammarat där det var fint väder i Juli.

Koh Lanta ok men väl blåsigt så vi fortsatte till phi phi och där var det både regn och blåst.

Phuket var inte och tänka på tänkte jag så efter några dar i phi phi tog vi båten till Krabi och ett par mil in i landet var det kanonväder igen.

Hade kanske bara otur med vädret men det är otroligt att på ett par mil från regn så lider de av torka.

Nu har vi hus i Bang sare nära Jomtien och Pattaya där vädret enligt mitt tycke är behagligt i juli.

Molnigt ibland och enstaka skurar men inte så det stör.:smile::smile: 

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit både i Krabi och Phuket i juni. Vädret helt ok men båtarna ville inte åka så långt pga vågorna

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Den perioden är väl var och varannan strand rödflaggad, så ska det badas kanske det ska räknas in också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Till ett land som inte styrs av en militärjunta och där parasoller och solstolar inte är olagliga.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till ett land som inte styrs av en militärjunta och där parasoller och solstolar inte är olagliga.

Mvh isan lover

Jaha....då fick du med detta om militärjuntan i denna tråden också.......att du bara orkar hålla på o gaffla om detta hela tiden.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Hej

Till ett land som inte styrs av en militärjunta och där parasoller och solstolar inte är olagliga.

Mvh isan lover

Flytta härifrån då för helvete..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till ett land som inte styrs av en militärjunta och där parasoller och solstolar inte är olagliga.

Mvh isan lover

Får bli Dubai då ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Chang Juni och Juli oftast "fint" väder = regn, översvämningar nästan varje år. men du kan ha tur och även få fint men......

Däremot har öarna Samui/Phangan/Tao mestadels brat väder, även kusten norr och söder om Hua Hin brukar vädret vara ok.

Normalt med en kort eftermiddagsskur var tredje dag i snitt, i vårt tycke är det optimalt semesterväder just den årstiden på dessa öar - enda nackdelen är det också då är eller ska vara bäst väder i Sverige.:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du kanske kan läsa i min trådstart så har vi beställt resan till Thailand, min fru kommer därifrån och vill besöka sin familj där.Så snälla kom inte med nått politiskt skit i denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips är att inte boka nåt. Men lyssna på tipsen innan. Kolla sen hur vädret är när ni landat och bestäm är därefter, då har ni full flexibilitet och kan dra dit där det är som bäst. Västkust, östkust öar, huahin eller eastern sea board..etc....En sommar pep vi till Bali för att det regnade som tusan i Thailand men det är extremfall....

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du kanske kan läsa i min trådstart så har vi beställt resan till Thailand, min fru kommer därifrån och vill besöka sin familj där.Så snälla kom inte med nått politiskt skit i denna tråd.

Hej

Till ett land som inte styrs av en militärjunta och där parasoller och solstolar inte är olagliga.

Mvh isan lover

Som du kanske kan läsa i min trådstart så har vi beställt resan till Thailand, min fru kommer därifrån och vill besöka sin familj där.Så snälla kom inte med nått politiskt skit i denna tråd.

Skumt detta med citeringar men jag citerade IL och när jag skickade in inlägget via mobilen såg det helt korrekt ut,nu när jag loggar in via dator så är inte citatet med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...