Jump to content
IGNORERAD

Vart åker man i Juli om man vill till stränder?


Guest jlh66

Recommended Posts

sverige demokrati skojar du ??

Naturligtvis är Sverige en demokrati, jajjamensan. Men den diskussionen hör inte hemma i denna tråd men jag är beredd att ta den när som helst. Starta en ny tråd i ämnet så kan vi ta en fajt  ;)

Demokraten Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    15

  • M33

    11

  • Soengsang

    7

  • Nemo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Naturligtvis är Sverige en demokrati, jajjamensan. Men den diskussionen hör inte hemma i denna tråd men jag är beredd att ta den när som helst. Starta en ny tråd i ämnet så kan vi ta en fajt  ;)

Demokraten Fr

Det har ju du och knasen avhandlat redan i älgtråden har jag för mig  så räcker bra för mig 

ses på onsdag utan politiska avhandlingar ha de gott 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju du och knasen avhandlat redan i älgtråden har jag för mig  så räcker bra för mig 

ses på onsdag utan politiska avhandlingar ha de gott 

Nja, jag hoppar över onsdag, Hoppas att vi ses på torsdag. Ha det gott själv så länge,

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag hoppar över onsdag, Hoppas att vi ses på torsdag. Ha det gott själv så länge,

Fritz..

Det var synd ,men på torsdag slipper du inte mig he he 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är en av mina idoler, jag önskar att jag kunde vara lika nedlåtande över andra jag inte känner som du lyckas med, är det svårt och tar det lång tid? Jag är ju ganska gammal så jag undrar om det är någon ide att försöka ens, men jag skulle vara nöjd med bara en bråkdel av den sarkasm och självgodhet du utstrålar, tips emottages tacksamt!

Jag har inga problem med att vara dryg mot andra som beter sig som översittare och bara är allmänt dryga, Kermit är ju definitivt en av dessa och det finns fler! Jag har inga problem med att dryga mig mot dessa halvfigurer när det passar mig.  Jag behöver inget drev bakom mig för att göra det likt vissa andra på forumet som attackera enskilda personer i grupp. Hur du resonerar och agerar är det nog redan försent att ändra på?! Det är som man säger.. inte lätt att lära gamla hundar att sitta. 

P.S Skicka pm med adress så skickar jag ett kort med min autograf på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga problem med att vara dryg mot andra som beter sig som översittare och bara är allmänt dryga, Kermit är ju definitivt en av dessa och det finns fler! Jag har inga problem med att dryga mig mot dessa halvfigurer när det passar mig.  Jag behöver inget drev bakom mig för att göra det likt vissa andra på forumet som attackera enskilda personer i grupp. Hur du resonerar och agerar är det nog redan försent att ändra på?! Det är som man säger.. inte lätt att lära gamla hundar att sitta. 

P.S Skicka pm med adress så skickar jag ett kort med min autograf på.

Jävligt synd bara att tråden spåra ut totalt.

Skulle nog satsa på Koh Samui eller östra Thailand ,Andaman kusten är nog rejält blötare sommartid

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt synd bara att tråden spåra ut totalt.

Skulle nog satsa på Koh Samui eller östra Thailand ,Andaman kusten är nog rejält blötare sommartid

Blötare inom vissa gränser kan vara svalkande/refrechande. Men när det blåser så man bara ser rödflaggor är det sämre. Östra Thai tycker jag ofta har rödflaggorna uppe i juni/juli. Andaman kan jag tyvärr inte jämföra med då jag aldrig varit där i juni/juli. 

Naturligtvis kan man göra andra saker när det är för mycket vågor, men är det främst bad och sol så blir man lätt besviken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att området runt Hua Hin kan vara hyfsat i juli, enligt en boende här så är Surat Thani och Chumphon blötare då.

Man kan använda statistiken från tex. www.yr.no och välja "vädret som var."

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill o vill, en del har inget val.....

Oj då, trist för dig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänkte att det skulle vara nån från Udon som skulle ta åt sig. :D  

Udon är tråkigt nog ingen yxby, funderade på att flytta till en, men det sket sig, va redan upptaget av en som kallade sig Nemo!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Udon är tråkigt nog ingen yxby, funderade på att flytta till en, men det sket sig, va redan upptaget av en som kallade sig Nemo!

Ja det har du rätt i. Udon har ju inte mycket att erbjuda besökare, vare sig det gäller närhet till hav eller naturupplevelser. Bara en storstad som alla andra med ett flackt landskap runtomkring, påminner om Skåne lite grann.

Vad jag menade var att det är nog inte så många utlänningar som flyttar dit solo, utan det är först när de har träffat ett kvinns som kommer därifrån, som flytt till Udon blir aktuellt.

Och för din information, så bodde jag i CM långt innan jag blev gift.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har du rätt i. Udon har ju inte mycket att erbjuda besökare, vare sig det gäller närhet till hav eller naturupplevelser. Bara en storstad som alla andra med ett flackt landskap runtomkring, påminner om Skåne lite grann.

