Jump to content
IGNORERAD

Koppla upp sig mot Swedbank?


kitungmakmak

Recommended Posts

Har suttit i timmar nu och försökt koppla upp mig, kommer åt det mesta på nätet (även om det går segt) men bankfan vill inte ha med mig att göra.

Skulle vara kul att få betala av räkningar och hyran i Sverige - men det verkar inte gå.

Så... är det bara jag som har detta problem? Eller har banken fått problem (igen).

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    6

  • Nemo

    5

  • Singha711

    3

  • Kitung

    2

Mest aktiva i denna tråd

Har suttit i timmar nu och försökt koppla upp mig, kommer åt det mesta på nätet (även om det går segt) men bankfan vill inte ha med mig att göra.

Skulle vara kul att få betala av räkningar och hyran i Sverige - men det verkar inte gå.

Så... är det bara jag som har detta problem? Eller har banken fått problem (igen).

Jag provade och kom in .

 

Mvh Hobbe

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har suttit i timmar nu och försökt koppla upp mig, kommer åt det mesta på nätet (även om det går segt) men bankfan vill inte ha med mig att göra.

Skulle vara kul att få betala av räkningar och hyran i Sverige - men det verkar inte gå.

Så... är det bara jag som har detta problem? Eller har banken fått problem (igen).

Funkade i går i alla fall. Gjorde en överföring utan problem från bankens sida. Att det sen tog en halvtimme innan jag hittade felet i Linuxversionen av Firefox för att kunna logga in mig, är en annan femma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen då är inte banken nere i alla fall, då får jag felsöka på närmare håll. Prova med 3G istället kanske. Tackar för att ni svarade.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer in på Swedbanken.

Loggade in med mobilt bankid.

Mvh

//Singha711

Men du sitter inte i mörkaste Isaan

Link to comment
Dela på andra sajter

Har suttit i timmar nu och försökt koppla upp mig, kommer åt det mesta på nätet (även om det går segt) men bankfan vill inte ha med mig att göra.

Skulle vara kul att få betala av räkningar och hyran i Sverige - men det verkar inte gå.

Så... är det bara jag som har detta problem? Eller har banken fått problem (igen).

Hej

Jag har samma problem som du om jag försöker med PC och Edge eller Chrome

Däremot fungerar mobilappen för IOS men där kan man inte göra internationella överföringar

Men på Ipaden och Safari kunde jag logga in och göra överföringen

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte bättre än Edge/2G så brukar det bli problem, vänta till efter midnatt och försök igen då det är mindre trafik.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du sitter inte i mörkaste Isaan

Ja, det gör jag faktiskt.

Tror t.o.m. att jag av alla MPR-medlemmar bor allra längst bort i nordösta Thailand (längst bort från Bangkok iaf).

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckades, men det tog sin lila tid. Slog av Only use 2G och sen gick jag förbi startsidan (det verkar vara den som är problemet) genom att logga in direkt mot https://www.swedbank.se/privat/internet-och-telefontjanster/internetbanken-privat/logga-in-i-internetbanken/

30 minuter för att betala några räkningar... Seeegt är bara förnamnet.

Men stärkt av att banken inte var nere så började några grå tydligen jobba även hos mig. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var är det om man får fråga?????.....

Bueng Khung Long (Bueng Kan provins) ligger bara några kilometer från Mekong och gränsen till Laos.

Från Udon är det ca 150 km nordost.

Mvh

//Singha711

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Internetleverantörerna skulle nog skylla på att det är för kallt.   :P

Har du någon insiderinformation om det ?

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bueng Khung Long (Bueng Kan provins) ligger bara några kilometer från Mekong och gränsen till Laos.

Från Udon är det ca 150 km nordost.

Mvh

//Singha711

 

Och ungefär 55 kilometer uppströms Mekongfloden från där jag bor i obygden i Ban sieo.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon har säkert det.

Eftersom jag citerade dig så menade jag givetvis dig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade aldrig nåra problem att logga in på Swedbanksidan när vi var ner i december.....men däremot gick det väldigt segt.....men det funka i alla fall......

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag citerade dig så menade jag givetvis dig

Tja, din fråga löd ju: "Har någon insiderinformation om det ?"  Och då gav jag dig ett svar, att du senare har gått in och ändrat din fråga kan ju inte jag rå för.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade aldrig nåra problem att logga in på Swedbanksidan när vi var ner i december.....men däremot gick det väldigt segt.....men det funka i alla fall......

Har fungerat tidigare med samma setup, men nu gick det fan inte. Kanske nån som varit och skruvat på startsidan för när jag gick runt den så kom jag in. Men som du säger så var det seeeegt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fungerat tidigare med samma setup, men nu gick det fan inte. Kanske nån som varit och skruvat på startsidan för när jag gick runt den så kom jag in. Men som du säger så var det seeeegt.

Tack för ditt tips att gå runt startsidan, för den fungerar inte för mig idag heller med PC och Chrome eller Edge. Men med din länk så kom jag in:

https://www.swedbank.se/privat/internet-och-telefontjanster/internetbanken-privat/logga-in-i-internetbanken/

Kitung, den utan makmak

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade just nu att logga in på swedbank.se och det fungerade bra, fast detta var ju med en dator och inte med en telefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Jävla citeringsfunktion...  Dubbla citeringar i varann ser det ut som...

Men kul att nån annan åxå fick nytta av den - och vi "kitungare" måste ju hålla ihop ;)

EDIT: Och förhandsgranskningen visar verkligen inte vad som kommer att ske... Nu försvann hela citatet istället.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade just nu att logga in på swedbank.se och det fungerade bra, fast detta var ju med en dator och inte med en telefon.

Använder åxå en dator via telefonen som ger mig Internet via WiFi, men sitter du på en snabbare lina så fungerar det nog bättre än 2G på telefonen till masten. Slår jag över (vilket jag gjorde igår till att köra 3G så blir den ostabil som fan).

Hur man än vänder sig så är ändan bak - men drar man ner byxorna så kommer den fram ;)

Ingen lösning är optimal, men så länge det fungerade så är jag nöjd.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...