Jump to content
IGNORERAD

Vart åker man i Juli om man vill till stränder?


Guest jlh66

Recommended Posts

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    15

  • M33

    11

  • Soengsang

    7

  • Nemo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Funderar starkt på att göra det,det är ju inte jättelångt från dig till Ranong om jag ska ut till Payam ensväng. Jag återkommer om detta när vi bestämt oss,men du har iaf öppet hela Juli?

En polare till mig som är en del på Payam påstår att det är väldigt stängt och igenklubbat där efter typ songkran. Måna ställen bommar helt i lågsäsong, fast det gör det ju faktiskt också på stora ställen som koh Chang...

Har aldrig varit där själv skulle vara kul att få rapport från Payam om du svänger förbi där under lågsäsongen!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

En polare till mig som är en del på Payam påstår att det är väldigt stängt och igenklubbat där efter typ songkran. Måna ställen bommar helt i lågsäsong, fast det gör det ju faktiskt också på stora ställen som koh Chang...

 

Har aldrig varit där själv skulle vara kul att få rapport från Payam om du svänger förbi där under lågsäsongen!

Jo jag vet att många ställen har stängt under lågsäsong på Payam. Men min kompis som har en resort där bor där året om,men han visste inte helt säkert om han är där i Juli,ibland åker han och jobbar med annat under lågsäsongerna. Är han där så blir det en tur ut för att hälsa på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jo jag vet att många ställen har stängt under lågsäsong på Payam. Men min kompis som har en resort där bor där året om,men han visste inte helt säkert om han är där i Juli,ibland åker han och jobbar med annat under lågsäsongerna. Är han där så blir det en tur ut för att hälsa på.

Payam är en mycket intressant plats..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det betyder att jag flyttar från Sverige till Thailand på tisdag, frågor på det?

Inte utan att man är avis. Så skönt och bo i ett varmt land med närheten till stranden. För du ska väl inte bo i en yxby i Isaan? Aja, du kommer väl hem när pengarna är slut?! Mao om 6 månader efter att thaisläkten sugit ut sista satangen ur kinok falang. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte utan att man är avis. Så skönt och bo i ett varmt land med närheten till stranden. För du ska väl inte bo i en yxby i Isaan? Aja, du kommer väl hem när pengarna är slut?! Mao om 6 månader efter att thaisläkten sugit ut sista satangen ur kinok falang. :)

Bra att veta vad du tycker om din Thaifamilj

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att veta vad du tycker om din Thaifamilj

På vilket sätt säger det om min frus familj? Varken jag eller min fru skulle nånsin få för oss att flytta till yxbyn. Även om så att frugan skulle vilja flytta dit skulle jag aldrig bosätta mig där. Men det är väl det som skiljer oss åt. Pengar har aldrig varit några problem... svärföräldrarna klara sig bra utan vår hjälp. Mao, dom är ju i liv fortfarande och mycket äldre än mig. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt säger det om min frus familj? Varken jag eller min fru skulle nånsin få för oss att flytta till yxbyn. Även om så att frugan skulle vilja flytta dit skulle jag aldrig bosätta mig där. Men det är väl det som skiljer oss åt. Pengar har aldrig varit några problem... svärföräldrarna klara sig bra utan vår hjälp. Mao, dom är ju i liv fortfarande och mycket äldre än mig. :)

Du skrev  "Mao om 6 månader efter att thaisläkten sugit ut sista satangen ur kinok falang" och du känner inte min familj

så jag utgår från att du har hämtat erfarenheten från din familj.Det är dessutom ett så dumt inlägg så klockorna stannar, att

skriva så om sin frus hemland. Men lillsnorre och Sangval gillade det så ni har tydligen alla dåliga erfarenheter med era Thaifamiljer

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev  "Mao om 6 månader efter att thaisläkten sugit ut sista satangen ur kinok falang" och du känner inte min familj

så jag utgår från att du har hämtat erfarenheten från din familj.Det är dessutom ett så dumt inlägg så klockorna stannar, att

skriva så om sin frus hemland. Men lillsnorre och Sangval gillade det så ni har tydligen alla dåliga erfarenheter med era Thaifamiljer

Hahaha! Att du blev så upprörd så visar det väl att min tes var huvudet på spiken. Njut nu av flytten så länge den vara.... 7 månader?! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha! Att du blev så upprörd så visar det väl att min tes var huvudet på spiken. Njut nu av flytten så länge den vara.... 7 månader?! :)

Nej jag blev inte upprörd jag har läst dina nedvärderande inlägg angående Thai tidigare och tycker det är skit.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag blev inte upprörd jag har läst dina nedvärderande inlägg angående Thai tidigare och tycker det är skit.

 

Ojdå. Tråkigt att du tycker så. Men sanningen är jobbig.. det lär du märka om 7 månader. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan vill bo i en yxby :waaaht:

Tja ,tur att man har resurser så man kan välja.Tröttnar rätt fort att höra havets brus 7/24.Då är det skönt att dra till isan lugn å ro omväxling förnöjer för mig .

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ,tur att man har resurser så man kan välja.Tröttnar rätt fort att höra havets brus 7/24.Då är det skönt att dra till isan lugn å ro omväxling förnöjer för mig .

Sant att det är tur att man kan välja. Tröttnar alldeles för snabbt på yxbyn och vill bo nära kusten/havet. Omväxling är bäst men då föredrar jag att växla mellan länder snarare än mellan isaan och kusten. Men som sagt om alla gör vad de tycker bäst om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ,tur att man har resurser så man kan välja.Tröttnar rätt fort att höra havets brus 7/24.Då är det skönt att dra till isan lugn å ro omväxling förnöjer för mig .

Jag kan väl tycka att yxbyn funkar några dagar men sen är det bra för min del. Men att stanna där några dagar är ju en jävla skillnad på att bosätta sig där. Nej, då sitter jag hellre på stranden och sippa på en öl än dricker Lao khao och stirrar på buffel-arslen i dagarna i ända. Vill man ha lugn och ro så finns det många ställen jag väljer före yxbyn.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför bosätta sig i en  risby och bli bitter, när det finns storstäder, med AC, neon och kromade stänger, som förgyller tiden... ?

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sol och bad I Juli så hade jag nog valt Samui. Angående solstolar och parasoller så finns det på alla stränder i Thailand förutom Phuket!

Lyssna inte på Isanlover, han vet inte ett smack om Thailand bara massa om isaan och Laos.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya finns dom på alla stränder utom på onsdagarna, då finns det inga alls.  Bara Wong amat som dom är helt borta.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

FB_20150716_06_39_30_Saved_Picture.thumb

Var kan jag hitta den kartan? Skulle gärna vilja spara den men den du la in är knappt läsbar så var finns originalet? Har sökt men inte hittat.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du besvarade ju mitt inlägg, alltså tyckte ju du att det var värt att besvara (jag tar för givet att du menar besvara och inte bevara men om inte så ta en Print Screen och bevara mitt inlägg). Dessutom att bli kallad korkskalle av en som föredrar diktatur i stället för Sveriges demokrati tar jag som en komplimang!

// mrco

sverige demokrati skojar du ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha! Att du blev så upprörd så visar det väl att min tes var huvudet på spiken. Njut nu av flytten så länge den vara.... 7 månader?! :)

Du är en av mina idoler, jag önskar att jag kunde vara lika nedlåtande över andra jag inte känner som du lyckas med, är det svårt och tar det lång tid? Jag är ju ganska gammal så jag undrar om det är någon ide att försöka ens, men jag skulle vara nöjd med bara en bråkdel av den sarkasm och självgodhet du utstrålar, tips emottages tacksamt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...