Vad jag menade var att det är nog inte så många utlänningar som flyttar dit solo, utan det är först när de har träffat ett kvinns som kommer därifrån, som flytt till Udon blir aktuellt.

Och för din information, så bodde jag i CM långt innan jag blev gift.

Du har uppenbarligen inte "googlat" på Udon, men det är OK, vi behöver inga tråkmånsar i risbyn, här är så mycket trevligt folk att det räcker och jag kan trösta dig med att jag känner ett helt gäng ogifta faranger inkl. svenskar så kom inte med några försök till vetskapsuttalanden i sånt du som vanligt inte har en aning om!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har du rätt i. Udon har ju inte mycket att erbjuda besökare, vare sig det gäller närhet till hav eller naturupplevelser. Bara en storstad som alla andra med ett flackt landskap runtomkring, påminner om Skåne lite grann.

Vad jag menade var att det är nog inte så många utlänningar som flyttar dit solo, utan det är först när de har träffat ett kvinns som kommer därifrån, som flytt till Udon blir aktuellt.

Och för din information, så bodde jag i CM långt innan jag blev gift.

Har CM fina havsstränder, och skulle CM på nått sätt vara "finare" än Udon menar du?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har CM fina havsstränder, och skulle CM på nått sätt vara "finare" än Udon menar du?

Inte alls, CM i sig är en skitstad (jag bor en bit utanför). Men de gånger jag har varit i Udon (visa runs för länge sen) så slog det mig att det ser för jävla tråkigt ut utanför stan. Och jag finner ingen anledning (förutom det som sagts) att bosätta sig där.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls, CM i sig är en skitstad (jag bor en bit utanför). Men de gånger jag har varit i Udon (visa runs för länge sen) så slog det mig att det ser för jävla tråkigt ut utanför stan.

Du bor i en "yxby" alltså ;)

Det gör jag, hade troligen inte bott här om inte det var frugans hemby, förstår inte vad det är för konstigt med det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har uppenbarligen inte "googlat" på Udon, men det är OK, vi behöver inga tråkmånsar i risbyn, här är så mycket trevligt folk att det räcker och jag kan trösta dig med att jag känner ett helt gäng ogifta faranger inkl. svenskar så kom inte med några försök till vetskapsuttalanden i sånt du som vanligt inte har en aning om!

Varför tar du allting så jäkla personligt?  Ok, du känner några faranger som är solo och bor där. Men om du tar det totala antalet utlänningar som bor där, så är det nog "inte så många" (vilket jag skrev) som bor solo, bortsett från de som har skiljt sig, gämfört med de som har flickvänner/fruar vilka är därifrån. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bor i en "yxby" alltså ;)

Det gör jag, hade troligen inte bott här om inte det var frugans hemby, förstår inte vad det är för konstigt med det?

Inget konstigt alls, har jag sagt det? Om du med "yxby" menar ett mindre samhälle så är det vad jag bor i. Skulle egentligen vilja bo ännu mer avsides än det jag gör, men.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inget att hymla om att lilla frun bestämmer var man ska bo. Att flytta till Thailand för att bosätta sig i frugans by finns inte på kartan för min del och jag är övertygad om att många inte trivs att bo med svärföräldrarna och övrig släkt i närheten. Finns så många fina och bättre ställen att bo i. Men det är väl klart att man inte vill erkänna att lilla frun bestämt om var man ska bo och på så sätt hålla koll på den virila HP:n! ?

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Lang Kawi! :Yes:

Senast jag var på den Ön så låg den på västkusten ;-)

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag var på den Ön så låg den på västkusten ;-)

och i Malaysia ;)

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inget att hymla om att lilla frun bestämmer var man ska bo. Att flytta till Thailand för att bosätta sig i frugans by finns inte på kartan för min del och jag är övertygad om att många inte trivs att bo med svärföräldrarna och övrig släkt i närheten. Finns så många fina och bättre ställen att bo i. Men det är väl klart att man inte vill erkänna att lilla frun bestämt om var man ska bo och på så sätt hålla koll på den virila HP:n! ?

Amen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att åka hem, skriva in sig och nyttja sjukvård och andra subventionerade privilegier som du såklart förstod att jag menade om du vore skärpt.

Men eftersom det inte är fallet så, njut av livet som HP i Los

 

Varför skulle detta vara ett problem att nyttja sjukvård och andra subventionerade privilegier för en person som har arbetat och betalat skatt och sociala avgifter  under många år i sverige?

Är det förbehållet personer av andra nationaliteter?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför bosätta sig i en  risby och bli bitter, när det finns storstäder, med AC, neon och kromade stänger, som förgyller tiden... ?

 

Rock on!

Varför åga te Thailand när det finns Skåne och bokskog  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...