Jump to content
IGNORERAD

Kulturskillnad??


Odin

Recommended Posts

Sitter å slökollar på Tv och Aya skriker som fan för att nån jäkla indian skär halsen av en Get. Å jag vräker ur mej att vaffan säger du? kan man inte se ett djur dödas så ska man inte äta det heller..

Då kommer snacket igång, jag säger nåt om att Indianerna är mer civiliserade än vad Thai är... Nää säger min älskade fru, dom skär ju halsen av Getter... Jamen vaffan det gör ju Thai också, sluta, nu jag lovar att Navaho inte käkar insekter, det är inte människoföda.

Joo gott är svaret, ja jag vet att ni käkar skalbaggar men vafan de e ju äckligt  Näe skalbaggar är goda, ok ok du kan slänga en levande Skalbagge i kokande olja, men inte se någon skära halsen av en Get?? Mmm det är äckligt att tömma Geten på blod, Vaa? jamen vaffan du äter ju blodpudding?- ja men då vet jag inte var det kommer ifrån... Nähä??

Jag tror inte att jag kommer nånstans med denna diskussion, konstigt eg. då hon inte har några som helst problem med att se mej döda djur, och därefter med glädje hjälper till med urtagning och slakt.. Hon går tom. med vapen under uppsiktsjakt.. Dubbla bottnar?? Nää vaddå.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter å slökollar på Tv och Aya skriker som fan för att nån jäkla indian skär halsen av en Get. Å jag vräker ur mej att vaffan säger du? kan man inte se ett djur dödas så ska man inte äta det heller..

Då kommer snacket igång, jag säger nåt om att Indianerna är mer civiliserade än vad Thai är... Nää säger min älskade fru, dom skär ju halsen av Getter... Jamen vaffan det gör ju Thai också, sluta, nu jag lovar att Navaho inte käkar insekter, det är inte människoföda.

Joo gott är svaret, ja jag vet att ni käkar skalbaggar men vafan de e ju äckligt  Näe skalbaggar är goda, ok ok du kan slänga en levande Skalbagge i kokande olja, men inte se någon skära halsen av en Get?? Mmm det är äckligt att tömma Geten på blod, Vaa? jamen vaffan du äter ju blodpudding?- ja men då vet jag inte var det kommer ifrån... Nähä??

Jag tror inte att jag kommer nånstans med denna diskussion, konstigt eg. då hon inte har några som helst problem med att se mej döda djur, och därefter med glädje hjälper till med urtagning och slakt.. Hon går tom. med vapen under uppsiktsjakt.. Dubbla bottnar?? Nää vaddå.

Du riskerar några dagar med "silent game" !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du riskerar några dagar med "silent game" !

Nää faktiskt inte.

Hon sitter å tuggar på en Rådjurs-Lasagne som blev klar för en halvtimme sedan.. Kanske därför jag fortfarande kan skriva... Alloy alloy, är ungefär allt hon säger nu...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju så lyckligt att vännen har varit tillsammans med en Svensk i 8 år tidigare så hon har väl lärt sig lite av våra egenheter.

Men fortfarande förstår jag inte att hon envisas med att laga farangmaten åt mig, jag borde ju kunna det lite bättre tycker jag. Fast hon är rätt träffsäker på saltning och sånt, tror hon drar i tills hon tycker det blivit för mycket (tja, inte peppar för då skulle det gå en halv burk svartpeppar varje gång, där lägger hon sig nog på för lite enligt henne istället) - då är det ganska lagom salt och pepprigt tycker jag.

Men jag väntar bara på ett tillfälle att få säga "You are not Swedish, you don't understand" men tillfället har inte yppat sig ännu. :(

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...